Specificaties 8GB GDDR6 • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de ASRock Radeon RX 5700 XT Challenger D 8G OC. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5

ASRock Radeon RX 5700 XT Challenger D 8G OC

Niet de beste kaart op de markt maar voor de juiste prijs is deze Asrock Challenger een prima kaart in het 5700 XT segment. Voor uitgebreide informatie zie volledige review!

Pluspunten

• Prijs (€415,-) t.o.v. goedkoopste custom non-XT kaart (€380,-) ten tijde van aanschaf
  • Op de markt als goedkopere XT kaart maar kan prima mee
  • Doet wat je er van mag verwachten maar blinkt niet uit.

Minpunten

• Niet moeders mooiste
  • Er zijn betere kaarten op de markt (maar daar betaal je dan ook voor)

Drivers en compatibiliteit Score: 3

Tweakriez 17 augustus 2019 Product gekocht

ASRock Radeon RX 5700 XT Challenger D 8G OC

Als opvolger van een gtx1080 gekocht om een all AMD build te hebben. Kaart is naar mijn mening niet de mooiste, maar presteert prima. Geluid is prima. Je krijgt geen extra's in de doos.

Pluspunten

• Backplate
  • Was snel leverbaar
  • Prijs ok (459,- als early adaptor)
  • 2 slots
  • Pas in Meshify c met front mounted waterkoeler

Minpunten

• Niet de mooiste (mijn mening)
  • geen extra's in de doos

Joey s 20 september 2019 Product gekocht

ASRock Radeon RX 5700 XT Challenger D 8G OC

Toen ik mijn RTX 2060 op garantie had gestuurd kreeg ik de kans om bij Azerty mijn kaart om te ruilen. Daarbij heb ik me aangesloten voor team rood en heb ik gekozen voor deze videokaart. Nu alleen nog wachten voor betere drivers..

Pluspunten

• Een heel stuk sneller dan mijn oude rtx 2060 (20%)
  • Na wat downvolt tweaks redelijk koel
  • Software makkelijk te gebruiken
  • Prijs/performance is super goed!

Minpunten

• Drivers en Software is nog heel buggy
  • Freesync werkt voor mij nog niet beeld gaat dan flickeren
  • Soms laat hij chrome crashen als whatsapp/youtube openstaat. en dan blijft de kaart stuck op 100% activity (warm en lawaaierig)
  • Stock settings geven een veel te hoog voltage waardoor de kaart snel heel warm word.

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een ASRock Radeon RX 5700 XT Challenger D 8G OC?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech