€ 26,-
Specificaties 120mm diameter met 26,7dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Gelid Solutions Phantom. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
daan! 10 mei 2020 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom

Voor een bizar lage prijs (22,95 in mei 2020) krijg je een koeler die zich kan meten met de concurrentie van 40-80 euro. Goede koelprestaties (zie ook HW-info) in een stille oplossing. Ik test ook het verschil in koelprestaties bij 1x120mm fan , 2x120mm fans, en 1x140mm plus 1x120mm fan.

Pluspunten

• Bizar goede bang4buck!
  • Goed koelvermogen
  • Stil (idle onhoorbaar)
  • Degelijke bouwkwaliteit
  • Ziet er mooi uit
  • past precies boven geheugen
  • Hogere overclock mogelijk door lagere temperatuur!

Minpunten

• Installatie soms tricky
  • cold plate op zicht niet mooi vlak
  • zal niet werken met erg hoge RAM modules

Koelvermogen Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Geluidsproductie (min) Score: 5

Foritain 16 mei 2018

Gelid Solutions Phantom

De eerste koelers die we op de nieuwe generatie Intel Core i7 processoren konden testen stelden niet teleur op gebied van prestaties, en vooral prijs-prestatieverhouding. Dit ding oogt veel duurder dan hij is en koelt ook een dikke prima, installatiemethode loopt wat gemak betreft wel wat achter op de concurrentie.

Pluspunten

• Koelt een nieuwe i7 prima met all-core boost of lichte OC.
  • Kan via PWM profiel prima tot onhoorbare niveaus worden getemt
  • Geen PCIe overlap
  • Nette bouw- en afwerking. Zwarte afwerking bovenop is netjes.
  • 5 jaar garantie
  • Laag prijspunt

Minpunten

• Installatiemethode ouderwets terwijl de meeste concurrenten wel vooruitgang hebben geboekt in de laatste jaren.
  • Overlap eerste 2 geheugensloten op Z370, low-profile-ish geheugen aan te raden.
  • Zwarte afwerking bovenop leuk, maar de Phantom Black met zwart frame en witte fans oogt toch net even dikker.

BasszP 21 maart 2021 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom

Product werkt uitstekend! Deze koeler laat mijn Intel i7 8700 (80W) maximaal 65 graden worden onder 100% load in een open behuizing met de ventilatoren op 50%. Tijdens het gamen komt daarom mijn processor niet boven de 50 graden met de ventilatoren op 45%.

Pluspunten

• €30,- voor €60,- prestaties
  • Budget voor overclocking
  • 80W CPU niet boven de 65graden bij 100% load met de ventilatoren op 50%.

Minpunten

• Lastige instalatie

therazo 9 november 2020 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom

Ter vervanging van een CoolerMaster Hyper212Evo, op het nieuwe AM4 Socket. Idle temps zijn relatief hoog maar heb het idee dat dit door mn Ryzen cpu komt.. Voor de rest was installatie makkelijk, draait hij stil en (onder load) prima gekoeld, en is de prijs erg schappelijk!

Pluspunten

• Zeer nette prijs
  • Stil onder load
  • Simpele installatie
  • Mooi design!
  • Heatpipes zat..

Minpunten

• Mechanisme waar de fans mee aan het koelblok zitten is vrij gammel (en vervelend)

Cerenas 4 juni 2020 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom

Eerst draaiende met een Ryzen 5 1600, nu met een 3600 en deze koeler houdt beide CPU's goed koel. Sinds kort de fans vervangen voor 2 Arctic P12 PWM's, welke pressure optimized zijn en deze maken het geheel net wat stiller.

Pluspunten

• Stil (nog stiller met andere fans)
  • Prestaties

Minpunten

• Eerste fan zit tegen RAM geheugen aan

Jgroenendal 4 mei 2020 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom

Ter vervanging van stock cooler voor de Ryzen 3600 die bij mij buiten proportie heet werd (idle rond de 50 graden met load boven 90 graden). Deze cooler heeft mij behoorlijk verrast doordat mijn CPU nu 35 graden idle draait en met 100% load op 67 graden.

• Koel prestatie
  • Looks
  • 2 fans

Minpunten

• Onhandig inbouwen
  • Hoogte (paste net)

Pascal Bouman 30 maart 2020 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom

Houd mijn I5 6500 op max 40 graden terwijl hij heel stil blijft. Alleen omdat de koeler niet symmetrisch is.. Komt hij tegen de vrm heatsink aan op mijn Msi z270 a pro aan. Dus ander om gemonteerd alleen dan komt hij boven bijna alle vier de ram sloten heen.

Pluspunten

• Stil
  • Waarde voor je geld
  • Koelt goed

Minpunten

• Komt met heatpipes tegen vrm
  • Overhangt ram

Belkaid 22 december 2019 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom

Simpele montage op een AM4 socket, wel een lange schroevendraaier nodig). Houd de ryzen 3600 makkelijk koel (nog niet hoger dan 60c gezien). Let wel op dat je de eerste schroeven met de juiste zijde naar beneden schroeft. Hangt wel over een ram slot.

Pluspunten

• Goede koeling
  • Looks
  • Mee geleverde fan splitter kabel

Minpunten

• Kost een ram slot (op ASrock b450m steel legend)

Tweakriez 26 november 2018 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom

Als vervanger voor een 212 EVO gekocht. Houdt mijn 4790K op 4,6Ghz prima onder controle en is zeker niet overdreven luid. Installatie was een minder leuke ervaring. Ziet er prima uit door een raam. Prijs-kwaliteitverhouding is onovertroffen (27 euro)

Pluspunten

• Ziet er mooi uit door een window
  • Koelt goed
  • Zeker niet overdreven luid op een overclockte Haswell

Minpunten

• Montage is alsof je door Pinhead zelf gemarteld wordt

homme2204 15 januari 2018 Product gekocht

Gelid Solutions Phantom

Zocht bij voorkeur tower met witte fans vanwege zwart/witte build en deze bleef over en stelt niet teleur. Let op bij mATX en ITX bord dat je monteert in de volgorde CPU > RAM > Koeler > Graka en dan pas je mobo plaatst.

Pluspunten

• Voelt stiller dan Mugen 3 PCGH under load
  • Houdt mijn 8700K op all-core 5GHz 100% load op 63 graden gemiddeld
  • Ook met AVX tests houdt ie 'm onder de 75 gemiddeld (4,8GHz)
  • Looks (subjectief)
  • Past zó exact boven g.skill ripjaws dat het geen toeval kan zijn

Minpunten

• Montage had eenvoudiger gemogen
  • Meegeleverde schroevendraaier was een leuk extraatje geweest

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Gelid Solutions Phantom?