Reviews door gebruikers

Gemiddelde gebruikers score Score: 3.5
Toon reviews van:
Rhy 3 augustus 2016

Toshiba Canvio Basics 2,5" 1TB Zwart

Al ruim een jaar zeer tevreden met deze externe harddisk met een goede prijs/prestatie. Tijd om dus wat benchmarks bij te sluiten!

Pluspunten

• snel
  • portable
  • stijlvol

Minpunten

• korte USB kabel
  • (te) felle blauwe led

Mobiliteit Score: 3

mdvdhNewbie 31 mei 2017

Toshiba Canvio Basics 2,5" 3TB Zwart

Het ding doet wat hij doen moet. Een zee aan ruimte voor een goede prijs. Klein, dus makkelijk mee te nemen.

Pluspunten

• Ziet er stevig uit
  • Veel opslagruimte
  • Snel, stil en klein van formaat
  • Werkt vlekkeloos

Minpunten

• Geen extra software
  • Dit soort disks zijn (in elk geval door mij) nooit bootable te maken
  • Kabeltje had iets langer gekund

wannaplay2009Newbie 19 januari 2017

Toshiba Canvio Basics 2,5" 3TB Zwart

Schijf nu 1 dag in bezit en gaat direct retour. Ik heb hetzelfde probleem als iemand al schreef, de schijf maakt harde "klik"geluiden, dit maakt de schijf direct al heel betrouwbaar. Daarnaast wordt de schijf soms niet gelezen of koppelt zichzelf ineens los, nooit meegemaakt met mijn Transcend en WD.

Pluspunten

• 3tb
  • goede prijs

Minpunten

• lage kwaliteit
  • buitenkant plastic, niet stevig
  • onbetrouwbaar

John Stopman 30 mei 2016

Toshiba Canvio Basics 2,5" 3TB Zwart

109 euro voor een 2.5" 3TB HDD laat ik niet liggen (mijn 2TB uit 2012 kostte 195). Met een gemiddelde doorvoersnelheid van 125Mb/s is het lekker snel en Toshiba is, qua techniek, betrouwbaarder dan Seagate. ik kan weer ff vooruit! :-)

Pluspunten

• 125mb/s
  • Goedkoop
  • Stevig

Minpunten

• NVT

PloLeider 18 april 2016

Toshiba Canvio Basics 2,5" 500GB Zwart

Een simpele vlotte en compacte USB 3 Externe HDD. Leuke feature is het lampje. Als je de schijf aansluit op een USB2 poort, is het lampje wit; als je de schijf aansluit op een USB3 poort, is het lampje blauw.

Pluspunten

• Twee-kleuren LED
  • Vlotte schijf
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Goedkoop uiterlijk (plastic)
  • Opslagcapaciteit is onvoldoende voor media als foto's, films en muziek

melany2001 16 januari 2016

Toshiba Canvio Basics 2,5" 1TB Zwart

Erg fijne en snelle harde schijf. Heb er niks over op te merken.

Pluspunten

• Snel
  • Klein (zakformaat)
  • Licht
  • Stil
  • Kwaliteit uitmuntend voor deze prijs

Minpunten

• Niet erg lange kabel

Erdee 2 januari 2016

Toshiba Canvio Basics 2,5" 2TB Zwart

Na vol schrijven was data niet meer te lezen vanwege talloze leesfouten. Mogelijk was dit (onzichtbare) transportschade door slecht verpakkingsontwerp. Onder garantie omgewisseld voor zelfde merk/type schijf maar nu met nieuwe/betere verpakking. Trilt relatief veel, maakt rare klikgeluiden, is minder goed stapelbaar en niet de dunste 2TB schijf.

Pluspunten

• lage prijs

Minpunten

• slechte verpakking (harddisk steekt uit)
  • niet vlak waardoor minder goed stapelbaar
  • trilt meer dan andere harddisks
  • rare klikgeluiden

Ronando10 2 december 2015

Toshiba Canvio Basics 2,5" 1TB Zwart

Recent een tweede exemplaar besteld van deze schijf. Bij ontvangst viel mij op dat de nieuwe iets verschilde van de oude. Op de nieuwe versie is de connector aangepast, deze zit nu beter vast.

Pluspunten

• Compact
  • Stil
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• korte kabel

mjpmthissenNewbie 8 november 2015

Toshiba Canvio Basics 2,5" 2TB Zwart

Redelijk niet te duur product. Handzaam formaat. Handig met slechts 1 usb 3.0. Probleem is alleen dat er voldoende stroom op de usb moet staan. Bij onvoldoende stroom wordt de schrijf helemaal niet herkend of krijg je zeer lage schrijfsnelheden. Een usb 3.0 hub kan dan oplossing geven.

Pluspunten

• formaat
  • prijs
  • snelheid

Minpunten

• stroomvoorziening

John Stopman 3 oktober 2015

Toshiba Canvio Basics 2,5" 500GB Zwart

Mooi plat apparaatje van 12mm hoog die een gemiddelde doorvoersnelheid heeft van 60MB/s op USB 3.0 :-)

Pluspunten

• Plat
  • Stil

Minpunten

• Niet de snelste op USB 3.0

Jvann 15 september 2015

Toshiba Canvio Basics 2,5" 1TB Zwart

Goede externe hardeschijf voor een lage prijs. Prima capaciteit en snel vanwege USB 3.0 support. Op sommige punten is hij zelfs sterk. Eens laten vallen van een hoog bureau en ligt bijna altijd los in mijn tas, doet het nog prima. Dat kan ik helaas niet over de kabel zeggen...

Pluspunten

• Goed design en bouwkwaliteit
  • Prima opslagcapaciteit voor prijs
  • Vlot vanwege USB 3.0
  • Erg sterk
  • Geen stopcontact nodig

Minpunten

• Niet de stilste
  • Standaard software bagger
  • Kabel valt er makkelijk uit

ruzzel 5 september 2015

Toshiba Canvio Basics 2,5" 1TB Zwart

leuk als externe hdd maar heeft wel een probleem bij mij zit de connector te diep in de behuizing waardoor de stekker steeds losraakt bij lichtjes bewegen heb dit zelf maar opgelost door de pastic randen met een dremel weg te halen

Pluspunten

• usb 3.0
  • opslagruimte voor de prijs

Minpunten

• usb connector op de behuizing zit te diep waardoor de kabel er uit valt

macspresso 18 augustus 2015

Toshiba Canvio Basics 2,5" 1TB Zwart

Prima als extra/backup schijf. Zelfs los in m'n tas tussen andere zooi. Dat gaat prima als je er op let om het snoertje ervan uit te pluggen. Met gekoppeld snoer (lekker makkelijk) in een volle tas betekent uiteindelijk een loszittende/kapotte connector.

Pluspunten

• goedkoop
  • geen fratsen

Minpunten

• connector op de behuizing

KorenburgYTNewbie 23 juni 2015

Toshiba Canvio Basics 2,5" 500GB Zwart

Prima product. Ik gebruik hem bij mijn Xbox One omdat die hardeschijf bijna vol zit.

Pluspunten

• Klein
  • usb 3.0

Minpunten

• Korte kabel

Joefje 15 juni 2015

Toshiba Canvio Basics 2,5" 1TB Zwart

Dit is een prima product voor een zeer lage prijs. Ik heb deze externe HD kunnen kopen voor slechts 46 euro. Hij wordt gebruikt voor het backuppen van RAW foto bestanden.

Pluspunten

• Prijs/GB

Minpunten

• Lastig open te maken

Mobiliteit Score: 5
Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Toshiba Canvio Basics 2,5" 1TB Zwart?