Specificaties 23" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2333SW Zwart Review

joostgvr 16 februari 2009, 2.737 views

Samsung Syncmaster 2333SW Zwart

Pluspunten

• Groter dan 22 inch
  • Vormgeving
  • Full HD
  • Zwart is echt zwart

Minpunten

• Plastic voelt niet heel solide aan
  • Lastige montage van voet

Ik zocht een mooi groot scherm dat Full HD aankon en dat groter was dan mijn huidige scherm. Dat laatste was niet zo lastig, want die is 15 inch... Na wat zoeken kwam ik dit scherm tegen en was meteen verkocht. Hij is van Samsung (meestal goed merk), Full HD, 23 inch en mooie vormgeving.
Eenmaal binnen was het even klooien om de voet op het scherm te bevestigen, daar voelde de behuizing niet altijd even sterk aan. Je moet namelijk redelijk hard op de bovenkant van het scherm drukken om hem op de voet te krijgen. In eerste instantie lukte het me niet, maar na het insmeren met een wat vettige substantie lukte het wel.
Natuurlijk is het in vergelijking met mijn oude scherm een gigantische verbetering, maar ik heb hem nog niet op volle kwaliteit kunnen testen aangezien ik nog op enkele onderdelen voor in nieuwe computer wacht. Wel heb ik de kleurkwaliteit kunnen bekijken en zwart is echt zwart en wit is heel erg wit. Ook het contrast is goed.
Wat mij betreft (tot nu toe) een echte aanrader!

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2333SW Zwart?

Ik heb 'm voor mijn ouders gekocht. Het is een mooi scherm, lekker groot. De kijkhoek is prima. Ik heb er wat fullHD filmpjes meegekeken, dit ziet er allemaal mooi uit. Ik heb ook wat spelletjes gedaan, het ziet er allemaal tof uit. Wat mij opviel was hoe egaal het beeld is wanneer alles zwart is. Normaal schijnt de backlight er aan de onderkant wat doorheen, deze monitor lijkt daar geen last van te hebben. De hoge resolutie van 1920x1080 is helemaal geen probleem, het scherm is zo groot dat de letters ondanks deze resolutie goed te lezen zijn.

De monitor wiebelt een beetje als je tegen het bureau aanschopt, maar voor de rest voelt het solide aan. De kast is heel mooi. De knopjes zitten aan de zijkant, heel handig, want dan zie je de vingerafdrukken op de behuizing niet.
Dit is echt grappig :P

Jou reactie is uitgebreider dan de review zelf.

Maar is het niet bij elk beeldscherm zo dat hij wiebelt als je tegen het bereau aan schopt. Namelijk omdat ze gemaakt zijn om op en neer te kunnen, en dat nog wel eens kan wiebelen bij grote krachten, zoals tegen het bureau aan schoppen ;)
Super.. Ga je ook een review schrijven?
Zodra de rest van mijn computer binnen is, ga ik meer over de kwaliteit schrijven. Nu is mijn Shuttle met pentium 4 1.7 GHz met onboard video niet echt geschikt daarvoor.