LG GP50NB40 Zwart Review

tiempjuuh 11 januari 2015, laatste update op 11 januari 2015, 328 views

LG GP50NB40 Zwart

Prima apparaat. Doet wat het moet doen zonder poespas. Wel vrij luidruchtig en foutcorrectie gaat niet erg ver.

Pluspunten

• Werkt.
  • Geen stroomvoorziening nodig buiten USB

Minpunten

• Stofmagneet
  • Ziet er bijzonder goedkoop uit
  • Slechte foutcorrectie

Media-foutgevoeligheid Score: 3
Media-compatibiliteit Score: 5
Schrijfsnelheid Score: 3
Leessnelheid Score: 3
Na de optische drive in mijn laptop te hebben vervangen door een tweede vaste schijf, had ik een externe DVD-brander nodig. Dat is de goedkoopste geworden die ik bij de lokale computerboer kon vinden. Welkom LG GP50NB40.

Algemene indruk
Mja. Mooi is -ie niet bepaald. Met z'n glimmende plastic randjes, en een poging tot koolstofvezellook, zijn de designers er -wederom- in geslaagd een lelijk, goedkoop ogend product neer te zetten. Maar ach, als het maar werkt... Het laatje gaat open, het dicht doen kost meer moeite, omdat aan de bovenkant steunen de behuizing indrukt waardoor het laatje niet meer past.

Prestaties
Tja. Ik vind het de moeite niet waard een benchmark te doen. Hij leest DVD's en CD's zoals elk station. Ook schrijven gaat goed.

De foutcorrectie is niet om over naar huis te schrijven. Een flink bekraste zelfgebrande DVD-video die mijn LG blu-rayspeler wel afspeelt en mijn Philips DVD-speler ook, slikt dit apparaatje niet. Hij blijft hangen op één bepaald punt.

Als je een cd of dvd met audio/video wilt afspelen mag je een flinke geluidsinstallatie aankopen. Die is nodig om de herrie die dit product maakt te overstemmen. Hij maakt geluid. Serieus véél geluid.

Na enige tijd gebruik...
Hij doet het nog steeds. Verbazingwekkend, want hij gaf de indruk suïcidaal te zijn met al z'n kreunen, steunen, piepen en kraken. Het apparaat is niet stiller geworden. Wel valt het lelijke uiterlijk veel minder op, omdat het apparaat nu gewoon onder het stof zit. Hij is een stofmagneet, en wat voor een...

Tja. Hij werkt. Daar is alles mee gezegd, maar dat is ook alles wat ik ervan verlang. Als je een apparaat wilt hebben dat alles kan lezen en een goede performance biedt, zou ik 'm niet kopen. Als je een apparaat zoekt dat schijfjes prima brandt en ook prima leest en je je niet druk maakt over of -ie bij je interieur past en de cavia nog wel kan slapen door het geluid, is het een prima aankoop.

Heb jij ook een LG GP50NB40 Zwart?