AOC Q27P1 Zwart

Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Best Buy Guide - Monitor Best Buy Guide - April 2022

Welke monitor kun je nu het best kopen? Voor deze BBG zochten we naar de beste betaalbare schermen, gamingschermen, ultrawides en 4k-monitoren.

199 4 apr

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3.5
gewoonveldman 17 januari 2019 Product gekocht

AOC Q27P1 Zwart

Prima scherm met een goede beeldkwaliteit. In mijn ogen een zeer goede kleurweergave, prettig om naar te kijken. Voor gaming is deze monitor minder geschikt, bij 60hz is er ghosting te zien, bij een overclock naar 75hz is dit deels verholpen.

Pluspunten

• Veel aansluitingen
  • Monitor in hoogte verstelbaar

Minpunten

• Ghosting

GuyonPince 27 november 2018 Product gekocht

AOC Q27P1 Zwart

Prima allround monitor, Goed voor productiviteit, iets minder voor gamen out of the box. Kleurweergave en contrast is goed. Bouwkwaliteit is goed en de verstelbare voet voelt solide. Bij een hoge helderheid is IPS-glow aanwezig, echter is mij dit bij normaal gebruik nog niet echt opgevallen.

Pluspunten

• Prima kleurweergave
  • Verstelbare voet
  • Met refresh rate OC ghosting verholpen

Minpunten

• 60Hz
  • Ghoting
  • IPS-glow

TheByteBoy 3 oktober 2020

AOC Q27P1 Zwart

Beeldscherm met zeer goede prijs/prestatie verhouding. Veel features, weinig nadelen, kortom een 27" 2560x1440 monitor voor ruim onder de 200 euro, prima dus!

Pluspunten

• qhd goede match voor 27"
  • goed in hoogte verstelbaar
  • veel aansluitingen met kabels erbij
  • ingebouwde voeding
  • fysieke knoppen (ook aan/uit)
  • goede bouw en beeldkwaliteit
  • prijs!

Minpunten

• liever 1 extra hdmi ipv vga of dvi
  • usb alleen aan de zijkant
  • kabelmanagement en draaifunctie voet

spiree 23 december 2020 Product gekocht

AOC Q27P1 Zwart

Goed scherm om op te werken, overal kwaliteit is echt goed.

• verstelbare steun
  • Kleur contrast

Minpunten

• ingebouwde audio

dave_7698 19 december 2020 Product gekocht

AOC Q27P1 Zwart

Mijn eerste 1440p monitor na jarenlang op 1080p gewerkt te hebben. Top apparaat voor de prijs, de kleuren zijn mooi en de bouwkwaliteit is prima. Ook voor casual gamen is wat mij betreft deze monitor geschikt. Laat je niet teveel beïnvloeden door marketingtermen, dit is een uitstekende monitor.

• Kleurinstellingen aanpasbaar
  • Ingebouwde speakers
  • Overclocken naar 75 Hz
  • Helder, mat, IPS scherm
  • Zelf hoogte instellen, kantelbaar
  • VESA mount
  • USB hub met audiouitgang

Minpunten

• 'Grote' randen, ietwat lomp
  • Geen 100+ Hz paneel
  • Scherm staat een klein beetje wiebelig
  • Bedieningspaneel is even wennen
  • Speakers zeer matig (maar ze zijn er wel)

Marcell96 6 juli 2020 Product gekocht

AOC Q27P1 Zwart

Alleen aan te bevelen als je je niet ergert aan de minpunten en geen groter budget hebt, anders zeker overslaan is mijn mening!

Pluspunten

• Overclockbaar naar 75Hz
  • Geen vergelijkbaar product voor deze prijs
  • Matte afwerking van behuizing zier er oke uit
  • Goede kleurweergave
  • Menuknoppen goed zicthbaar
  • Nergens glimmend plastic

Minpunten

• Matte coating is erg zichtbaar bij lichte kleuren
  • Coilwhine bij grotendeels wit scherm
  • Onhandige USB plaatsing, kabels zijn zichtbaar
  • Dode pixels
  • Dikke schermranden
  • Bij kleinste aanraking kantelt scherm rechtsom

marteltor 23 april 2020 Product gekocht

AOC Q27P1 Zwart

In de EIZO test soms coil whine. Als ik een effen wit scherm opzette, leek het niet mooi egaal wit. Het leek alsof er nog een (slechte) screenprotector op zat. Misschien had dit te maken met de anti glare functie of had ik gewoon een slecht model.

• Aansluitingen
  • Verstelbaarheid

Minpunten

• Coil whine
  • Beeld niet egaal wit

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een AOC Q27P1 Zwart?