Logitech G413 Mechanical Gaming (Zwitsers) Zwart

€ 110,30
Specificaties Bedraad Qwertz met Logitech Romer-G Tactile switches - Bekijk alle specificaties

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3.5
Foritain 4 mei 2017

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

De stap van Logitech om borden met een metalen top laag te maken pakt positief uit: de G413 voelt uitstekend en ziet er ook lekker degelijk uit. De featureset is geven en nemen zodat de prijs laag kan blijven. Het resultaat is een goede prijsvechter met kwaliteit aan de basis.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit en afwerking uitstekend, in deze prijsklasse extra zo.
  • Romer-G biedt m.i. een prettige, toegankelijke aanslag vergelijkbaar in gevoel met MX Brown.
  • Merkbaar stiller dan (niet-silent) Cherry MX
  • Nu ook in een soort van US Layout. In elk geval een brede linker shift woop.
  • Backlit (rood, of wit voor de zilveren versie)
  • Prijs-kwaliteitverhouding keurig.

Minpunten

• Geen fysieke media keys, polssteun, RGB verlichting; redelijk low-nonsense
  • Goed opletten welke layout je waar koopt, de shops zijn soms wat onduidelijk.
  • Logitech G software uitstekend, maar in dit geval wel redelijk geknepen wat features betreft.
  • Let op bij verwijderen keycaps, plastic pinnetjes waarmee ze vast zitten kunnen dan breken.

Wimmel 3 juni 2017

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

Een prachtig keyboard met voor mij onoverkomelijke problemen.

Pluspunten

• Robuust gebouwd
  • Geborstelde afwerking
  • USB extension poort

Minpunten

• Breathing backllight niet uitschakelbaar
  • Metalen echo
  • Geen num- en scrol-lock indicatoren

RedbaronNL93 1 augustus 2018 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

Helaas heb ik dit toetsenbord na drie maanden op de "schroot" moeten gooien. Dit doordat de pinnetjes van de keycaps zijn overgebroken terwijl ik voorzichtig de knoppen met bijgeleverde sleutel had verwijderd om de alternatieve knoppen te testen. Logitech negeert mijn meldingen en Alternate zegt dat dit onder gebruikerschade valt.

Pluspunten

• Mechanisch toetsenbord
  • Plug and play

Minpunten

• Gaat snel kapot
  • slechte customer service

BenVenNL 9 september 2021 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

In de basis solide toetsenbord. De onwennige software en slechte kwaliteit caps doen zwaar afbreuk aan de ervaring.

Pluspunten

• Plank zelf is stevig.
  • Niet te schreeuwerig, minimalistisch design.
  • Lekkere toetsenaanslag.

Minpunten

• Keycaps zijn van belabberde kwaliteit.
  • Te veel afhankelijk van Logitech software.

freggel 12 maart 2021 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

Fijn minimalistisch toetsenbord dat lekker typt, met iets te weinig functietoetsen. Let goed op dat je weet welke layout je krijgt, of accepteer dat het kan afwijken van de afbeeldingen! :)

Pluspunten

• Minimalistisch, weinig upsmuck
  • Fijne typ ervaring
  • Geen RGB overload

Minpunten

• Geen fysieke mediakeys
  • Vreemde layout bij NL webshops
  • Geen polssteun

sjefzuure 9 februari 2022 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

Toetsenbord met een prettige Klik aanslag. Alleen geen ledje voor Numlock. En dat is super irritant.

Pluspunten

• Lichte aanslag met klik
  • Verlicht toetsenbord
  • Zware kwaliteit

Minpunten

• Geen led voor numlock
  • Betrekkelijk duur

Lygun 17 januari 2022 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

Ook hier na een jaar veelvuldig dubbele aanslagen en gemiste aanslagen. Niet meer mee te werken. Daarnaast laten sommige knopen los door het afbreken van de pinnetjes. Die lijm ik vast wat werk. Mar je zou beter verwachten van Logitech en voor dit geld.

Pluspunten

• Je kan de verlichting dimmen

Minpunten

• Veelvuldig dubbele aanslagen en gemiste aanslagen
  • Pinnetjes toetsen breken af

lpeer 25 november 2021 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

Kan na ruim anderhalf jaar thuiswerken de vuilnisbak in, toetsen haperen of geven dubbele karakters. Niet meer bruikbaar.

Pluspunten

• Ziet er netjes uit
  • Tikt lekker

Minpunten

• Veel te korte levensduur
  • Snoer niet afneembaar

hiccup 9 oktober 2021 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

Inmiddels ongeveer een jaar oud. Geen gamer, geen zware typist. Toetsen verliezen nu al hier en daar hun print en verlichting schijnt door waar het niet moet. Veelvuldig dubbele aanslagen en gemiste aanslagen. Gereinigd met o.a. stofzuiger en hoge druk lucht spuitbus. Deze ligt helaas binnenkort in de prullenbak. Slecht.

Pluspunten

• nette verlichting
  • weinig opsmuk

Minpunten

• veel dubbele of niet geregistreerde aanslagen
  • zeer slechte en slijtgevoelige belettering
  • lichte 'ring' bij toetsaanslagen

lars1233211 6 april 2021 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

Kijk uit voor de positieve reviews

Pluspunten

• Heldere LED
  • Vorm

Minpunten

• Materiaal
  • Echo
  • Gevoel

GenericNickname 2 april 2021 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zilver

Ik zocht een mechanisch toetsenbord dat niet teveel geluid maakt en uitschakelbare LEDs. Dit toetsenbord voldoet daaraan. Typen is erg fijn en gaat zonder teveel kabaal. Het enige nadeel is dat ik de veren van de switch kan horen bij een toetsaanslag.

Pluspunten

• Toetsaanslagen maken niet teveel lawaai
  • Typt fijn
  • Mooie afwerking
  • Extra USB poort op toetsenbord voor doorlussen

Minpunten

• Bij stilte kun je de veren horen

Lodewijk Skyer 8 januari 2021 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zilver

Super toetsenbordje! Ziet er ook nog eens gelikt uit!

Pluspunten

• Fraai uiterlijk
  • Toetsen erg fijn

Drwho1 23 december 2020 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (BE) Zwart

Zocht een mech keyboard onder 100€ voor hoofdzakelijk thuiswerkdoeleinden, geen gaming. Zeer solide bouwkwaliteit, fijne toetsaanslag en strakke look. Grootste 'gemis' is een numlocklampje boven de keypad. Rood is de enige backlightkleur, wit had ook fijn geweest maar da's de andere uitvoering.

• Kwaliteitsgevoel
  • Toetsaanslag
  • Sober strakke look
  • USB doorvoer

Minpunten

• Stugge kabel door dubbele USB
  • Ontbreken numlocklampje keypad

supersimon4350 11 december 2020 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

a nice keyboard with RVS look aluminum panel, good quality and really heavy

Pluspunten

• valuable price compare to its quality
  • back light (on/off)
  • RVS aluminum panel
  • quiet( compare to cherry switch)
  • 1 USB-A integrated in keyboard

Minpunten

• no arm rest
  • no num pad indicator light

iGrasmat 27 november 2020 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

Voor zolang hij prima werkte was het een uitstekend toetsenbord. Helaas moet ik na precies 3 jaar concluderen dat sommige toetsen niet meer registreren of juist dubbel registreren, wat erg vervelend is. Opvallend is dat het bij de M- en Y-toets is, toetsen die je niet veel gebruikt dus.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Subtiel lettertype op de keycaps
  • USB-throughput
  • Voelt robuust aan
  • Media keys die inversible zijn
  • Prijs/kwaliteit-verhouding

Minpunten

• Na 3 jaar geven sommige toetsen het op
  • Alleen rode kleur
  • Faceplate soms statisch geladen
  • Fragile pinnentjes onder de keycaps

Pihkal 4 september 2020 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zilver

Aangenaam in gebruik maar stuk na ~2.5 jaar gebruik.

Pluspunten

• Aangenaam om op te typen
  • USB pass through
  • Metalen frame

Minpunten

• Stuk na 2.5 jaar

marnixbro 22 april 2020 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

Fijn toetsenbord, het is mijn eerste mechanische toetsenbord en ik ben helemaal verkocht.

Pluspunten

• Strak design
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Weinig 3rd party keycaps etc tegenover mx switches

invine 3 februari 2020 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

Mijn eerste mechanische toetsenbord. Ik wilde graag een non-gamer bord en deze voldeed eigenlijk aan al mijn eisen. De background lighting is helaas alleen in het rood, maar ach als dat het enige is?

Pluspunten

• Looks (niet-gamer)
  • Bouwkwaliteit (stevig!)

Minpunten

• Rode LEDS (smaakding)
  • Dikke USB kabel met 2 USB (voor doorvoer)

Swahhillie 5 maart 2019 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

Voelt robuust en typt goed. Key caps zijn zwak. Pinnetjes kunnen afbreken in de switch. CTRL toets hield het geen twee maanden uit. Kabeltje tussen toets en bord -> Kapotte toets. Alternate noemt dit "abuse" en geeft geen garantie. *Contact opgenomen met Logitech. Die konden direct helpen met replacement toetsen!

Pluspunten

• Typt lekker
  • Logitech support

Minpunten

• Zwakke key caps
  • Alternate wil geen replacements toetsen sturen.

Burtezz 12 februari 2019 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

Unboxing: Solide toetsenbord! Mooi materiaal gebruik. I.c.m. Logitec Gaming Software verrassend programmeerbaar! Nu eerst effe paar potjes gamen =) De "toets-echo viel me direct op... als je toetst of op het metalen frame tikt (even aanzien hoe dit over een poosje gaat) - ik game toch met headset op!.. (opgelost)

Pluspunten

• materiaal gebruik / bouw
  • software features (licht / functies)

Minpunten

• redelijk hoog / geen pols-steun
  • echo-oooo

slooffmaster 27 december 2018 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zilver

Na een positieve ervaring met de Logitech G610 ben ik op zoek gegaan naar een vervanging met dezelfde aanslag maar wat stiller. Uiteindelijk uitgekomen op de G413. Wat een teleurstelling! Na twee weken gebruik (vooral programmeerwerk) kwam de linker Ctrl toets los en deze kon niet meer worden teruggezet.

Pluspunten

• Aanslag
  • Styling
  • Pass-through USB

Minpunten

• afbrekende toetsen
  • slechte garantieafhandeling

MathijnG 23 september 2018 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart

Ik ben er heel tevreden over. In het begin was het even wennen maar dat heb je met elk nieuw toetsenbord. Fijn voor gaming maar ook voor dagelijks gebruik. Ik zou hem wel niet kopen als je hem helemaal niet gaat gebruiken voor gaming want daar is hij voor gemaakt.

Pluspunten

• Geweldige bouwkwaliteit
  • Super mechanische toetsen (Logitech Romer-G)
  • Handige 2e USB poort voor muis of headset
  • Mooi design
  • Handige extra grip keycaps

Minpunten

• Software (Weinig lichteffecten en onduidelijk)

FrisoZ 16 september 2018 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zilver

Mooi ding, uitstekend voor gaming en buitengewone bouwkwaliteit. RGB hoeft van mij niet, de witte verlichting is ook erg mooi onder de hoge zwarte toetsen. Helaas kan je geen alternatieve keycaps kopen voor de Romer-G switches, ondanks dat de huidige toetsen goed genoeg zijn.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Verlichting
  • Sterke kabel
  • Extra USB-poort

Minpunten

• Geen custom keycaps

jrnw135 17 mei 2018 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zilver

Ik zocht een keyboard dat niet te interessant doet. Geen schreeuwerig uiterlijk, geen tientallen extra knoppen waarvan ik toch al weet dat ik ze niet ga gebruiken. Maar wel een keyboard van goede kwaliteit en mooi uiterlijk. En deze is wel de meest geschikt voor mij.

Pluspunten

• Goede, stevige bouwkwaliteit
  • Persoonlijk gezien heerlijke toesten
  • Wit backlight
  • Met de software kan ik alles wat ik wil aanpassen
  • Paar extra 'gamer' keycaps
  • USB pass-trough

Minpunten

• Als de software is afgesloten kan ik sommige functies van het board niet meer gebruiken zoals het hoort

no_way_today 27 december 2017 Product gekocht

Logitech G413 Mechanical Gaming (US) Zilver

Kom van een steelseries mech. Toetsenbord. Deze is nog sneller, toetsenoppervlak iets stroever= meer grip en verlicht. Verlichtingssterkte instelbaar. Daarnaast extra wasd toetsen met opstaand randje, ook handig! Prijs van €80 is scherp voor deze kwaliteit.

Pluspunten

• Verlichte toetsen (sterkte instelbaar)
  • Lekker zwaar en stevig
  • Snelle toetsen
  • Geen flauwekul toetsen
  • Lay-out per game in te stellen ( verlichting)
  • Extra usb-poort op bord
  • Minimalistisch ontwerp

Minpunten

• Rand van het bord is scherp
  • Geen ‘extra’ garantie via fabrikant

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Logitech G413 Mechanical Gaming (Zwitsers) Zwart?