Gigabyte B450M DS3H

Specificaties Socket AM4 • Micro-ATX • AMD B450 chipset - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Gigabyte B450M DS3H. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Foritain 3 oktober 2018 Product geleend

Gigabyte B450M DS3H

De B450M DS3H laat zien dat een basic doch degelijk 2e generatie Ryzen bordje met minimaal een m.2 slot en vier ram sloten niet duur hoeft te zijn; prima VRM met heatsinkje voor dit lage bedrag. Je levert vooral top-end audio en fan headers in.

Pluspunten

• VRM ruim voldoende voor Ryzen 5 2600-2600X of Ryzen 7 2700
  • PCIe M.2 slot en 4 SATA poorten
  • Kleurneutraal, breed inzetbaar design.
  • Bovenal vooral gewoon erg goedkoop maar voldoet voor menig budget build. In mijn optiek momenteel het goedkoopste -interessante- B450 bord.

Minpunten

• Voor een Ryzen 7 2700X zouden we toch wat zwaarders pakken
  • Mid-range audio chip (maar een ALC1220 bordje kost je echter bijna 50 eur meer)
  • Onhandige plaatsing SATA poorten
  • Slechts twee fan headers

rkrijgsman 7 september 2019 Product gekocht

Gigabyte B450M DS3H

In gebruik geweest met R3 2200G + Stock cooler, nu geupgraded naar een R5 3600 met Noctua cooler. Geen problemen met RAM/CPU cooler locatie. Ryzen 3xxx BIOS updates kwamen snel vanuit Gigabyte, dus niet alleen bij high-end mobo's. 2 SATA poorten onbereikbaar i.c.m. RX 570 8GB of GTX 960 4GB.

• BIOS updates
  • M.2 slot

Minpunten

• Plaatsing SATA ports
  • Maar 2 Fan headers

DavidPetter 14 december 2018 Product gekocht

Gigabyte B450M DS3H

Erg tevreden over dit moederbord. Het ontwerp vind ik erg mooi. Daarnaast heeft dit moederbord ruim voldoende SATA-aansluitingen, en zijn er maar liefst 4 DIMM sloten. De linkerzijde van het moederbord wordt verlicht door een oranje LED. Deze kun je instellen op continu, knipperend en uit.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Prijs / kwaliteit erg goed
  • Ondersteunt Ryzen gen. 2
  • uATX, mooi compact
  • Grijs/goudbruine kleuren zijn mooi
  • M.2 slot op het moederbord
  • Voldoende USB en I/O

Minpunten

• Slechs 2 FAN-aansluitingen
  • Meest linker DIMM slot zit erg dicht bij CPU-koeler

CainHartman 24 juli 2018 Product gekocht

Gigabyte B450M DS3H

Voor het gebruik van mijn nieuwe Ryzen 2600 heb ik deze moederbord aangeschaft. Hij werkt prima, maar toch zijn er hier en daar wat minpunten. Let op: Bij grotere videokaarten (GTX970) wordt een van de SATA ports geblokeerd. Ook kan een van de kabels tegen de ventilatoren tikken.

Pluspunten

• Prijs / Kwaliteit
  • Werkt met Ryzen
  • Mooi design

Minpunten

• Slechte Locatie SATA port. (1x onbruikbaar bij GTX970)
  • Handleiding

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Gigabyte B450M DS3H?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech