Corsair Vengeance 2100 Review

jaadava 20 augustus 2014, laatste update op 20 augustus 2014, 644 views

Corsair Vengeance 2100

Top ding, De plug and play werkt top hij ziet er cool uit. geeft goede virtuele 7.1 indien drivers geinstalleert zijn die op de corsair site staan. Verder heeft die een hele makkelijke pasvorm waardoor die bijna bij iedereen goed past. 1 nadeel de prijs, hij is relatief duur.

Pluspunten

• Strak en een echt game design / Goede plug and play alleen zou ik zelf voor betere kwaliteit de drivers van de corsair site halen / goed en stevig verpakt / Goede virtuele 7.1 / Draadloos

Minpunten

• Microfoon niet bedoelt voor youtube of echte videoproductie maar goed genoeg voor skype etc. / als je hem te dicht bij een telefoon houdt of bij een oud scherm (zo'n oude beeldbuis) begint die te kraken en valt die weg.

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 3
De headset arriveert prima in de officieele corsair gaming series verpakking. Lekker duidelijk en veilig. na het openmaken van de zijkant zie je een soort kartonnen doos met daarin de ontvanger, Oplaad kabel, Usb verlenger voor de ontvanger dat je hem op je bureau kunt zetten en als laatste de quick start guide en waarschuwings boekje.

De bouw van de headset is heel goed en vergeleken met de corsair vengeance 200 een stuk verbeterd. zo zijn de zijkanten een stuk sterker gemaakt en beweegt de microfoon heel stroef.

De uitstraling van de headset is een echte aandachtstrekker zoals een gaming headset hoort te zijn, neutrale kleuren en een rustieke look.

het geluid valt niks aan op te merken en ik zou aanbevelen eerst ergens proberen te luisteren aangezien iedereen iets anders "mooi" vind klinken.

zo ver de microfoon, niks op aan te merken behalve dat hij niet gemaakt is voor een echt geluid. het is meer als voldoende om met vrienden op skype of teamspeak. te praten. ook is hij nog redelijk voor bijvoorbeeld te recorden met youtube. maar als je daarin iets serieus wilt doen zou ik toch een losse miscrofoon adviseren

Zover de prijs gaat kan ik hier niet veel over zeggen. Het is maar net hoeveel je over hebt voor een headset. zelf zou ik als je 125 euro aan een headset uit mag geven toch voor deze gaan aangezien die toch van een bekend merk is en corsair bekent staat over de goede rma hulp

Hopend genoeg info te hebben gegeven.

Heb je nog een specifieke vraag of heb je ergens advies bij nodig, pm's zijn altijd welkom

Mvg,
Bjorn

Heb jij ook een Corsair Vengeance 2100?

Dit is misschien een hele domme vraag, maar in de tweakers review werd gesproken dat de headset alleen voor gaming is, maar ik neem aan dat je ook gewoon spotify kunt luisteren? (dat het dus een gewone headset is die al het geluid laat horen)
ja, maar als je hem puur en alleen voor spotify gaat gebruiken zou ik je toch een goedkopere headset aanraden. aangezien dit toch wel in het klassement duur zit.

stel, Spotify en nog andere dingen raad ik je deze aan.
Ok! Nee ik game heel erg veel, maar leek me al zo maf dat het alleen voor gamen zou werken.
Maar omdat tegenwoordig zoveel software wordt bijgeleverd bij hardware wlide ik het zeker weten!

Morgen bestellen :) Bedankt!
Geendank, heb je nog vragen over het product/ weet je niet welke driver je moet downloaden stuur maar een pmetje.