Specificaties Surround geluidsweergave - Bekijk alle specificaties

Logitech Wireless Gaming Headset G930 Review

NMe 19 november 2014, laatste update op 24 oktober 2015, 239 views

Logitech Wireless Gaming Headset G930

Mooi uitziende headset met geweldig geluid en ogenschijnlijk goede bouwkwaliteit. Tot je even verder kijkt...

Pluspunten

• Prima geluid, ook tien meter en drie muren verderop.
  • Goed geisoleerde oorschelpen, je hoort geen omgevingsgeluid.
  • Prima noise filtering op de microfoon.

Minpunten

• Kwestbare stukjes plastic kunnen de headset onbruikbaar maken.
  • Als je de microfoon voor je mond zet voordat de headset aan staat, dan blijft die muted.

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Ik was altijd zeer tevreden over deze headset. De geluidsweergave is prima, de geluidopname ook. De oorschelpen zijn goed geïsoleerd en houden daarmee vrijwel al het omgevingsgeluid tegen, en ook de mensen met wie je praat hebben van jouw omgevingsgeluid weinig tot geen last aangezien ook de noise canceling dik in orde is.

Echter, na een tijdje merkte ik dat er scheurtjes in het plastic boven de oorschelpen kwam te zitten, zie het omcirkelde gedeelte op de bijgevoegde foto. Dit plastic zag er verder niet uit alsof het een functie had, maar niets bleek minder waar toen het uiteindelijk aan één kant in stukjes uit elkaar viel. Achter dat stukje plastic schuilt namelijk een kabel, die op zijn beurt weer omhuld is door een ander had stuk plastic om het ding op zijn plek te houden. Bij normaal gebruik duwt het stuk plastic dat de kabel op zijn plek houdt tegen het plastic van de behuizing aan, en blijkbaar oefent dat dermate veel druk uit dat de behuizing op een gegeven moment gewoon breekt.

Dat zou niet erg zijn als het allemaal cosmetisch was, maar dat is het niet: als dat kleine plastic plaatje weg is hangt de complete oorschelp los en kan de headset dus niet meer op je hoofd klemmen. Ondanks dat hij technisch nog prima in orde is kun je dan het garantietraject in of als je buiten de garantie valt kun je het ding weggooien.

Dit is niet de kwaliteit die ik van Logitech-randapparatuur gewend ben en voor deze prijs is het belachelijk dat Logitech geen betere oplossingen heeft, bijvoorbeeld in de vorm van vervangende stukjes plastic. Na wat onderzoek bleek namelijk dat ik allesbehalve de enige ben met dit probleem. Er zijn mensen bij wie dit na twee maanden al gebeurt, er zijn mensen bij wie het jaren duurt.

Ik kan alleen maar afraden dat iemand dit product koopt. Er zit een behoorlijke design flaw in die alle pluspunten in één keer teniet doet. Het is technisch een geweldig apparaat, maar de bouwkwaliteit verpest dat compleet op dat ene kleine detail. Jammer.

De bijgevoegde foto is uiteraard niet door mij gemaakt. Ik heb deze gevonden in mijn zoektocht naar een vervangend stuk plastic (dat niet blijkt te bestaan).

Heb jij ook een Logitech Wireless Gaming Headset G930?