Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Brainwavz S1 (Grijs, Zwart) Review

tokko1 12 augustus 2014, laatste update op 6 december 2014, 622 views

Brainwavz S1 (Grijs, Zwart)

Pluspunten

• Hoge bouwkwaliteit
  • platte kabel
  • Goed geluid
  • Veel accessoires bijgeleverd
  • Extreem stevige en mooie case

Minpunten

• "geluidsgat" tussen mid-tones en bas wat minder goed klinkt
  • over ear design (persoonlijke voorkeur)

Na veel goede ervaringen met Brainwavz een koptelefoon merk uit HongKong had ik een maandje terug maar weer is besloten iets nieuws van hun te halen. Mijn oog viel op de S1, een Mid/High range model van ze met goede specs. Met de FedEx shipping binnen drie dagen binnen :D. En nu wil ik graag met jullie mijn ervaring met de S1 delen.

Zoals ik al zei heb ik best al wel wat ervaring met Brainwavz, het bedrijf dat sinds 2008 bestaat heeft inmiddels een best groot assortiment gericht op "Bringing real earphones to real users at a realistic price". Over de jaren heen heb ik ervaren dat ze steeds betere koptelefoons gaan maken, ondanks dat de eerste koptelefoons die ze maakte al goed waren.. ze worden dus steeds beter. Heb onder andere ervaring met de Brainwavz Alpha, Beta, M1, M5 en de HM5 (headphones).

De S1 kwam met FedEx, eerste dag was ik niet thuis maar de tweede dag konden ze hem op de universiteit afgeven dus had ik hem al binnen 3 dagen totaal in huis :P Beetje gehavende FedEx doos maar daarin zat nog een witte doos en daarin de uiteindelijke verpakking.

De eerste indruk bij het uit de verpakking halen is zoals ik gewend ben qua packaging en design zeer uitstekend te noemen. De verpakking doet niet onder voor een westers merk. Er zitten verschillende 'fancy' stickers over de openingen zodat je kan zien dat de verpakking niet open is geweest, leuke toevoeging :9
Qua inhoud van de verpakking als in accessoire enzo is het ook zeker niet karig te noemen. Er worden speciale Comply Foam tips meegeleverd alsmede een aantal standaard tips.. je kan kiezen wat je fijn vind. Een zr stevig opbergdoosje, volgens mij kan je bijna met een auto overheen rijden en dan zou je nog niets kapot zien gaan. Super chique afgewerkt, maar naar mijn zin wel iets aan de grote kant. Alle tips enzo hoef ik toch niet mee, als je die er uit haalt kan je er ongeveer twee a drie setjes koptelefoons in doen. Lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling. :7

Qua afwerking, aansluitingen etc. zit het snor bij Brainwavz. Waar goedkope merken nog van die plugjes gebruiken die binnen de kortste keren kabelbreuken opleveren zorgt Brainwavz er bij deze S1 zeker voor dat dat dat bij normaal gebruik echt verleden tijd is ^O^ De brede kabel zorgt er voor dat hij niet zo snel in de knoop raakt wat natuurlijk fijn is. Het ziet en voelt allemaal goed doordacht uit en is van hoge kwaliteit materiaal gemaakt.

Maar waar het natuurlijk uiteindelijk allemaal om gaat is het geluid. En over dat geluid valt nog een beetje te twisten. J ze hebben een koptelefoon op de markt gebracht met echt goed geluid in een breed bereik, maar er zijn wel wat flaws.
De eerste indruk die ik had, eerste paar dagen was echt WOW. Super lekker geluid over bijna het hele spectrum, goede bas die er lekker inkickt :Y .
Maar nu ik gewend aan het raken ben aan de oortjes merk ik toch bij specifieke nummers dat de overall performance echt nog steeds top is maar sommige mid-tonen niet gehaald worden en de bas pas laat inkickt. Voor mijn gevoel zit er dus een gat tussen de mid-tonen en de bas die deze S1 niet helemaal lekker weer kan geven.

Overall conclusie over de S1 kan ik zeggen dat deze zijn geld waard is. Is hij dubbeldik zijn geld waard? Nee, dat niet. Maar voor de 60-80 dollar range is het wel echt een prima koptelefoon. Qua bouwkwaliteit kunnen ze er niet veel aan verbeteren. En in praktijk merk je niet veel van de kleine minpuntjes die ik opgemerkt heb tijdens het luisteren. Bij specifieke nummers merk je als je er cht op let dat het geluid niet optimaal is, maar toch is het mijn nieuwe dagelijks gebruik nr.1 koptelefoon O+ in combinatie met de meegeleverde Comply Foam tips geeft het echt een top luister ervaring _O_ .

De Brainwavz S1 is te koop bij MP4Nation voor $74,12.

Heb jij ook een Brainwavz S1 (Grijs, Zwart)?

Blijft deze goed zitten tijdens het sporten? (met name hardlopen)
Ja prima, als je echt met je hoofd gaat lopen schudden kunnen ze uitvallen maar gewoon tijdens het hardlopen niet. Mits je ze goed in doet (over ear) en de goede tips er op doet die bij je passen. Er wordt een zakje met zes verschillende tips meegeleverd en nog een zakje met comply-foam tips. Dus je kan proberen welke het fijnst zijn en het beste blijven zitten ;)