Corsair Vengeance 1500 V2 Review

Randee93 28 november 2014, 343 views

Corsair Vengeance 1500 V2

Deze gaming headset zit comfortabel, maakt goed geluid en heeft een heldere microfoon. maar, dankzij het af en toe uitvallen en de problemen met de software kom ik toch op een voldoende. Voor het geld wat deze headset kost, zou je iets veel mooiers kunnen halen.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Zit comfortabel
  • 7.1 werkt goed
  • Noise cancelling werkt heel goed

Minpunten

• Geluid valt soms weg (bij sommige games moet je de game opnieuw opstarten!)
  • Software heeft soms ruzie met Windows?
  • Een USB 3.0 poort is geen aanrader
  • Alleen een USB aansluiting

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 5
Ik heb de Corsair Vengeance 1500 V2 nu al bijna een half jaar in bezit. Ik heb hem tegelijkertijd met mijn nieuwe PC gekocht. De headset die ik bij mijn PC had gekocht, was al meteen kapot. (rechter speaker kraakte heel erg) Die had ik toen meteen om kunnen ruilen, dus dat was geen probleem. Toen ik mijn nieuwe headset op had gehaald had ik hem meteen uitgetest, en hij was goed. Ik was tevreden en begon met mijn PC op orde te krijgen. (alle games, software etc. installeren)

Laat ik eerst beginnen met alle goede dingen, die zijn er gelukkig best veel.
Het geluid van deze headset is heel helder, er zit een lekkere bass in en de 7.1 functie werkt heel goed.
De microfoon is heel helder, geen geruis, niet te hard, niks mis mee.
Het draagcomfort van de headset is ook top, hij valt precies om mijn oor heen, is niet te zwaar en er is een fijne stof gebruikt om de headset zacht af te werken.
De noise cancelling werkt ook heel goed, Het is al een paar keer voor gekomen dat ik het niet hoor als er mensen aan de deur staan, en de deurbel hangt zowat naast mijn kamer, dus die is best goed te horen. De software is opzich wel solid, maar daar kom ik later nog op terug.

Waar ik ook wel een beetje over te spreken ben is de klanten service. Na mijn problemen met de headset had ik contact opgenomen met de klantenservice van Corsair, en ik had heel snel persoonlijk antwoord, wat best wel fijn is.

Oke, nu de slechte dingen...
Toen ik de headset voor het eerst had aangesloten, en ik de drivers had geinstalleerd, leek alles goed te zijn, maar na een paar dagen kwam ik erachter dat er een ruis uit mijn headset kwam. Na wat zoeken kwam ik erachter dat dat aan de USB 3.0 poort lag waar ik hem had ingeplugd. Nou, klein probleempje, maakt allemaal niet uit, ik stop hem wel in een USB 2.0 poort, opgelost.

Het viel me af en toe al op dat mijn headset disconnecte, en meteen weer reconnecte, maar daar was niks van te merken tijdens het muziek luisteren etc.. Maar het kwam al steeds vaker voor dat het dus wel uit ging maken, het geluid viel af en toe weg, en tijdens het gamen is dat heel irritant. Ik moest sommige games perse opnieuw opstarten om weer geluid te hebben, en het bleef maar voorkomen. zo erg dat ik toen gewoon mijn oordopjes had gebruikt zodat ik de hele tijd stabiel geluid had. TIP: als je een game speelt (bv: Titanfall of Team Fortress 2) waar surround sound instellingen in zitten, hoef je de game niet opnieuw op te starten als het geluid weg valt. Je moet hem dan alleen even van 7.1, naar 2.0 zetten en weer terug.

Ik kwam er ook achter dat ik mezelf af en toe heel lichtelijk hoorde, toen ik naar mijn geluid instellingen ging, kwam ik er achter dat mijn microfoon constant aan stond, nadat ik die op 0 had gezet, hoorde ik mezelf ook niet meer. En als ik het geluid soms wat te snel omhoog of omlaaf zette in Windows, viel het geluid weer weg en kwam het na een tijdje terug.

Na een tijdje had ik een vervelend probleem met mijn PC, Windows verkenner bleef elke keer crashen zonder reden. Nadat ik een clean install had gedaan, waren alle problemen van mijn headset opgelost. Alles werkte goed, ik had nergens meer last van. Tot een paar weken geleden, toen het geluid wegval probleem weer opeens terug kwam. Ik had recentelijk de nieuwe drivers van mijn headset geinstalleerd, dus misschien lag het daar wel aan. Ik wou de drivers verwijderen, maar ik kreeg ze gewoon niet van mijn PC af. nadat ik alles had geprobeerd, het ik de stap (misschien een stomme) gemaakt, en in mijn register alles verwijderd dat met corsair te maken had. En vanaf dat moment heb ik de oude drivers maar weer geinstalleerd.

De headset werkt nu wel iets stabieler, maar toch wil het geluid nog zo af en toe wel eens weg vallen helaas.

Tot slot
Als ik toen wist wat ik nu weet, had ik gekeken voor een andere headset, vooral voor het geld wat hij kost. Ik weet zeker dat er andere headsets zijn, die hetzelfde bieden, maar dan allemaal wat stabieler. Ik heb ook af en toe gedacht, misschien is er een probleem met mijn moederbord, maar ik heb al verschillende audio apparaten op mijn pc aangesloten, en alles werkt perfect. Dus het moet haast wel aan de headset zn software liggen.

Maar ik ben nogsteeds heel tevreden over de kwaliteit van het geluid, microfoon en de bouw. Dat wou ik nog even kwijt.

Heb jij ook een Corsair Vengeance 1500 V2?

Heb zelf een vengeance 2100, maar daarbij trok ik al vrij snel de conclusie: NIET de drivers van corsair installeren, gewoon de standaard USB audio device driver van windows gebruiken.. dan heb je iig niet meer die loopback (dus dat je jezelf hoort praten).
Wel verlies je dan de 7.1 functie, maar eerlijk gezegd vond ik die toch nooit zo super..
Je andere problemen herken ik eigenlijk niet?