€ 19,95

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Techrvw 26 juli 2020
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Techrvw schreef afgelopen jaar 2 reviews, waarvan 100% gesponsord.

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Eindelijk eens een plant in leven houden met de Xiaomi VegTrug Flora. Door de database van ruim 6500 planten, zit jouw kamerplant er hoogst waarschijnlijk tussen en krijg je dus gericht advies over zonlicht, vocht, temperatuur, en bodemmeststof. Alles wat je nodig hebt om je plant in leven te houden.

Pluspunten

• Prijs is betaalbaar, €24,95 bij XiaomiProducts.nl
  • Enorme database met planten
  • Batterijduur (verwacht 1 jaar)
  • Mooi design
  • Software werkt goed en simpel

Minpunten

• Plastic design
  • IPX4 rating, welke hoger zou mogen

Kwaliteit Score: 4

Janssen12 6 december 2021

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Ik heb deze op de XiaomiProducts website gezien en dacht, waarom niet... Nou, eens in huis en al een week met het spelen. Ik gebruik het om een tropische plant in de donkere NL winter levend te houden.

Pluspunten

• heeft een zeer grote databse van planten
  • Makelijk te gebruiken en verbinden
  • Geeft gebruikbare waardes
  • Goede grafieken en geschiedenis

Minpunten

• verhoogde rechten geëist bij eerste verbinding om firmware te upgraden
  • niet voor gebruik buiten (niet waterdicht)

Kwaliteit Score: 3

Moppersmurf51 6 januari 2023 Product gekocht

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Het toevoegen in de app ging eenvoudig en zonder problemen. Vervolgens heb ik de sensoren toegevoegd aan Home Assistant. Ik zie in de app dat er te weinig plantvoeding aanwezig is. De app houdt géén rekening met het seizoen, het advies van een sensor kan je plant slopen.

Pluspunten

• Snel verbonden met de app
  • Sterk bluetooth signaal
  • Ziet er degelijk uit

Minpunten

• Geen seizoen dus foute adviezen.
  • half Nederlands / half Engels
  • 2 jaar geleden laatste update app

Kwaliteit Score: 4
MB93 28 november 2022 Product gekocht

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Echt een super uitvinding. Je plant blij veel langer in leven. Super fijn dat je weet wat de plant nodig heeft.

Pluspunten

• Duidelijk in gebruik
  • Mooi design
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Nog niks

kai 12 november 2022 Product gekocht

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Bij ontvangst werkte hij helaas niet. Batterij vervangen en ook daarna werkte hij nog steeds niet. Erg jammer :(

Pluspunten

• werkt niet

Minpunten

• werkt niet

umii304 13 oktober 2022 Product gekocht

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Great Product to own especially for taking care of demanding plants

Pluspunten

• Easy to find plant
  • tells you real tiem what your plant need

Minpunten

• LIght issues depneds on if devi ce is in shade

Basenji 21 september 2022 Product gekocht

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Klein,niet storend apparaatje om, zonder groene vingers te hebben, toch kamerplanten goed te kunnen verzorgen.Bijbehorende app heeft enorm grote database waarin nagenoeg alle (ook de bijzondere) kamerplanten staan. Zelfs voor mij als digibeet makkelijke installatie en bluetooth koppeling. Heb er meteen nog twee besteld!

Pluspunten

• Minuscuul apparaatje
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Zeer vlotte levering

Minpunten

• Geen tot nu toe

felix63 21 september 2022 Product gekocht

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Prima betrouwbare hygro/termometer voor de plantenpot. Te gebruiken met app of in combinatie met Home-assistant. Levering door TechPunt/XiaomiProducts is betrouwbaar.

Pluspunten

• Solide levering
  • Betrouwbaar
  • Lange batterijduur

Minpunten

• App is wat beperkt

DenBeiren 4 september 2022 Product gekocht

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Ik stond in twijfel of deze dingen hun geld waard zouden zijn,.. het is een "duur" ding voor "een plantje" Via techpunt de goedkoopste deal gedaan, (beter dan via "Ali" te gaan en dan een lange baard te krijgen tot wanneer ze in een grijs envelopje aankomen. Super produkt!

Pluspunten

• werkt
  • onopvallend

Minpunten

• geen constante verbinding indien ver verwijderd

conradh 30 juli 2022 Product gekocht

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Kwam snel over de post via techpunt.NL Snel gekoppeld aan mijn iPhone in de app. Nu 3 dagen in gebruik. Alles loopt prima. Ik wil hem nu gaan koppelen aan Home Assistant. Benieuwd of dat gaat lukken omdat Bluetooth niet zo’n reikwijdte heeft. Kwaliteit ziet er goed uit.

Pluspunten

• Design
  • Handleiding
  • Geeft veel informatie

Minpunten

• Bluetooth

Kid Ruchtie 5 april 2022 Product gekocht

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

De Xiaomi flora plantsensor is een handig hulpmiddel. Om het te ervaren heb ik 1 aangeschaft via Amazon. Het gebruik is simpel d.m.v. een bijbehorende app met een uitgebreide database aan planten. Inmiddels weer 2 stuks besteld via Xiaomi Products.nl.

Pluspunten

• prijs
  • toepasbaarheid
  • grote database van planten
  • prijs is in verhouding met kwaliteit

Minpunten

• veel aanbod op de markt

Thijs_01 15 januari 2022 Product gekocht

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Was in het begin erg kritisch over de plantesensor van Xiaomi. Maar is makkelijk te installeren en geeft toch een duidelijk beeld waar de plant behoefte aan heeft. Hopelijk lukt het me dit keer wel een plant te verzorgen ipv te verzuipen.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Duidelijk inzicht wat de plant wil

Minpunten

• Misschien iets van een zonnecel toevoegen ipv batterijen

jorno 1 december 2021 Product gekocht

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Fantastisch product! De sensor is vrij subtiel en meet vochtigheid, licht, voeding en temperatuur. De meeste planten zitten in de app die dan bekijkt vb hoe vaak je plant water nodig heeft. Je krijgt dan meldingen via bluetooth wanneer er actie nodig is (vb water geven)

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Goede prijs
  • Onopvallend / mooi design

Minpunten

• Af en toe geen bluetooth signaal

peterhunor 13 mei 2021 Product gekocht

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Een prima product voor een aardige prijs. De app is super handig, je hebt daar heel veel informatie over hoe je voor jouw planten moet zorgen. Je krijgt geen notificaties van de toestand van de planten, maar dat blijft het grootste minpunt.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Redelijk goedkoop
  • Zeer praktisch voor tuiniers

Minpunten

• Geen notificaties

gerritjandbruin 8 mei 2021 Product gekocht

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Leuke gadget om eens uit te proberen. Makkelijk te plaatsen. Helaas kreeg ik 'm nog niet gekoppeld met Android 10, maar wel met Android 8. Vandaag begonnen met meten met sinaasappelboompje wat niet zo wil, dus ik ben benieuwd wat eruit komt! Wil 'm later ook aan Home Assistant koppelen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Database in app

Minpunten

• Connectie via Bluetooth, dus beperkte range
  • Werkt niet met Android 10 (lijkt het)
  • App wil locatietoegang

Fotten 15 april 2021 Product gekocht

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Klein degelijk product en makkelijk te installeren. App is vrij duidelijk en het koppelen via Bluetooth ging erg gemakkelijk. Geeft zeer nauwkeurig aan: vochtigheid, zonlicht, voeding en temperatuur. Batterij na een week ca. 45% (geeft de app ook aan). Ik hoop dat deze niet volledig vol was bij aanschaf :)

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Handige app
  • Makkelijk koppelen

Minpunten

• Nog niet ontdekt

SipkeW 7 april 2021 Product gekocht

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Prima product waar ik zeer tevreden mee ben. Het geeft een goed inzicht in een aantal factoren die voor de plant van belang zijn. Op deze manier kan ik de plant beter verzorgen. Ik zal zeker meer van deze sensoren kopen om de planten thuis in uitstekende conditie te houden.

Pluspunten

• Goede controle

Minpunten

• Geen database gevonden

AceAceAce 24 december 2020 Product gekregen

Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor

Gekregen voor kerst 2019. Inmiddels al een half jaar niet meer in gebruik omdat de batterij snel leeg is en lastig te vervangen, de BLE koppeling en synchronisatie is niet snel. Een veelvoorkomende Yucca plant die wij hebben staat niet in de DB. De portal is wel eens offline

Pluspunten

• Goedkoop
  • Leuke gadget voor een tijdje

Minpunten

• Batterij snel leeg
  • Slechte connectie
  • Langzame sync

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Xiaomi Vegtrug Flora Plant Sensor?