ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Specificaties 23,8" • 1920x1080 (Full HD) • 144Hz • IPS • 1ms - Bekijk alle specificaties

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 5
Cota 11 mei 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

De volgende criteria gaven de doorslag: IPS paneel, accurate kleurweergave, leesbaarheid, 144 Hz, veel instelmogelijkheden, hoogteverstelling en niet onbelangrijk een strak design. Afwerking uitstekend, weinig IPS glow. Weergave is zeer goed; helder en uniform. Contrast is ook uitstekend. Met games merk ik qua reactietijd geen verschil met een TN paneel.

Pluspunten

• 144 Hertz, geen screentearing meer
  • IPS; goede balans tussen kleurweergave, helderheid en contrast
  • Handige osd functies; presets, crosshair, refresh rate counter
  • Bouwkwaliteit, stevige voet en monitorarm
  • Mooi strak- en ingetogen design
  • Zeer goede prijs-kwaliteit

Minpunten

• osd knoppen zijn even wennen in het begin
  • (nog) niet g-sync compatible

Metal Earth 4 december 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Deze monitor heb ik aangeschaft als tweede monitor voor werk en ook om op te gamen. Wat mij betreft is dit de ideale monitor binnen deze prijsklasse, namelijk een IPS scherm, 144Hhz met Freesync Pro (en adaptive sync) en een fantastische bouwkwaliteit voor onder de 200 euro.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • IPS scherm met weinig IPS glow
  • 144 HZ Freesync premium met adaptive sync
  • Veelzijdige monitor

Minpunten

• Geen DP kabel bijgeleverd
  • OSD menu bediening omslachtig

jaimeeus 9 december 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Al een tijd in gebruik, erg goed scherm en nog steeds geen spijt van deze aankoop.

Pluspunten

• 144hz
  • IPS
  • relatief goedkoop
  • Goede kijkhoeken

Minpunten

• Geen

romeravoermanNewbie 1 februari 2021 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Deze monitor voldoet geheel aan mijn verwachtingen. Met de tijd van tegenwoordig zit je thuis 8 uur per dag naar een beeldscherm te staren. Niet onbelangrijk dat je geen vierkante ogen krijgt natuurlijk. Eerlijk is eerlijk, dit scherm is fijn aan de ogen, de hele dag lang.

Pluspunten

• goede kwaliteit scherm
  • waar voor je geld
  • IPS 144Hz

Minpunten

• wordt geen dvi kabel bijgeleverd, alleen hdmi

soldin 27 december 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Goede monitor die geschikt is voor gamen op een hoge verversingsnelheid en de beeldweergave is mooi. Voor deze prijs krijg je veel terug.

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Geschikte specs voor competetive spelen
  • Goede kijkhoeken

Minpunten

• Helderheid mag wat beter
  • ''Gaming'' uiterlijk ben ik geen fan van.

SimonbmNewbie 23 december 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Ik ben overgestapt naar PC gaming en werd geadviseerd om een 144hz monitor aan te schaffen. Ik kan niet vergelijken watvoor verschil 144hz vs 60hz is, maar het is zeker een zeer hoge kwaliteit monitor met snelle verversingssnelheid. Ook nog top is dat het instelbaar is.

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • 144hz refreshrate
  • Volledig instelbaar

Minpunten

• Geen

VitoliniNewbie 22 november 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Het verschil tussen mijn vorige monitor (60hz) en de VG249Q (144hz) is zeker te zien. Ik gebruik het nu al een tijdje, de stand is heel stabiel en het is handig dat je het kan afstellen zodat het op de ideale hoogte zit. De kleuren zijn heel erg mooi.

Pluspunten

• Prima prijsje
  • Mooi beeld, 144hz
  • Afstelbaar

Minpunten

• Geen displayport bijgeleverd

JordischepersNewbie 21 november 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

De kleurweergave is perfect, alles is scherp en mooi leesbaar. Het design is in het algemeen prachtig, dit is de eerste 144hz monitor die ik gebruik en ik wil nooit meer iets anders. Heel erg lekker tijdens het gamen en video’s kijken.

Pluspunten

• Sterk gebouwd
  • Mooie prijs
  • 144hz

Minpunten

• Geen

Mic_k 9 november 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Onlangs deze monitor besteld en ben zeer tevreden. De monitor is stabiel en kan op alle mogelijke manieren afgesteld worden (horizontaal & verticaal). Verder is het beeld erg mooi en worden beelden kleurrijk gepresenteerd.

Pluspunten

• Stabiel
  • Hoge kwaliteit beeld
  • Goed geprijsd
  • Gebruiksvriendelijk en verstelbaar

Minpunten

• Speakers aan de zachte kant

ArnlNewbie 5 november 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Jarenlang een monitor met 60hz gebruikt, het verschil met 144hz is zichtbaar. De stand van de monitor is heel soepel en eenvoudig te verstellen. Voor deze prijs ben ik niet teleurgesteld - op dit moment zeker een van de betere opties op de markt qua prijs-kwaliteit.

Pluspunten

• 144hz
  • IPS
  • Verstelbaarheid stand
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Geen displayport kabel meegeleverd (alleen HDMI)

Mennoo92Newbie 14 oktober 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Heel compleet scherm voor een relatief lage prijs. Voor mij doorslaggevend: hoog aantal hz, IPS paneel, monitor verstelbaar.

Pluspunten

• 144 hz
  • verstelbaar
  • IPS
  • Prijs kwaliteit
  • Kijkhoek

Minpunten

• Geen

stuffie123 17 september 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Prima monitor en heel erg blij mee, veel beter dan de 60Hz TN die ik had. Wel typisch dat een HDMI-label wordt meegeleverd. G-Sync/FreeSync deed het pas na het aansluiten van een displayport kabel (op Nvidia GTX 1060/6GB).

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Eigenlijk is gewoon alles perfect

Minpunten

• Meegeleverde HDMI-kabel ondersteunt geen G-Sync
  • Had met G-Sync last van black screen dropouts, maar is opgelost door de minimale resfreshrate op 50Hz te zetten (CRU Tool!).
  • De drang om een snellere videokaart te kopen is weer teruggekeerd vanwege 144Hz

WaaldeNewbie 31 augustus 2020 Product gekocht

mooi helder beeldscherm

Pluspunten

• 144 hz
  • 1 ms
  • makkelijk verstelbaar

Minpunten

• geen

hbisNewbie 28 augustus 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Zeer goede IPS monitor met hoge refresh-rate voor een lage prijs. We hebben deze monitor slechts voor 199 Euro in de aanbieding aangeschaft en geeft ontzettend veel waarde voor het geld. Overigens vind ik dat de monitor ook dubbel en dwars de 229 Euro waard is die hij normaal kost.

Pluspunten

• IPS
  • 144 HZ
  • Zeer makkelijk in elkaar te zetten, geen schroeven
  • Prachtige kleurweergave
  • Zeer goede kijkhoek
  • Monitor werkt perfect bij gaming
  • Mooi design met de gaming uitstraling
  • Monitor is zeer soepel te draaien, in hoogte verstelbaar

Minpunten

• Speakers konden iets beter

PimbelderNewbie 27 augustus 2020

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Prachtige monitor met zeer mooie kleuren, zeker een goeie vervanging van mijn 8 jaar oude TN monitor. Ik kon het verschil in kleur bijna niet geloven. Daarnaast met zeer fijne standaard geleverd die makkelijk te bevestigen is en stevig is. Beetje last van backlight bleed, maar dit is niet storend.

Pluspunten

• Mooie dunne randen en neutraal design
  • Freesync
  • 144 hrtz
  • IPS met mooie kleuren

Minpunten

• Beetje backlight bleed (hoort bij IPS)

FumblebumbNewbie 24 augustus 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

IPS, 144 hz, rappe responstijd en dat alles voor een kleine prijs, zeer tevreden met m'n aankoop. 1080p is perfect voor dit formaat monitor naar mijn idee, zeker een aanrader. Standaard biedt ook veel opties, maar heb hem zelf op een arm hangen i.v.m. vaak wisselen afstand tot monitor.

Pluspunten

• IPS
  • 144 Hz

Minpunten

• Tot dusverre geen.

DrususNewbie 21 augustus 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Super stak beeld in juiste verhouding 24" Ik gebruik hem voor de PS4, de kleuren zijn super mooi en diep. Het beeld is haarscherp ook met snelle beeldovergangen.

Pluspunten

• grote van het beeld
  • kleur
  • 144hz
  • 1ms

Minpunten

• nog niet gevonden

SedrikNewbie 21 augustus 2020 Product gekocht

Erg fijne monitor met mooie kleuren en ook nog goed voor het gamen met 144hz

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • 144hz
  • full hd

Minpunten

• rode kleurtjes op standaard

Excorio 20 augustus 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Prima gaming monitor voor het geld (aanbieding 199 euro). Je moet hem kalibreren, hij is wat donker oob. Gebruik hem als LAN monitor en als tweede scherm naast een 34 inch ultrawide op een amazon basics monitor arm.

Pluspunten

• G-Sync lijkt het gewoon te doen ondanks niet officieel compatible (testen met onderandere CoD Warzone)
  • Mooi ontwerp
  • Goede prijs voor wat je krijgt
  • Zo goed als geen edge bleeding
  • VESA 100
  • 144Hz (via Displayport)
  • Low latency
  • Nagenoeg geen ghosting op default speed setting

Minpunten

• Iets wat donker afgesteld uit fabriek
  • Niet officieel g-sync compatible
  • Asus logo en onderste rand erg dik wat jammer is in vergelijking met de dunnen boven en zijranden.
  • Bekende IPS glow, maar niet overdreven
  • Voet schroeft wat lastig op de monitor (maar dit hoef je gelukkig niet vaak te doen)

kephisosNewbie 14 augustus 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Na vele reviews te hebben gelezen toch, ook vanwege de prijs, gekozen voor een 1080p gaming monitor. Kwalitatief goed 1080p scherm vanwege het IPS panel, hoge helderheid, 144hz en prima kleurweergave. De randen zijn dun en is gemakkelijk te verstellen.

Pluspunten

• 144Hz
  • IPS
  • Kleine randen
  • Verstelbaarheid
  • Geen dode pixels

Minpunten

• HDMI ipv displayport kabel meegeleverd
  • Geen G-Sync

Kamille 12 augustus 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Hele fijne monitor. De standaard is te verstellen, omhoog, opzij etc.. Ook kan je het scherm kantelen (zowel horizontaal als verticaal). 144hz is heel fijn voor gamen. Hele dunne zwarte randjes. De standaard voelt plastic aan, maar kan niet klagen met deze prijs- echt een prachtig beeld. Super blij mee.

Pluspunten

• kleine randjes
  • 144hz
  • IPS
  • verstelbare standaard
  • hdmi kabel toegevoegd
  • kantelbaar scherm

Minpunten

• 'plastic' standaard

tijs2000Newbie 12 augustus 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Deze monitor gekocht met Het vooruitzicht op 144hz Super goede monitor met goeie kleuren en snelle refreshrate De ingebouwde FPS meter is ook wel een goede feature Alleen jammer dat er geen DisplayPort kabel in de doos meekwam Echt goede monitor voor de prijs

Pluspunten

• 144Hz
  • Scherm Adjustment
  • Minimale randen

Minpunten

• Geen DP kabel meegelevert
  • Grote Voet

tijs800Newbie 12 augustus 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Super Mooie en Goed werkende monitor. Goed fel en super vloeiende 144Hz Een echte Knaller voor de prijs Zeker een aanrader

Pluspunten

• 144Hz
  • Scherm Adjustment
  • Minimale randen

Minpunten

• Wat grote voet

TygolubbenNewbie 8 augustus 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Door het IPS paneel heeft deze monitor een hoge helderheid, Hele mooie felle kleuren en enorm goede kijkhoeken. De monitor komt met een hele goede standard, De monitor kan elke kant op op de standard Deze monitor is super vloeiend in gebruik, Dat komt door de 144hz beeldverversing en FreeSync

Pluspunten

• 144hz
  • Freesync
  • Kleine randjes
  • IPS paneel
  • Vesa compatibel
  • OSD menu

Minpunten

• OSD knoppen

Kh4zZar1Newbie 1 augustus 2020 Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart

Na veel monitoren te vergelijken heb ik uiteindelijk voor dit product gekozen. ik was opzoek naar een ips panel met 144hz tegen een redelijke prijs. heb de monitor al een maand en ben er tevreden mee. beeld valt soms paar seconden weg (zwart beeld, kan mogelijk door gpu zijn)

Pluspunten

• 144hz
  • roteer- en hoogte verstelbaar
  • mooie design
  • redelijke prijs

Minpunten

• soms even zwart scherm

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart?