Logitech Wireless Marathon Mouse M705 Review

Zebby 1 december 2014, laatste update op 26 januari 2015, 209 views

Logitech Wireless Marathon Mouse M705

Een wat zwaardere, ergonomische draadloze muis die veel dingen nét niet goed doet. Veel hiervan is persoonlijk, dus voel hem vooral eerst zelf aan. Let op: niet stevig!

Pluspunten

• Lekker zwaar door de batterijen (meegeleverd)
  • Scrolwiel is degelijk
  • Side buttons
  • Beloofde batterijduur

Minpunten

• Niet heel stevig
  • Te smal rechts voor 2 vingers - erg oncomfortabel
  • Laser lastig lekker in te stellen

Ter toelichting van de genoemde punten.
Ik pak mijn muis als volgt vast: palmgrip, maar met pink/ringvinger aan de zijkant van de muis.

Ik heb zelf redelijk grote handen, en was op zoek naar een ergonomische muis voor op het werk. Origineel had ik een M500 op het oog, maar deze was niet leverbaar, en dit werd als alternatief gegeven. Uiteindelijk spijt van, de M500 is beter gevormd, en met kabel.

De muis is niet erg lang, maar wel erg hoog. Dit is niet prettig voor de palmgrip, aangezien ik nog amper de knoppen kan bereiken. Daarnaast zijn mijn ringvinger en pink erg knus samen overgelaten aan de kleine ruimte die over is rechts. De muis is ervoor gevormd, maar dit is echt niet toereikend. Dit tegenover de gigantische ruimte die je duim aan de linkerzijde krijgt.
Ik hou de muis nu op met een soort zwevende claw-grip beet, zodat ik geen kramp krijg in mijn hand.

De bouwkwaliteit noem ik als minpunt, want een draadloze muis als deze moet in mijn beleving gebouwd zijn om meegenomen te worden. Na 2 reizen in mijn rugzak (waar mijn bekabelde Microsoft muis al jaren in zit) begonnen beide muisknoppen te piepen bij het indrukken, omdat de uiteinden tegen elkaar kwamen. Dit was met de volgende reis weer weg, maar desalniettemin vreemd.

Ik kan ook maar niet wennen aan de manier waarop de muis zich over het scherm beweegt. Ik heb al eerder een laser-muis gehad, en hier had ik totaal geen last van. Het lijkt alsof hij nog even nazweeft, terwijl ik alle acceleratie en functies uit heb staan. Dit is erg irritant als je weet dat je goed mikt, en toch je doel voorbij gaat.

Wat wel prettig werkt is het scrolwiel. Ik ben zelf niet weg van het "endless" scrolling, omdat hij bij het stoppen regelmatig nog wat schuift, maar in vaste stand werkt hij ook erg prettig.

Ik zou hem persoonlijk afraden voor mensen met wat grotere handen die de muis op dezelfde wijze vasthouden als ik.

Edit 1: Tja, na grofweg 2 maanden gebruik als werkmuis is het scrolwiel overleden. Hij gaat dagelijks mee in de rugzak, waar ook al een jaar of 2/3 een oude Microsoft muis in zit, dus ik doe er verder niks bijzonders mee. Ik heb hetzelfde gedaan met een Razer, die werkt ook nog.

Als je van plan bent hem mee te nemen in een rugzak zal ik hem sterk afraden.

Heb jij ook een Logitech Wireless Marathon Mouse M705?