Specificaties Socket 939 met NVIDIA nForce4 SLI chipset - Bekijk alle specificaties

Asus A8N-SLI Deluxe Review

Kakarott 5 juli 2005, laatste update op 6 juli 2005, 2.155 views

Asus A8N-SLI Deluxe

Pluspunten

• Perfecte indeling
  • Veel accosoires
  • Goede handleiding
  • Nuttige programma's meegeleverd
  • Goede overklok opties

Minpunten

• Northbridge fan

Layout Score: 5
Asus, altijd al een goed merk geweest, en dit maal weer een erg goed produkt afgeleverd. Goed verpakt, mooie doos, veel kabels. Ook veel extra's , zoals extra USB poorten, een COM poort, een game poort, prachtig spul allemaal. Het moederbord zelf, Wauw. Ziet er erg goed uit, mooie kleurindeling, goede indelining van onderdelen

Na een betere kijk op het moederbord ontdek je 8! S-ATA poorten, waarvan 4 weliswaar van de Silicon RAID controller, maar prima voorzien. Ook voldoende aansluitingen voor 6 extra USB poorten, bovenop de 4 op het bor zelf, een Firewire aansluiting, voldoende fan aansluitingen, en een extra voeding voor de videokaarten in SLI modus. Overall, Prachtig!

Zonder problemen aan de praat gekregen, alle meegeleverde programma's zijn goed bruikbaar. BIOS flashen werkt prima, zonder problemen, een extra foto voor het opstartscherm, voor de start van de bios is een leuke mogelijkheid.

Overklock opties zijn prima! Alleen het voltage van het geheugen is niet in te stellen, verder alles wat je zou verwachten van een moederbord.

Enige minpunt is de Northbridge fan, een ineffectief ding. Vervangen door een Zalman passief blokje, iets hogere temperatuur, maar geen slagroomklopper op de achtergrond

Heb jij ook een Asus A8N-SLI Deluxe?

Reviews door de redactie

1T probs??? geen last van draai 282 1:1 cas 2-2-2-5 T1
Welk bios gebruik je ?
Ik gebruik als geheugen Corsair 3200XL 2-2-2-5 512MB x 2, met bios 1002. Helemaal geen problemen gehad; daarom ook niet de bios geüpdate met de gedachte "if it aint broken, don't fix it". :)
Als je de luidruchtige NBfan vervangt door een heatsink, zorg dan ook dat je genoeg airflow hebt. Bespaart je een hoop freezes en BSOD's. :Y)
voltage van het geheugen niet in te stellen????

wat dacht je van 2,5 naar 3.0v............. }>
Wat dacht je van 1T geheugen problemen :r
welk geheugen gebruik je?
Bios 1.10 geloof ik, in ieder geval al compatible met X2 Processoren.

Ik zal mijn components er is bij zetten
ik gebruik bios 1004-004 beta
geheugen is kingston hyper x pc3500 c2
4000+ san diego

Loopt 282 1:1 cas 2-2-2-5 T1 multi 11,5 (aangezien 11,5 beste werkt op de a8n)
ik zou dit bordje zo wille inruile voor een ander..... je kan niet hooger als 250Mhz met T1 seetings :( mijn gehugen kan 320 en hooger op T1
Da's pas boven de 240 MHz busspeed.