AMD Athlon 64 3200+ Boxed Review

Kakarott 5 juli 2005, 1.101 views

AMD Athlon 64 3200+ Boxed

Pluspunten

• Goede snelheid in verhouding met de prijs t.o.v. Pentium
  • Lage temperatuur
  • Hoge overklokbaarheid

Minpunten

• Weinig instructie van AMD

De winchester 3200+, al een wat oudere processor, maar één die zich nog zeker kan meten met de huidige generatie processors. Montage van het ding was geen probleem. Een mooie vlakke heatspreader, zoals we van AMD gewend zijn, een beetje koelpasta, een Zalman erop, en voila, 35 graden!

Deze processor zal geen problemen hebben met de huidige games. Hij zal sneller presteren dan de meeste pentiums, en zal vrijwel zeker hogere frame rates halen, met name bij FPS's. Ook qua rekenkracht streeft ie zijn Intel broertjes voorbij.

Een beetje begonnen met overklokken, hier wist ik nog niet veel van, maar gaandeweg het een en ander opgepikt. Wat me erg verbaasde, was dat ik de snelheid zomaar 500 Mhz kon verhogen! Zonder enige verdere aanpassing in mijn instellingen, behalve dan de multiplier even vastzetten. Daarna, met wat voltage verhoging, en wat underclocked geheugen, zomaar even 2,7 Ghz. Geweldig! Wat wel jammer is, dat hij bij 250 Mhz rare onvoorspelbare kuren begint te vertonen, met name tijdens zware belasting.

Heb jij ook een AMD Athlon 64 3200+ Boxed?

Mooie review! :Y)

Ik kan je bij voorbaat al zeggen dat je veel plezier van je cpu'tje gaat beleven :).

Ik heb hem 2 jaar gehad.
Altijd snel en altijd stabiel.
(*nog nooit vastgelopen*)

Werk nu op een Dual AMD Opteron 244.
Dat mag mijn overstap misschien verklaren. :9
Deze heb je niet 2 jaar gehad. De winchester core bestaat op zijn max 10 maand (gok ik). Ik denk dat je in de war bent met socket 754.

Verder wel nette review!
Een mooie vlakke heatspreader, zoals we van AMD gewend zijn
Jij hebt nooit de hele Socket-A reeks gemist? :?

En je moet natuurlijk niet gaan zeuren over onvoorspelbare kuren als je hem ff 0,5GHz hoger zet. :P Dat zou natuurlijk op standaardinstellingen instabiel kunnen lopen.
Vraag:
Waarom vertoont hij geen keuren bij 500mhz maar wel bij 250mhz, mischien tik fout?
Ik denk dat ie het heeft over de HTT.

Aan de reviewer vaak is dit toch een geheugen probleem. Gebruik dividers of lossere timings of meer voltage op het geheugen.