Specificaties Quad core @ 3,4GHz-3,8GHz, met GPU - Bekijk alle specificaties

Intel Core i5-4670K Boxed Review

mimic 2 september 2014, laatste update op 2 september 2014, 524 views

Intel Core i5-4670K Boxed

Prima processor in zijn mid-high-eind-klasse. Goede prijs/prestatieverhouding.

Pluspunten

• Overklokbaarheid is goed
  • Hoge prestaties
  • Betere keuze dan de i7, welke zelfde aantal cores heeft, maar dan met HT. Maakt in de praktijk amper uit.
  • Erg stabiel

Minpunten

• Boxed koeler voldoet maar 'net'

De boxed koeler van Intel is maar net voldoende. Met juist toegepaste koelpasta (Artic Silver 5) zijn de idle-temps rond de 40 graden. De 100%-load temperaturen zijn rond de 60-65 graden. Dat is naar mijn inzien toch wat aan de hoge kant.

In vergelijking: met de Scythen Mugen 3 zitten de temperaturen rond de 25 graden, en onder 100% load tussen de 35-40 graden. Een behoorlijk verschil!

Heb jij ook een Intel Core i5-4670K Boxed?

De temperatuur van een i5-4670k mag gewoon 90c zijn onder load. 60-65c is dus uitstekend te noemen.
Ik vraag mij dan ook af hoe er getest is. 35-40 graden met een mugen 3 is onder full load ook erg laag. ;)