Creative Fatal1ty Gaming Headset Review

MrDustv 23 september 2014, laatste update op 23 september 2014, 527 views

Creative Fatal1ty Gaming Headset

Ik heb deze headset nu 2 keer gekocht (Stond op de eerste). Graag zou ik ooit een betere aanschaffen maar dat is nu nog niet tot de orde (arm enzo). Gaat vrij snel kapot maar voor de prijs is het een prima headset.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Geluidspaneel
  • Losse microfoon
  • Prijs/kwaliteid verhouding
  • Zit best goed na verloop van tijd

Minpunten

• Levensduur
  • Strak (of ik heb gewoon een dik hoofd)
  • Muteknop gaat snel kapot
  • Microfoon geluid is matig

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Zoals boven al staat geschreven heb ik deze headset 2x moeten aanschaffen. Ik ben niet de rijkste dus laat ik ook beginnen met te zeggen dat voor een budget headset deze prima voldoet! Nu is mijn ervaring wel dat bij beide headsets de muteknop vrij snel kapot gaat.

Geluid
De geluidskwaliteid bij gamen, muziek, films en series is gewoon goed. Dit is alles wat je van een headset in deze prijsklasse kan verwachten.Het is niet het beste wat ik ooit gehoord heb maar ook zeker niet de slechtste.

Comfort
Als je de headset voor het eerst opzet dan zit deze vrij strak op de oren. De oren zijn volledig bedekt wat positief is maar als je de headset langere tijd op hebt kan je er toch last van krijgen. Echter als je deze langer/vaker gaat gebruiken word dit vanzelf minder

Kwaliteid
De eerste keer dat ik deze headset aanschafte ging deze ongeveer 1 jaar mee (ging er op staan) en de 2de headset gaat nu ongeveer 1,5 jaar mee. De headset die ik nu gebruik heeft helaas wel wat kuren. Zoals boven staat geschreven doet de muteknop het niet meer (deze kan niet meer van mute af). Hij zit nu heel losjes en niet meer strak zoals eerst waardoor hij zomaar af valt.

Conclussie
Voor deze prijs is het alles wat je van een headset kan verwachten en meer. Ik weet dat ik af en toe vrij negatief klink in deze review maar het is een top headset voor maar circa 30 euro. Dat sommige dingen vrij snel kapot gaan zal ik niet ontkennen maarja dan moet je een afweging maken. een headset van 160 euro die 3 tot 5 jaar mee gaat of gewoon elk jaar een nieuwe :). Zelf ben ik wel aan het kijken voor een betere kwaliteit headset maar als ik er niet uit kom dan zal ik zeker weer gaan voor de Creative Fatal1ty Gaming Headset

Heb jij ook een Creative Fatal1ty Gaming Headset?

Ik heb deze ook gehad en kon er ook niet mee spelen omdat hij gewoon te strak zat, de plus en minpunten ga ik volledig in mee. Behalve dat hij goed zit want dat deed hij bij mij niet, sowieso niet met bril op te spelen en zelfs zonder bril veels te strak.
Ik draag zelf geen bril du ik heb er geen idee van hoe het dan zit. Zoals in e review staat geschreven zit de headset bij aanschaf ook strak maar na verloop van tijd word het zeker beter.
Als ie te strak zit, kan je de schelpen nog wat uittrekken. Heb er zelf ook al 2+ jaar plezier van. Met uitstekend microfoon en goed geluid. (itt tot wat duurdere headsets is de microfoon echt goed). De mute knop is hoewel die nog werkt, komt dat schuif switchjeidd wat minder over.
Iedereen heeft weer een andere vorm van zijn/haar hoofd. Ik denk als je een vrij breed hoofd hebt moet je deze niet nemen. Voor mij is deze de beste tot nu die ik gekocht heb. Heb ook een bril en de pads zijn best zacht. Kan deze zowat de hele dag dragen. Nadeel is dat hij wel snel stoffig wordt. En de lange draad is ook wat lastig, en heb deze iets korter gemaakt met een tie-rip.