Sennheiser MM 50 iPhone Review

autoreverse 27 februari 2009, laatste update op 27 februari 2009, 600 views

Sennheiser MM 50 iPhone

Pluspunten

• De kleur, je kunt kiezen uit een witte of zwarte (bij sommige winkels)
  • De prijs, de dopjes zijn zeker niet duur voor de (geluids)kwaliteit.
  • Ik hoor weinig tot niets van het geluid van mijn lichaam (bijvoorbeeld 'bonken' als ik loop) of van de draadjes die tegen mijn jas schuiven. Dit iit de microfoon, die daar wel voor zorgt.

Minpunten

• de realtief grote micorofoon en-knop bungelt als een zwaargewicht aan 1 oortje, waardoor hij steeds tegen je jas tikt, wat een erg vervelend geluid is.

Features Score: 4
Gebruiksgemak:
De oortjes/dopjes zitten f a n t a s t i s c h lekker in mijn oren. Ik voel ze niet en ze sluiten buiten geluiden goed af.
Verder worden er 3 maten rubbertjes bijgeleverd en heeft dit model een a - symetrisch snoer, waardoor je het snoer in je nek kan leggen. Wel zo handig nu ik niet meer achter mijn fiets stuur blijf haken. :)

Echter.
De headset heeft een microfoon met ingebouwd knopje, ter grootte van een duim. De mic 'hangt' als een relatief zwaar gewicht aan het linkeroortje, waardoor het draagcomfort enorm wordt belast. Het voelt alsof er 1 grote oorbel aan mijn oor hangt, die ook nog eens bij het lopen tegen mijn kraag aan kletste. Als ik een jas aan heb, hoor ik dat 'getik' steeds. Erg irritant. Ten opzichte van de gewone iPhone headset is de grootte van de microfoon echt een afknapper.

Bouwkwaliteit en afwerking:
De aansluiting van het draad in de dopjes ziet er redelijk uit. De aansluiting bij de jack/plug ziet er slecht gebouwd en kwetsbaar uit. Er is duidelijk te zien dat er 1 scherp buigpunt is, waar het draadje steeds buigt en de kans op interne kabelbreuk naar mijn idee vergroot. Het 'veertje' of verloopje aan de jack zelf, ondervangt die buiging nauwelijks, zoals het plastic uitloopje bij de Apple in-ears dat wel doet.

De draadjes zelf zijn heel erg dun, maar lijken wel stevig. Ik vond de draadjes van Apple's standaard headset 'robuuster'.

• iPhone 3G

Heb jij ook een Sennheiser MM 50 iPhone?

Goeie review, alhoewel erg kort, je mag wel wat meer over geluidskwaliteit enzo uitweiden.

Ik heb nog een vraagje: je zegt dat er een knopje bij de mic zit, kan je daarmee net als bij de standaard oordopjes 1x klikken pauze en 2x klikken volgende? Ik heb zelf namelijk ook een iphone en zoek daar goeie oordopjes voor, maar dat je aan de draad volgende klikken is wel heel makkelijk.
leuke review, wel ben ik het eens met RaVeZ dat hij nog uitgebreider mag! :) Mijn zus heeft een Iphone en zoekt een paar goede oordoppies ;)