X2 SolarBlast Review

Simoonzel 6 augustus 2014, 252 views

X2 SolarBlast

Stevig ding dat goed geluid biedt voor een bescheiden prijs. Zit ook nog eens lekker en ziet er strak uit.

Pluspunten

• Niet zo duur / Stevige headset / Mooi design / Zit als gegoten / Lekker geluid / Slijtvast

Minpunten

• Volumeknop is soms wat onhandig / Microfoon leek erg zacht afgesteld

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Ik heb deze headset gekocht ter vervanging van een headset met ovaalvormige oorstukken (heet dat zo?) die op mijn oorschelp drukten aan de bovenkant waardoor ik na langer gebruik pijn kreeg. Deze headset bedekt mijn gehele oor en dat vind ik heerlijk!
Hij blokkeert het meeste geluid van de buitenwereld en het geluid klinkt voor mij goed. Ik vind de vaste plastic microfoon een vooruitgang vanaf het stijve draadje met een bolletje erop dat ik had. Als je deze inklapt gaat de microfoon automatisch uit. Aan de kant van de microfoon zit ook een klein ledje ingebouwd. Deze is oranje.
De headset bevat een lekker zacht kussentje waardoor ik hem heerlijk vind zitten. Hij is te verstellen en dit gaat niet heel erg soepel: ik vind dat een voordeel want het bevordert de stevigheid.
Deze headset bevat een bass-boost knop. Je merkt er niet zo heel veel van als je dit aan zet (het is wel een merkbaar verschil, maar ik moet switchen tussen aan en uit om te horen of ik het aan heb staan). Er zit een volumeknop op de headset. Niet zoals bij de meeste headsets met een aparte controller op de draad, maar aan de achterkant van de headset zit een soort scroll wieltje. Vaak is dit handig, maar als ik bijvoorbeeld onderuit gezakt tegen een kussen o.i.d. aan zit kan hij ergens langs glijden waardoor mijn oren ineens ontploffen. Je moet er dus rekening mee houden. ;)
Er wordt software geleverd bij de headset. Een klein programmaatje om wat gekke effecten toe te voegen aan je microfoon input, maar ik heb het eigenlijk nooit gebruikt. Wel heb ik de microfoon erg gevoelig staan omdat mensen mij vrij zacht hoorden door de microfoon heen.
Ik heb deze headset nu enkele maanden dagelijks in gebruik en heb nog geen enkel spoor van slijtage gezien. Al met al ben ik tevreden met mijn aankoop.

Heb jij ook een X2 SolarBlast?

Je zegt dat er een bass-boost knop op zit...wil dat zeggen dat er weinig bass in zit of dat je er nóg meer bass uit kan halen, ik houd namelijk nogal van veel bass tijdens het gamen en muziek luisteren :P
Ik kan alleen zeggen dat ik zonder de bass boost iets vind missen aan het geluid. Nu moet ik zeggen dat ik niet echt goed kan oordelen omdat ik niet bepaald brede ervaring heb met koptelefoons, ik kocht altijd van die Philips dingen van 10 euro. Maar hij dreunt niet van je hoofd af :')
Ik weet niet of je ervaring hebt met beats?? Daar zit lekker geluid in met goede balans tussen het volume en de bass...maar die zijn te duur :(
Nee, geen ervaring mee. Hoor wel dat veel mensen de bass juist overdreven vinden en idd dat de prijs/kwaliteit bizar te noemen is. Maar ja dat heb je met die hypeproducten.
Ja idd, hetzelfde als met de beats pill. Ik heb er een van logitech (mini boombox, de oude versie) en daar zit veel beter geluid in voor 80 euro ipv 200 euro, veel te overprised....

-EDIT- (beetje late edit) Dit zijn draagbare bloetoet (geen idee hoe je dat schrijft 8)7 ) speakers

[Reactie gewijzigd door pwillemske op 8 december 2014 15:53]