Logitech G35 Gaming Headset Review

KayJansen 4 augustus 2014, laatste update op 14 december 2014, 1.112 views

Logitech G35 Gaming Headset

Voor de 100 euro die je er voor neer telt krijg je een best high-end headset. Afgezien de kabel

Pluspunten

• 7.1 geluid
  • Bouwkwaliteit
  • Programeerbare G toetsen
  • Microfoon

Minpunten

• Kabel

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit van deze koptelefoon is goed maar voelt op sommige plekken plastic aan. Je krijgt er 3 verschillende hoofdbanden bij die je met klittenband strips kunt vervangen voor wat jij fijn vindt. De microfoon zit op een extender (die niet loskoppelbaar is) maar dat is van rubber gemaakt dus je hoeft niet bang te zijn dat hij afbreekt.

Kabel probleem
De kabel heeft een nylon draad erom heen gewerkt, je zou denken: nice.
Hoe deze in de verpakking is opgevouwen is met knikken. De eerste 2 weken als je hem gebruikt krult de kabel op. Daarna door dit proces komt slijtage en gaat hij door het omhulsel heen. 4 vrienden hebben deze kop telefoon en 3 ervan hebben het zelfde probleem als mij gehad.

Geluidskwaliteit
Geluidskwaliteit in deze headset is goed en kan tot zeer hoge bas aan zonder te vervormen. Het 7.1 is heel erg gaaf voor de games die het ondersteunen. Voor de League Of Legends spelers onder ons. Als hij op de 7.1 mode staat kan deze headset als een gek kan kraken. Ik weet zelf niet waarom en er zal vast wel een fix voor zijn. Maar ik doe temporary de switch achterop gewoon van 7.1 afzetten.

Comfort
Het comfort in deze headset is optimaal. Je kan er een dag mee zitten gamen en dan vergeet je dat je hem op hebt. De schelpen zitten kussens in van 2cm dik denk ik dus je oren raken de binnen kant van de headset niet aan.
Aan de linkerkant zit een scrollwheel voor het volume, daarnaast zit een mute switch voor je mic
Daarboven zitten 3 G toetsen die programmeerbaar zijn. Zover ik herinner komen ze standaard als: play-pause, next, previous.

Eindbeoordeling
Na 2 jaar in gebruik te hebben van deze headset geef deze een 8/10
de 2 punten eraf voor het gekraak in LoL en het krullen van de kabel

Heb jij ook een Logitech G35 Gaming Headset?

Leuke korte, maar krachtige review!

Even voor je minpuntjes:

- Je had dan wss beter de logitech g930 kunnen kopen, deze is in principe de g35 maar dan zonder kabel.

- Het gekraak in lol komt door de geluid output van lol, dit ligt niet aan de headset.
Thanks voor de feedback

Jups, daar had ik in der tijd even wat meer research moeten doen. Al durf ik niet te zeggen of de G930 toen al uit was.

Jups zoiets dacht ik al. Ik ga morgen even een fix proberen te vinden want ik word het echt zat.

Kay