Specificaties GDDR6 • 2x DP, 2x HDMI - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Round-up - AMD RX 5700 (XT)-videokaarten - Welke Navi is de beste?

Inmiddels heeft een flink aantal fabrikanten kaarten op basis van de 5700- en 5700 XT-ontwerpen uitgebracht. Tijd om te kijken naar de prestaties van kaarten die echt te koop zijn.

184 6 okt '19

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Mindfree 30 juli 2020 Product gekocht

Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT

Een erg grote maar wel mooi ogende videokaart, die ik helaas wegens zeer veel driver problemen de deur heb gewezen. Van AMD begrijp ik niet dat ze zoiets op de markt zetten met zulke slechte drivers. Ik denk als ze goede drivers hebben de kaart verder uitstekend is prijs/prestatie.

Pluspunten

• Zeer koel en stil
  • Robuust gebouwd
  • Erg snel

Minpunten

• Drivers
  • Drivers
  • Drivers

4tticus 13 juli 2020 Product gekocht

Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT

Kaart is onbetrouwbaar, crasht om de 10 minuten(bluescreens/game crashes). Het voelt alsof er met elke driver update de kaart nog erger begint te worden. Oudere 1050 ti geprobeerd en zonder problemen. Spaar je geld en koop een Nvidia kaart, scheelt je een hoop gedoe.

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Prima prijs

Minpunten

• Driver crashes(Bluescreens/game crashes)
  • Onbetrouwbaar

Larsvdv 10 april 2020 Product gekocht

Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT

Overgestapt naar dit model nadat mijn ROG STRIX uit elkaar begon te vallen dankzij de zwakke schroefjes. Sinds de koop 0 problemen gehad met drivers, blackscreens e.d. Dankzij de triple fan design erg stil, zelfs onder full load. Zit nog meer performance in door te overclocken (+10% 3dmark)!

Pluspunten

• Performance
  • Uiterlijk
  • RGB
  • Super stil
  • Handige TRIXX software

Minpunten

• Wat groot voor sommige kasten
  • RGB kabel nodig om te syncen

piqueno11 23 maart 2020 Product gekocht

Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT

Super kaart qua kracht en performance. Echter een huge let-down als het komt aan de drivers. Veel crashes, black screens en vast lopers helaas want de kaart dus volledig kapot maakt. Want ookal heeft het de beste performance, zolang de drivers niet goed zijn heb je er niks aan.

Pluspunten

• Kracht en Performance
  • RGB
  • Stil en Koel

Minpunten

• Drivers
  • Crashes en black screens.

Wesley-B 25 februari 2020 Product gekocht

Super mooie kaart, met veel kracht erin. Beste variant van de 5700 XT

Pluspunten

• Mooie verlichting
  • Goede bouw kwaliteit
  • Back plate

Minpunten

• Drivers (Sommige games blackscreens en crashes)

ThaMoor 6 februari 2020 Product gekocht

Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT

Drivers zijn zo waardeloos, Kaart gebruik ik nu zo 6 maand en ik heb het opgegeven, ik ben aan het sparen voor een 2080 super.

Pluspunten

• RGB

Minpunten

• Drivers

Iruk1981 15 december 2019 Product gekocht

Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT

Ik kom van een Radeon 6850 en dan is de 5700XT wel een joekel van een kaart. Op laag vermogen lekker stil, maar op maximum zit/zat er bij mij wel een irritant tikje in de koeling. Ik ben Anti RGB, maar is toch hypnotiserend om te zien.

Pluspunten

• Stil op lage belasting
  • RGB op moederbord aan te sluiten
  • Bloed mooi beeld op 1080

Minpunten

• Geen extra's in de doos
  • Zelf RGB kabeltje aanschaffen
  • Een tik op hoge belasting

dion1995 23 oktober 2019 Product gekocht

Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT

Uitstekende kaart. Nu wachten tot AMD zijn drivers op orde heeft.

Pluspunten

• Krachtige kaart
  • Doet niet ten onder bij concurrent 2070 super
  • Weinig geluid
  • TRIXX software van Sapphire

Minpunten

• Veel ruimte in de kast voor nodig

hrichard 12 oktober 2019 Product gekocht

Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT

Prima kaart, verwacht niet dat je met zo'n model beter kunt overklokken, aangezien je gebonden bent aan de zogenaamde 'siliconlottery', mijn kaart kan geheugen niet overklokken. Persoonlijk vind ik hem mooi, plastic aan de zijkant minder. Naar mijn inzien zou hij niet meer dan 440 mogen kosten op dit moment

Pluspunten

• Prima kaart
  • Verwisselbare fans
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Te hoog geprijst
  • Belachelijke prijzen in Nederland
  • Plastic zijkanten

Provin915 8 oktober 2019 Product gekocht

Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT

Uitstekende GPU voor 1440P gaming. De GPU is stil, krachtig en wordt niet heet tijdens een lange game sessie (afhankelijk van airflow). Verder is de RGB niet slecht en raad ik dit product zeker aan.

Pluspunten

• Stil
  • Koel
  • Perfect voor 1440p/144hz

DaniëlWW2 3 oktober 2019 Product gekocht

Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT

Na de teleurstellende Gigabyte Gaming OC heb ik het maar goed gedaan en een Nitro+ gekocht. Dit is waarschijnlijk de beste RX5700XT die je kan krijgen. Uitstekende koeling, goede temperaturen, geruisloos en de tweede, stille bios met een lager verbruik is voor mij meer dan welkom.

Pluspunten

• Uitstekende koeling, zeker omdat de Nitro+ relatief licht is vergeleken met de concurentie. Zowel de temperaturen als de lage geluidsproductie zijn uitstekend.
  • Twee biossen waar je makkelijk tussen kan wisselen door de biosswitch op de videokaart op de middelste positie te zetten. Kan kan je met Trixx wisselen tussen de biossen. Is wel een reboot voor nodig, maar daar ontkom je toch niet aan.
  • Ventilatoren zijn zeer makkelijk te vervangen en ook te testen met Trixx.

Minpunten

• RGB, het blijft voor mij driemaal niks. Gelukkig is het zeer makkelijk uit te schakelen met Sapphire haar eigen Trixx software.
  • Helaas heeft Sapphire de VRM sectie van het PCB niet gevuld. Het is nog steeds ruimafdoende, zelf met een overclock, maar de concurerende high end modellen hebben een meer uitgebreide VRM sectie

Hasselprof 27 september 2019 Product gekocht

Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT

Gpu blijft rond de 70 graden tijden het gamen en is onhoorbaar stil. De fan speed manueel aanpassen werkt op dit moment niet goed. Ik vind de rgb opties wat matig vergeleken bijv. met de opties van mijn razor muis. Maar de rgb zet ik toch uit.

Pluspunten

• Lekker stil
  • Blijft koel under load
  • Goeie performance
  • Sapphire fan replacement service

Minpunten

• Rgb opties matig
  • Fan speed driver probleem

sicinc 18 september 2019 Product gekocht

Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT

Vind dit persoonlijk een erg mooie kaart, prima performance en temperaturen. Bij mij plug and play en geen stabiliteits issues.

Pluspunten

• Stil
  • Triple bios switch (dual + software mode)
  • Mooie rgb effecten (kan ook uit)

Minpunten

• Prijs wat hoger

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite