Steelseries Siberia V3 Prism Gaming Headset Review

LaureniosNewbie 27 december 2014, 503 views

Steelseries Siberia V3 Prism Gaming Headset

goede en betrouwbare headset, maar de prijs is te duur.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • mooie lichtjes
  • inschuifbare microfoon
  • licht en beweegelijk
  • fijne earpads

Minpunten

• microfoon had beter gekund
  • de prijs is te duur voor de kwaliteit
  • geen volume regelknopje aan koord

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 3
Ik heb deze headset speciaal gekocht omdat ik de V2 ook fijn vond. Deze headset heb ik vorige week binnen gekregen en ik vond hem er meteen mooi uitzien. nadat je de software hebt gedownload kun je meteen aan de slag. omdat ik de PRISM heb kun je kiezen uit alle kleuren die je wil, je kunt steady lights, maar ook colorshift, vooral in het donker ziet dit er vet uit. Toen ik de headset opzette merkte ik meteen dat deze heel lekker zat. Hij zat lekker licht, maar je hebt niet het gevoel alsof die ieder moment uit elkaar kan vallen. Ik heb de geluidskwaliteit uitgetest op verschillende liedjes. Veel met bas erin, maar ook veel waarbij je veel hoge tonen hebt. bij alle soorten liedjes presteerde de headset goed, maar niet zo goed als een Bose koptelefoon of noem maar op. Ook heb ik wat spraak opnames gedaan en het viel mij meteen op dat deze microfoon een kil geluid levert zonder echte warmte of bas erin. Ik heb wat op teamspeak rondgevraagd wat hun er van vonden. Gelukkig vonden hun de geluidskwaliteit niet vervelend of te hoog. Met de software die je erbij download kun je gelukkig ook microfoon volume aanpassen en de audio effecten aanpassen. Verder is het ook handig dat je de microfoon kan inklappen met de hand en dat je het geluid kan uitzetten via een knopje op de headset. dit doe je in een paar seconden en is wel een mooie feature. Ik moet wel zeggen dat ik een stuk meer had verwacht van deze headset voor die prijs. zo krijg je geen travelbag, of doos waar je hem in kan doen als je hem niet gebruikt. ook de microfoon had een stuk beter gekund voor deze prijs. Of het waard is om de PRISM te halen in plaats van de gewone versie weet ik niet. Dat ligt aan jezelf of je fancy lampjes wil en de mogelijkheid om met de Steelseries engine te werken.

Heb jij ook een Steelseries Siberia V3 Prism Gaming Headset?

Reviews door de redactie