Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router Review

keesie113 31 augustus 2014, laatste update op 31 augustus 2014, 3.657 views

Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router

Snelle router met buggy firmware

Pluspunten

• Snel
  • Mooie vormgeving
  • makkelijke interface in standaard mode

Minpunten

• Firmware is buggy
  • geen parental control out of the box

Beheerbaarheid Score: 2
WLAN-bereik Score: 5
Helaas kan ik niet zeer positief over deze router berichten

Ik loop bij het installeren al tegen een aantal problemen aan, ook heb ik nog geen reactie van netgear mogen ontvangen op mijn vragen (misschien ben ik wat te ongeduldig)

Pros:
Het bereik is zoals verwacht erg goed.
De doorvoersnelheid is erg goed (zowel bedraad als via wifi) vergeleken met mijn Fritzbox is deze bedraad 20% sneller en Wifi-N het dubbele.
De interface is eenvoudig, hoewel in advanced mode niet alles staat waar je het verwacht.

Con:
Firmware heeft fouten:
diverse telefoons worden in het overzicht van aangesloten apparaten als bedraad aangegeven terwijl andere onder wireless staan.
Dan kan ik mijn camera niet verbinden via wifi, deze draaide op de fritzbox met de zelfde instellingen prima. deze dan maar bedraad aangesloten.
Dan het grootste probleem: Portforwarding, dit leek in eerste instantie geheel niet te werken.
Op internet een workaround gevonden: zet het ip adres van je apparaat (synology nas in mijn geval) op een laag IP adres (van 192.168.0.100 naar 192.168.0.1) en het zou moeten werken.
Pas na dat ik de router ook veranderd had 192.168.0.254 naar 192.168.0.253 werkte het uit eindelijk.
Alle gebruikte IP adressen vallen buiten het DHCP bereik.
Niet dat ik begrijp wat ik heb gedaan, maar nu werkt het.
Zie ook link

Parental control is niet out of the box aanwezig, er is wel een mooi tabje voor aanwezig, maar dat is niet meer dan een link naar de Netgear site waar je software kan halen om op een PC te installeren om dan al je verkeer via openDNS te laten lopen, tja dat willen we niet.
Gewoon een tijdblok voor de PC's van de kinderen, (kon op de oude fritzbox zo mooi).

Heb jij ook een Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router?

Mag ik vragen of er inmiddels enige verbetering is in de firmware?
Parental control is er nog steeds niet.
De vaste IP adressen van zowel de router als de nas zitten in de lage range dat werkt goed, ik heb niet gekeken of de hoge adressen nu wel werken.
Ik kan zowel mijn camera als de Nest thermostaat draadloos niet aan de Router koppelen, de camera zit bedraad op het netwerk, de Nest zit op een linksys accesspunt.

Verder werkt hij wel.

gr.
Op zich een nette review alleen merk ik hier enkel dat de negatieve punten wel erg over belicht worden worden.
Betreft patental control ben ik het helemaal met je eens. Zeer grote fout dat die er niet gewoon in is gebakken.

Ik vond de gui er persoonlijk uiterst onhandig zijn ingericht, maar je went er aan. Maar toch mis ik dingen als dmz settings Ook vind dat de VPN niet al te lekker werkt. Er is maar één VPN optie en die wordt niet door android ondersteund. OpenVPN via TAP protocol.

Misschien en idee om eens te kijken naar andere firmware?
Check http://www.myopenrouter.com/page/find-open-source-firmware.
Netgear AC1900 en VPN werkt prima met Android. Gebruik:

OpenVPN Client:

Wel de betaalde versie want je moet TAS gebruiken. Dit enablen bij de opties.

Werkt super, VPN met smartphone.
Wat voor een dmz settings mis je dan?

DMZ zit er gewoon in:
Als je ip-adressen hard toekent dan maakt het niet uit of die binnen of buiten de DHCP range zitten. Ik zou ze erbuiten houden om eventuele conflicten te voorkomen.

Ik heb deze router ook en ben nog geen problemen tegen gekomen. Stabieler (nog geen crash gehad in de laatste 6mnd) dan m'n oude TP-Link wr1043nd. Heb all IP-adressen lager dan 192.168.50.100 staan.

Geen enkel portforwarding probleem. Ik heb hier ook een hele rits mobiele telefoons en bedrade apparatuur maar alles werkt gewoon perfect (firmware: V1.0.3.60_1.1.27). Welke firmware draai je?

Wat ik wel mis is dat er geen OpenWrt op kan. Daar kon ik met de TP-Link toch leukere dingen mee doen. (SSH toegang op de router bv).

[Reactie gewijzigd door immetjes op 1 september 2014 10:18]

Open-wrt is er idd niét. Wel goede tomato en een iets mindere dd-wrt.
Bedankt voor je reactie,
om dezelfde reden hou ik ook de static adressen buiten de DHCP range.
ik draai de laatste firmware, tenminste gisteren nog.

Die TP link had ik ook als 2e accespunt, maar die bleef nog geen 3dagen goed draaien zonder hem te moeten resetten. die heeft nog geen 2 weken in het netwerk gezeten.

Heb ook een linkje toegevoegd.
Ik zoek juist instellingen om 1 of meerdere statische IP's via DMZ te laten verlopen