Specificaties Surround geluidsweergave met audio-aansluiting - Bekijk alle specificaties

Turtle Beach Ear Force PX4 Review

Ericdepeer 13 januari 2015, laatste update op 13 januari 2015, 283 views

Turtle Beach Ear Force PX4

Dit is echt een geweldige headset. Het geluid is erg goed en hij zit, bij mij in ieder geval, erg comfortabel. Ook heeft deze koptelefoon een lange accu duur wat echt super fijn is. Ik gebruik deze headset in combinatie met mijn PS4 wat zonder problemen werkt.

Pluspunten

• Super geluid
  • Zit er comfortabel
  • Lange accu duur
  • Makkelijk te gebruiken
  • Verschillende instellingen zoals boost bass en surround e.d.

Minpunten

• Kabeltje naar de controller van de PS4. Dus niet helemaal draadloos

Het viel voor mij nog niet mee om een mooie, betaalbare headset te vinden voor de PS4.
Er was niet heel veel keuze en aangezien ik die van Sony zelf niet mooi vind en ik uit meerdere
bronnen heb gehoord dat de kwaliteit van het geluid ook niet heel erg goed is voor die prijs, ben ik
gaan zoeken naar een andere headset.

Uiteindelijk ben ik bij deze headset beland en na het lezen van lovende reviews heb ik de headset aangeschaft.

De headset voelt stevig aan en kan, naar mijn idee, best tegen een stootje. Aangezien ik altijd zuinig en voorzichtig met mijn spullen om ga heb ik dit niet kunnen testen.

Het aansluiten van de headset ging erg gemakkelijk. Uit een aantal gebruikers reviews bleek al dat dit lastig zou zijn maar dat viel reuze mee. Het pairen ging zonder problemen. Eenmaal gepaired hoef je de headset alleen maar aan te zetten en verbin direct naar de ontvangen.

Mocht het nou net zoals bij mij een keer gebeuren dat om wat voor reden dan ook de headset niet meer automatisch paird. Raak dan niet in paniek maar zet de headset uit.....druk hem weer aan maar houd de aanknop ongeveer 15 sec ingedrukt totdat de headset weer een bliepje geeft. Hij gaat dan opnieuw pairen met de receiver!!!!

Het geluid is erg mooi en de surround werkt ook erg goed. Tijdens het spelen van een shooter hoor je goed waar de mensen om je heen lopen en de kogels vliegen je om de oren.

Je kunt met verschillende knoppen op de headset bepaalde functies regelen zoals Bass/treble boost, verschillende (6) surround standen en het geluidsniveau levelen zodat je minder kans heb op schade aan je oren. Uiteraard ontbreken de volumeknop en chatvolume niet.

Helaas kun je op de PS4 niet chatten zonder chat kabel. Dat is een BIJGELEVERD kabeltje (dus laat je niet verleiden door verkopers die dat kabeltje er los bij willen verkopen) die vanuit je headset naar de controller van de PS4 loopt. Wat ik ook erg fijn vind is dat het microfoontje kan worden los gekoppelt van de headset zodat deze niet in de weg zit mocht je alleen de audio gebruiken en geen chat. Je plugt hem uit de headset en kan hem ergens opbergen totdat je de chat nodig heb.

Ik kan iedereen die opzoek is naar een headset aanraden om deze headset aan te schaffen. Uiteraard weet ik niet hoe deze headset werkt op de Xbox one of op de PC aangezien ik deze headset alleen nog maar op de PS4 heb gebruikt.

Heb jij ook een Turtle Beach Ear Force PX4?