Creative Sound Blaster Tactic3D Sigma Review

TheMrPatrick 10 september 2014, 105 views

Creative Sound Blaster Tactic3D Sigma

Nooit meer Creative, NOOIT MEER. Goede geluid maar de bouwkwaliteit is BAGGER. Valt aan alle kanten uit elkaar.

Pluspunten

• Goede geluid maar geen surround zoals ik dacht,
  • comfortabel.

Minpunten

• Wat een slechte kwaliteit, echt belachelijk. Ik had eerst een Alpha, daarbij was binnen een paar weken de kabel bij de volume controle kapot. Tijdje daarna de Sigma gekocht. Na een tijd precies hetzelfde probleem, maar de hoofdtelefoon was al een paar weken oud en Dixons geeft geen garantie voor kabelbreuken. Dus zelf gerepareerd.
  • En geen echte surround zoals ik had begrepen. De surround met de geleverde geluidskaart is gewoon een badkamer geluidseffect, zo klinkt het echt..

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Over de kwaliteit...
Eerst ging de kabel bij de volume controle stuk, Dixons gebeld maar die geven geen garantie op kabelbreuken dus ik had het toen zelf gerepareerd. Bleek dat de kabel van de microfoon helemaal los gekomen was en de kabel voor het geluid gebroken was. Uiteindelijk de gehele volume controle er tussenuit gehaald en de kabels rechtstreeks aangesloten aangezien mijn soldeerskills niet zo goed zijn.

De koptelefoon deed het weer een tijdje, maar daarna brak de linker oor af. Heel mooi van die metalen stukken in de koptelefoon, maar datgene wat de earcups aan de hoofdband vasthoud is van plastic. Ik had de earcup helemaal vastgelijmd aan de hoofdband, maar dit betekende dat ik de linkerearcup niet meer kon draaien....

Tijdje daarna ging per ongeluk de kussen van de earcup af, deze zitten namelijk niet vast, je trekt ze er zo af. Kreeg ze er niet meer op, dus het pastic eronder losgeschroefd en de kussen er weer omheen gedaan. Bleek dat ik zo de schroeven er niet meer in kon draaien, die zitten namelijk achter de oorkussens. Dus ook dit weer vastgelijmd.

Weer een tijdje later viel de koptelefoon van mijn bureau, geen harde klap, maar de rechter earcup was nu afgebroken. Weer dezelfde plastic verbinding die kapot was gegaan als bij de linker earcup. Maar deze keer bleef de earcup nog wel enigzins zitten, maar hij ging wel steeds los waardoor de earcup aan het draadje hing. Na een tijdje besloten ook dit te repareren. Heb er net 6 uur aan een stuk door bij gezeten. Ik had tegelijkertijd ook de linkerearcup weer losgehaald, omdat deze niet helemaal goed stond. Daarbij had ik een draadje kapotgemaakt. De hele koptelefoon losgehaald om het weer klaar te krijgen..

Na uren priegelen heb ik nu weer een bruikbare koptelefoon. Alleen zitten nu beide earcups vast waardoor ik ze niet meer in een betere positie kan draaien.. Ik mis de volume controle en de controle over de microfoon, verder zit bijna alles wat los kan zitten vast met lijm. En zowat ieder draadje heb ik opnieuw moeten solderen. Gelukkig is de geluidskwaliteit nog prima, dus ik wacht nog met het kopen van een nieuwe koptelefoon aangezien deze mij 60 euro heeft gekost..
TROEP :( :( :( :(

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Tactic3D Sigma?