Specificaties Avontuur, Horror-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

The Evil Within, PC Review

TomvdG 9 november 2014, 214 views

The Evil Within, PC

Prima game om je mee te vermaken. Het leukst om in het pikkedonker te spelen. Toffe aanvulling op het bestaande genre.

Pluspunten

• Sfeer (oude vertrouwde RE gevoel)
  • Verschillende artifacts die goed verstopt liggen
  • De graphics die voldoende/goed zijn welke ook zeker op een bepaalde manier bijdragen aan de sfeer
  • Blijft verslavend om te spelen
  • Bij laatste update: keuze tussen wel of geen zwarte balken en 30/60 fps lock

Minpunten

• In beginsel vreemde opbouw van het verhaal
  • De verschillende personages worden niet echt verdiept (behalve 1)
  • Relatief makkelijk op de "normale" spelmodus

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Deze game doet mij terugdenken aan de eerste Resident Evil. Inderdaad zeker ook in verband met de genoemde camerahoeken. Maar dit laatste maakt het voor mij juist extra spannend. Dat je niet altijd kan zien wat er op je te wachten staat. De zwarte balken boven- en onderin het beeld vond ikzelf niet storend, maar juist bijdragen aan de sfeer van de game. Alhoewel de game juist een update heeft gekregen waarbij je kan instellen dat je de balken wel of niet wilt tonen en een keuze tussen een 30 of 60 fps lock. Ikzelf draai de game op de hoogste instellingen. Grafisch ziet de game er voldoende/goed uit. De korrelige graphics kan ik mij een klein beetje in vinden maar over het algemeen is de kwaliteit echt wel voldoende (vooral in chapter 12 dacht ik, wat zich in de buitenlucht afspeelt).

Tijdens het spelen van de game heb ik geen last van framedrops etc. Wel als ik de game op pauze zet en de monitor op een gegeven moment zelf uitgaat, is de game een aantal keren vastgelopen. Dit lijkt mij meer een probleem van Windows 8.1.

Spoiler: pas aan het einde van de game komt het verhaal meer tot z'n recht. De levels lijken niet echt op elkaar aan te sluiten maar nogmaals, dit wordt juist meer duidelijk aan het einde van dt game.
Op een bepaald moment in de game bevindt je je in een mansion waarbij Ruvik op verschillende momenten je komt zoeken, vindt hij je dan ben je gelijk dood. Als je dan nadat je eventueel bent gedood vanaf je autosave verder gaat, komt hij niet weer op hetzelfde moment dat hij eerder kwam. Dit maakt dat toch wel bijzonder spannend.
Ik heb de game nog niet uitgespeeld, maar schat in dat ik de game niet snel opnieuw ga spelen. (Dat doe ik sowieso eigenlijk bijna nooit!) De hoogste spelmodus zal dan wel geunlocked worden en mogelijk dat je dan wel zal kunnen starten met extra wapens of iets degelijks.
De meeste eindbazen zijn niet zo heel moeilijk te verslaan op een enkeling na.

Heb jij ook een The Evil Within, PC?

Reviews door de redactie