Specificaties CPU (closed loop), 120mm (2 fans) - Bekijk alle specificaties

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
itContinues 14 oktober 2020 Product gekocht

Cooler Master MasterLiquid Lite 240

De Cooler Master MasterLiquid Lite 240 had ik 2 jaar in gebruik en valt me inmiddels erg tegen. Bij wijze van test heb ik de koeler vergeleken met een gewonnen BeQuiet Shadowrock en die hield mijn 2600X een graad of 5 koeler onder load dan de Masterliquid. Niet best....

Pluspunten

• Strakke, understated vormgeving
  • Makkelijk te monteren

Minpunten

• Koperen contactplaat erg ruw
  • Koelprestaties lager dan Noctua U12S
  • Plastic tubing voelt stug en goedkoop
  • Erg veel lucht in het systeem, na 2 jaar

Koelvermogen Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 3
Geluidsproductie (min) Score: 2

DaynewoudstraNewbie 8 februari 2021 Product gekocht

Cooler Master MasterLiquid Lite 240

Lage prijs, degelijke bouw kwaliteit. Water blok heeft een lage hoogte en is goed te gebruiken in mini ITX build. De radiator met fans is daarin tegen wat aan de dikke kant. Slangen zijn wat stug maar met wat begeleiding prima in de juiste stand te drukken.

• lage waterblok hoogte
  • Weinig geluid

Minpunten

• hoge radiator plus fan hoogte
  • Stugge slangen

StanmeijerNewbie 22 september 2020 Product gekocht

Cooler Master MasterLiquid Lite 240

Deze waterkoeler heb ik zo'n 2 jaar geleden gekocht in combinatie met mijn Ryzen 5 2600. Dit was een geweldige keuze. De processor draait op 4.3Ghz idle op 35C op max load komt hij niet boven de 65-70C uit!

Pluspunten

• Goede koeling
  • Makkelijke installatie
  • Heel stil

Minpunten

• geen

claudior 13 juli 2020 Product gekocht

Cooler Master MasterLiquid Lite 240

Houdt de boel goed koel, maar wel wat luidruchtig. Ik heb daarom Arctic P12 PWM PST CO, 120mm fans erop gezet, daarmee is hij superstil. Maar dan is het 'budget' er wel een beetje af. Een luchtkoeler van 3/4 tientjes performt denk ik vergelijkbaar.

Pluspunten

• Prima koeling
  • Ziet er leuk uit
  • Goedkoop

Minpunten

• Luid
  • Niet beter dan luchtkoeling

VDVLo1 10 mei 2020 Product gekocht

tevreden, doet wat het moet doen, ik blijf rond de 50-65°C

Pluspunten

• prijs
  • makkelijk installeren
  • goede koeling

Minpunten

• vaak gezoem van fans
  • geen led

Nirwan 14 maart 2019 Product gekocht

Cooler Master MasterLiquid Lite 240

erg goede koeler in combinatie met Innovation themal pad blijft mij i5 -4570 erg cool! idle blijft hij rond de 25°c en in game (bf5) zit hij zo rond de 55°c. Installatie was echt een makkie en zijn erg stil idle ± 40db en load ± 46db

Pluspunten

• prijs
  • installatie gemak
  • koelvermogen
  • stil

Minpunten

• geen rgb

Machiel vlb 10 februari 2019 Product gekocht

Cooler Master MasterLiquid Lite 240

heb deze eerst gekocht en na een week zach ik druppels uitlopen heb het gemeld en ze hebben mij een andere opgestuurd deze was wel goed koelt goed geschikt voor overclockers

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • geschikt voor overclockers

Minpunten

• kan soms fabriek fout in zitten

wildfire753159 7 oktober 2018 Product gekocht

Cooler Master MasterLiquid Lite 240

Hele goede waterkoeler. Met een i7-6700T Op idle 20°C, tijdens een stresstest rond de 50-55, soms 60°C. Enige minpunt zijn de fans. Ze maken een best hard, irritant zoem geluid. Op de fans na dus, een goede waterkoeler. zeker voor die prijs!

Pluspunten

• Prijs.
  • Werkt heel erg goed. (Idle 20°C. stresstest 50-55, soms 60°C.)

Minpunten

• Ventilatoren maken een redelijk hard zoem geluid.

Hitman1O1 31 januari 2018 Product gekocht

Cooler Master MasterLiquid Lite 240

Goede cooling, niet al te luid, zo makkelijk te installeren als mogelijk voor waterkoeling en dat voor de prijs van luchtkoeling. Ik gebruik dit in combinatie met een i3-8350K en temperaturen blijven onder de 50°C (ook met overclocken). Koelpasta is inbegrepen.

Pluspunten

• Stil (op laag RPM)
  • "Makkelijk" te installeren
  • Levert goede temperatuur

Minpunten

• Luid (op hoog RPM, nog niet buiten benchmarks voor gekomen)

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Cooler Master MasterLiquid Lite 240?