Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Dutchiee 1 mei 2020 Product gekocht

Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart

iiyama is jaar en dag een bekende speler op de monitor markt. Zo zijn de schermen van iiyama niet alleen voor werk, maar ook voor gamen. En dat laten ze maar weer zien met de iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1. Hoe goed deze werkt? Dat lees je in deze review!

Pluspunten

• Matte afwerking
  • Scherm kan op de standaard vrij laag, als hoog
  • Monitor oogt netjes, goede materialen, ook de poot is stabiel
  • Vesa mount
  • Fijne resolutie van 3440x1440
  • Refresh rate 75Hz
  • FreeSync, maar ook te gebruiken met G-Sync

Minpunten

• Geen software om de monitor aan te sturen
  • IPS glare

jgiovanni 31 augustus 2020 Product gekocht

Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart

Goede prijs kwaliteit verhouding & verstelbaarheid. Wel last van IPS glare en matig contrast.

Pluspunten

• prijs
  • ultrawide 1440p
  • verstelbaardheid
  • Voet

Minpunten

• IPS glare
  • HDR

TNG128MB 26 mei 2020 Product gekocht

Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart

Prachtig scherm voor het geld.

Pluspunten

• Lage prijs
  • usb hub
  • speakers
  • super helder

Minpunten

• lichtvlekken bij donker beeld

AHaring 26 oktober 2019 Product gekocht

Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart

Mooi scherm, mijn MacBook Pro (15"), PC met de MSI 1080 en Laptop met AMD/Radion R7 werkt prima 3440x1440. Review vooral geplaatst omdat ik het helaas met de Intel HD 530 en nieuwe HP laptop van mijn dochter (I5) nog niet aan de praat heb 21:9 mode, staakt bij 2560x1440.

Pluspunten

• Werkt top met Mac
  • Super met AMD

Minpunten

• wennen met de knopjes
  • Intel HD 530 support

hans.geurtsen 19 januari 2021 Product gekocht

Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart

Zeer goede upgrade van mijn thuiswerkplek! Let wel op dat je computer/laptop de resolutie van dit scherm aan kan. Als je laptop over een USB-C aansluiting beschikt, kan een USB-C dongle uitkomst bieden. Daarmee heb ik nu de hoogste resolutie. Voor werk fantastisch!

• Grootte
  • Hoge resolutie
  • Geluid beter dan van laptop

Minpunten

• Niet alle laptops/computers kunnen deze resolutie aan

Erik Rip 20 december 2020 Product gekocht

Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart

34" op een platte monitor is geen aanrader als je op ~60 cm zit. Verder is het beeld niet fantastisch, IPS glare is hinderlijk. Audio via HDMI of DisplayPort krijg ik niet werkend en scherm gaat telkens uit terwijl AutoOff uit staat, zowel in OS als monitor.

Pluspunten

• Prettige resolutie
  • Mat scherm
  • USB hub
  • VESA
  • Goede beugel

Minpunten

• IPS Glare
  • Geen kromming
  • Audio werkt niet
  • Valt uit.

cantate 3 december 2020 Product gekocht

Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart

Handige ergonomische(vesa, hoogteverstelling) monitor met veel werkruimte voor single monitor setup. Kromming had achteraf wel prettig geweest, want hij is wel heeeeel breed. Verder is de weergave en uiterlijke indruk erg goed. USB connectiviteit beperkt(geen kvmswitch etc)

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • werkruimte
  • prijs
  • speakertjes
  • vesa
  • hoogteverstelling

Minpunten

• beperkte USB connectiviteit

Kirkhaan 1 december 2020 Product gekocht

Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart

Fijne monitor, die ik gebruik voor kantoorwerk (Outlook, Word, Confluence, Browsing). De genoemde IPS glow heeft daarbij voor mij geen enkel effect. Het valt me niet eens op. Ik heb getwijfeld en dacht eerst dat 29" voldoende zou zijn, maar nee hoor. Hiervoor had ik 2x 22".

Pluspunten

• Stevig gebouwd
  • Verstelbare voet
  • Goede prijs/kwaliteit
  • 21:9 is super voor multitasken

Minpunten

• Tot nu toe geen

Ayazis 13 november 2020 Product gekocht

Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart

Dunne bezels, groot formaat en veel pixels. 75Hz en Freesync. Uitstekende Monitor voor de prijs (368 euro op het moment van schrijven). Er is echter wel IPS glare te zien, op zowel lichte als donkere vlakken. Tevens vallen de pixels aan de zijkanten net een beetje weg.

Pluspunten

• 3440x1440 resolutie
  • Hoogte verstelbaar
  • 75Hz

Minpunten

• BlauwLichtFilter matig effect
  • IPS glare
  • pixels aan de randen vallen weg
  • Ondanks IPS toch verkleuring in de hoeken

optyl 29 april 2020 Product gekocht

Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart

Goedkoopste combinatie IPS, 34" en 1440p, met usb-hub en kabels: goede koop. Echter, kleuren zijn matig, knoppen zitten verstopt en het plastic van de behuizing geeft geen premium feel. Grootste nadeel is dat 't scherm niet gebogen is, heb 't daarom uiteindelijk geretourneerd omdat ik er niet aan kon wennen.

Pluspunten

• IPS
  • 34" & 1440p voor lage prijs
  • Compleet (in hoogte verstelbaar / usb-hub / alle kabels meegeleverd)

Minpunten

• Matige kleuren
  • Behuizing goedkoop gevoel
  • Niet gebogen

Ghxst 10 maart 2020 Product gekocht

Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart

Deze monitor is niet pefect, maar als je op zoek bent naar een 1440p widescreen met een IPS paneel en freesync dan ga je niet beter vinden voor de zelfde prijs-klasse.

Pluspunten

• IPS
  • FreeSync
  • 75hz

Minpunten

• IPS glow
  • Goede kleuren, maar niet super

argentino 28 februari 2020 Product gekocht

Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart

I'm upgrading from an old dell 27' (QuadHD). Huge screen, a bit intimidating first. excellent value for the money. I have no complaints. Some (expected) light bleed due to the IPS panel. 100% recommended. Edit: Downgrading score because I found a stuck pixel. Not recommending anymore

Pluspunten

• Price
  • Lot of customizations trough the OSD

Minpunten

• Buttons hard to reach
  • IPS glow
  • Stuck pixel

All0The0Web 18 november 2019 Product gekocht

Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart

Erg tevreden! Fijne monitor met prima kleuren, goede aansluitmogelijkheden en genoeg opties om hem in te stellen.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit
  • USB Hub
  • Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Niet gecurved, dit is nu op het randje maar de monitor had nog groter moeten worden

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart?