Gelid Solutions Phantom Black

Specificaties 120mm diameter met 26,7dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Gelid Solutions Phantom Black. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Foritain 17 oktober 2017

Gelid Solutions Phantom Black

De eerste koelers die we op de nieuwe generatie Intel Core i7 processoren kunnen testen stellen niet teleur op gebied van prestaties, en vooral prijs-prestatieverhouding. Dit ding oogt veel duurder dan hij is en koelt ook een dikke prima, installatiemethode loopt wat gemak betreft wel wat achter op de concurrentie.

Pluspunten

• Koelt een nieuwe i7 prima met all-core boost of lichte OC.
  • Kan via PWM profiel prima tot onhoorbare niveaus worden getemt
  • Dikke uitstraling met zwart gecoat aluminium en wit/zwarte fans.
  • Geen PCIe overlap
  • Nette bouw- en afwerking
  • 5 jaar garantie
  • Laag prijspunt

Minpunten

• Installatiemethode ouderwets terwijl de meeste concurrenten wel vooruitgang hebben geboekt in de laatste jaren.
  • Overlap eerste 2 geheugensloten op Z370, low-profile-ish geheugen aan te raden.

pclinde 27 oktober 2017
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.pclinde schreef afgelopen jaar 37 reviews, waarvan 81% gesponsord.

Gelid Solutions Phantom Black

We gaan weer door op het AMD Ryzen 7 1700X testplatform, met ditmaal de Gelid Solutions Phantom Black. De eerste kennismaking is even wennen: wat een bakbeest van een CPU-koeler. Na aardig wat praktijkervaring en testen kan ik stellen dat de Phantom Black mooie prestaties levert voor zijn prijs.

Pluspunten

• Is een AMD Ryzen 7 1700X op 4GHz goed te baas.
  • Degelijke bouw met nette heatpipes en aluminium vinnen.
  • Makkelijke installatie op AM4.
  • Rechtstreeks uit de verpakking op PWM een stille werking (in het geval van de Ryzen 7 1700X stock).
  • 5 jaar garantie via Gelid.
  • Goede prijs/kwaliteitverhouding + prestaties.

Minpunten

• Gebruikershandleiding mag wel wat duidelijker en beter gevisualiseerd worden.

Thee_Yo 25 augustus 2020 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom Black

Niet te duur voor goede koeling. Installeren was even wat gepriegel (Ryzen 5, AM4), maar lukt wel. Geeft wel redelijk wat geluid, vooral tijdens gamen (fan speed >50%). Raakte geheugen DIMMs bij installatie, maar andersom monteren gaf net genoeg ruimte.

Pluspunten

• goede koeling
  • prijs

Minpunten

• geluid
  • montageinstructies
  • overlap met memory

amptydaan 24 juni 2020 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom Black

wat kan ik zeggen, de prijs van een 212 evo en de prestaties van een nh d14, runt mn ryzen 1600 af op 4,1ghz 75 graden. echt een goed ding voor het geld, kan de competitie wat van leren

Pluspunten

• koelt erg goed
  • goedkoop
  • goede bouwkwaliteit

Minpunten

• geen

Jarno Nelis 27 januari 2020 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom Black

Erg mooie stevige koeler. express voor deze gekozen omdat hij in het kleuren spectrum van mijn computer past.

Pluspunten

• kleur (zwart wit)
  • groot
  • twee ventilatoren
  • installatie

Minpunten

• vibratie
  • stickers op de fans
  • vrij lange kabels

Koelvermogen Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 3
Geluidsproductie (min) Score: 4
Whounclat 8 januari 2020 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom Black

De installatie gaat het makkelijkste buiten de kast. De instructies zijn ronduit onduidelijk en kunnen een stuk beter, net als het bevestigingsmechanisme. Andere fabrikanten hebben elegantere oplossingen bedacht voor de montage. De afwerking is uitstekend. De koeler is stil en kan een overclock prima aan.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding uitstekend
  • Kwalitatief goede koeler
  • 5 jaar garantie
  • Uitstekende afwerking
  • Stil

Minpunten

• Instructies lastig te volgen
  • Gedateerd bevestigingsmechanisme
  • Mogelijk overlap met geheugenslots

InfinityG35 28 december 2019 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom Black

Uitstekende koeler, voor een uitstekende prijs. Doet niet onder voor een veel duurdere Noctua. Houdt mijn Ryzen 3600 op 55c load (PWM) of 59 met fans fixed op 800 toeren (=onhoorbaar). Bij automatische regeling treden wel bij bepaalde toerentallen vibraties op. Om deze reden fans vastgezet op 800 toeren.

Pluspunten

• Top klasse koelprestatie
  • Prijs, 35 euro (dec 2019) ongekende prijs/prestatie
  • Looks, mooi zwart. Goede afwerking.
  • Geschikt voor (bijna) alles wat op de markt is (Intel/AMD)
  • Fans zijn tot 800 toeren fluisterstil
  • 7 heatpipes

Minpunten

• Witte fans niet echt mijn ding. Zwart (Phantom Black?) was mooier geweest.
  • Op bepaalde (PWM) toerentallen treden vibraties op
  • Montage aan te raden buiten kast. Instructie beter als verwacht (ondanks eerdere berichten)
  • Kostte mij 1 mem slot

jasper242000 13 november 2019 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom Black

Koelt fantastisch. Hierdoor kan ik mijn 3700x overclocken tot boven verwachting.

Pluspunten

• koelt zeer goed
  • stil bij lagere toeren

Minpunten

• installeren in de kast is erg lastig, moederbord eruit halen is makkelijker.

P.Eikelboom 28 juni 2019 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom Black

Koelt erg goed en is stil.

Pluspunten

• Goede koeling
  • Ziet er goed uit

Minpunten

• Bouwbeschrijving

Koelvermogen Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Geluidsproductie (min) Score: 5
HisEvilness 13 februari 2019 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom Black

Uitstekende cooler die voor de prijs zeer goed koelt, kan gerust een Noctua tower vervangen.voor overclocking op lucht.

• TDP vermogen
  • Muis stil

Minpunten

• Fan kleur kan vloeken met je build

Dahao 4 december 2018 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom Black

Goedkoop, echter zou ik vanwege het geluid toch een andere koeler kopen. Behalve op de minimale rpm met een B450 Aorus Pro maakt hij toch een vervelend geluid (vanaf 700 rpm merkbaar). Hij is dus wel stil en koelt prima; maar resoneert.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Ziet er stijlvol uit
  • Goedkoop
  • Koelt goed

Minpunten

• Handleiding onduidelijk
  • Montage vervelend
  • Resonerend geluid

nelizmastr 30 juli 2018 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom Black

Zonder je bord uit de kast te halen gaat montage niet lukken, dat is wel een minpuntje. Verder koelt-ie best aardig i.c.m. een Ryzen 7 2700X op 4GHz, niet fantastisch. Wel lekker stil bij normale belasting en gamen.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Lekker stil bij lage tot gemiddelde belasting

Minpunten

• Installatie
  • Geluidsproductie bij zware belasting

heszar 13 juli 2018 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom Black

Groot, mooi en overlapt niet de geheugen modules, beetje logisch nadenken met plaatsen van de fans. Houd mijn i7-8700K goed cool, maar maakt wel veel lawaai, standaard 850 RPM op 40 graden is wel hoorbaar maar zodra je gaat gamen dan is het duidelijk voelbaar.

Pluspunten

• Mooie kleur
  • Houd goed koel
  • Goed geprijsd

Minpunten

• Lawaai @ hoge temps

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Gelid Solutions Phantom Black?