Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 319 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z-5500 Digital Review

Boly 13 februari 2009, laatste update op 13 februari 2009, 946 views

Logitech Z-5500 Digital

Pluspunten

• Geluid super
  • Zeer goede bass meer hoeft echt niet.
  • Veeel Volum
  • Dts
  • pc geluids kabel

Minpunten

• Alles aansluiten op pod wordt wirwar van kabels op je kast.
  • Boxen veel plastic
  • geen fijne ophang mogelijkheden voor de muur

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Ik heb deze set al bijna 2 jaar

En kan met gerust hart zeggen wat super geluid en dan minder voor 300 euro
Had eerst een panasonic Home cinema 600 Watt dat was redelijk goed geluid beter dan gemiddeld geluids systeem.

Tuurlijk er zijn beter systemen zoals harmon kardon en de leuke setjes voor een paar rooie maar ja ben jong zat nog op school.

Ik zie in sommige reviews brommig geluid of andere dingen maar daar heb ik geen last van.
En ja ik vind geluid eigenlijk ietsje belangrijker dan beeld en voor deze prijs kun je er niks van zeggen.

Er is 1 keer een zekering doorgebrand, ik wist niet eens dat er zekering op zat maar ja wel handig meteen effe een paar reserve gekocht een geen problemen meer gehad.

dat 60cm magnetish nooit iets van gemerkt.
Nadeel je moet alles aansluiten op de pod best irritant al die kabels.

Mijn conclusie als je iets goeds wil hebben voor weinig moet je dit kopen.
Toen ik nog op kamers woonde buiten af heb ik zeker 7 uur lang op xbox360 zitten gamen met de volume knop op 95% zo wat een geluid(kreeg adraline rush van) en zelfs niet uitgevallen.

Heb jij ook een Logitech Z-5500 Digital?

Ze worden standaard met een snelle zekering geleverd, bij een dipje of kort achter elkaar de schakelaar omhalen schakeld de amp tijdelijk kort om zo je speakers te sparen van een flinke 'knal'..
Door deze aktie kan er kortstonding zoveel stroom gaan lopen dat je zekering doorbrandt. Als je deze te vervangt door een trage zekering van gelijke waarde zal je het probleem niet meer hebben, mogelijk hebben jullie hem onbewust al vervangen door een trage zekering (S) i.p.v. een (F).
We grappig dat de 5 jaar dat deze set bestaat er naar mijn idee nog steeds geen betere prijs/prestatie op de markt is. Wat het plastic betreft.. kijk maar eens naar duurdere 5.1/7.1 sets, daar zijn de LR front en LR back speakers vaak ook gewoon plastic, vaak is dat nog beter dan gammel spaanplaat.
Een zekering fikt niet zomaar door... Er een zekering in jassen met een hoger amperage is in mijn optiek geen remedie.

On topic, heb de set ook. Ben er best tevreden over. Voor gamen en films is de set goed geschikt, voor muziek vind ik het minder. Komt door teveel (bonk)bass [~200Hz] en hoog, en relatief weinig mid. Bouwkwaliteit ben ik zeker met de recensist eens.... Vooral de sub had wat mij betreft een paar mm dikker MDF mogen zijn!

Nog even foto's en de spellingscontrole er overheen en je hebt een aardige review ;)
Ik had deze geluid systeempje speciaal voor mijn PS3 gekocht, en idd het geluid is gewoon geweldig! O+ Zeker voor de prijs van 250,- !

Voor de bass liefhebbers is dit natuurlijk ook een aanrader :)
7 uur lang op xbox360 zitten gamen met de volume knop op 95%
O_o
Ik ben over de set niet te spreken, al met al moet ik zeggen dat het geluid wat eruit komt geweldig is maar ik heb al 2 setjes versleten in 4 maanden.
Had eerst een set waarbij ik last kreeg van plopje en waarbij sommige kanalen het niet deden.
Omruil bij de winkel en kreeg na 2 weken een nieuwe.
Vervolgens nu nog steeds deze staan die ik dus nieuw had gekregen na het inruilen.
Maar sinds een paar dagen kraakt mijn linker achter speaker boven een bepaald volume en mijn rechter achter speaker doet het helemaal niet meer en daar komt alleen maar ruis uit dus ga ik ga door voor mijn 3e keer en hopelijk 3 keer scheepsrecht. ;)

[Reactie gewijzigd door Jornzor op 15 februari 2009 00:46]

ik heb de set ook, bij mij is ook 1x de zekering doorgebrand :S maargoed :) ben er ezer tevreden over!
Bij mij ook, in de 1e week dat ik hem had zelfs. Ik ben toen naar de lokale electronica zaak gegaan. Tip: Koop 2 zekeringen, 1tje van dezelfde sterkte en 1tje die meer vermogen heeft. Ik heb eerst de zwaardere getest en die doet het nu nogsteeds :) Kosten geen fluit en je setje doet het weer top.