Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD X470 chipset - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
PatrickPR 22 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Met de prijsstelling van dit moederbord zet Gigabyte een erg interessant product in de markt voor mensen die voor een X470 moederbord in de markt zijn. Door de goede prijs/kwaliteit verhouding kan dit een nuttige upgrade zijn als je voor specifieke B450 moederborden in de markt bent.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Veel aansluitingen
  • Complete accessoires

Minpunten

• UEFI voelt ouderwets
  • Handleiding mag iets uitgebreider

TheChickenAgent 18 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Gigabyte heeft een degelijk moederbord hiermee op de markt gezet naar mijn mening. Zeker voor de prijs die ze ervoor vragen. Het heeft een X470 chipset, veel connectiviteit aansluitingen, RGB verlichting (persoonlijk) en veel fan aansluitingen. Jammer genoeg geen WiFi of Bluetooth aansluiting.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit/Goede afwerking
  • Uitmuntende prijs/prestatie verhouding
  • RGB mogelijkheden (persoonlijk)
  • M.2 (met heatsink)
  • Twee versterkte PCIe x16 sloten

Minpunten

• BIOS en APP Center zijn wat verouderd qua design
  • Geen WiFi/Bluetooth --> Aorus Gaming 5 of 7
  • Plaatsing USB 3.0 connectors op het moederbord
  • Geen RGB op de I/O cover bij de VRMs (persoonlijk)

hhoog96 9 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Edit Ram vervangen door Corsair stickies heeft mijn problemen verholpen. (CMW16GX4M2C3000C15) Op het eerste gezicht een prima moederbord. Echter vlak na het installeren begonnen de blauwe schermen. En die zijn niet meer verdwenen. Moederbord vervangen lijkt de enige oplossing.

Pluspunten

• Vele features
  • Corsair stickies werken wel

Minpunten

• XMP profielen werken niet
  • Slechte ondersteuning ram modules
  • Instabiele BIOS
  • App center

Layout Score: 4

AeroCloudBENewbie 16 december 2018 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Gigabyte X470 moerderbord gekocht op Megekko.nl Mijn ervaringen deel ik graag hieronder met u mee!

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Makkelijke setup van de UEFI BIOS
  • Groot aantal Handige beschikbare Windows apps
  • Versterkte PCI-e slots
  • 2x M.2 en één hiervan heeft een heatsink
  • Mooie looks (Persoonlijk)
  • Heel duidelijke documentatie, in de doos en op hun website

Minpunten

• De RGB is niks speciaals, maar mijn behuizing is dicht dus ik heb de RGB lichtjes uitstaan via de software

victorheld 13 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming gekocht voor gebruik met mijn AMD Ryzen 7 2700. Werkt perfect na installatie. Bijgeleverde software (app center) laat nog wat te wensen over.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Excellente Featureset
  • Ziet er goed uit
  • Versterkte PCI-e slots

Minpunten

• App center

Fnm308 28 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Nu reeds het 2e Aorus Utra gaming moederbord gekocht en ik moet zeggen wederom waardeloos

Pluspunten

• slecht, slecht

Minpunten

• nog slechter

Layout Score: 1

Hamza_zpNewbie 26 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Prima product voor een goede prijs!

Pluspunten

• Snel
  • Hoge kwaliteit
  • lage prijs

Minpunten

• niet robuust gebouwd

IplugNplay 3 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Gigabyte heeft mijn voorkeur, ik heb al ervaring met een andere versie en de vele features maken het een uitstekend bord. De mooie audio kwaliteit, en de vele aansluiting voor alle mogelijke toekomstige uitbreidingen. Leuke subtiele rgb leds. mooi afgewerkt . Alleen jammer dat de software niet helemaal goed draait.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Afwerking
  • Toebehoren

Minpunten

• appcenter

wesleykroon 19 maart 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Het moederbord is mooi, er is goed nagedacht om hem aantrekkelijk te maken voor het oog. Heb jammer genoeg alleen niet kunnen vinden dat de volts niet instelbaar zijn, waardoor ik mijn processor via ryzen master moet overclocken. Voor de prijs had ik wat meer verwacht.

Pluspunten

• Strak design
  • Zwart i/o shield
  • Goede audio
  • Veel koeling aansluitpunten
  • M.2 shield

Minpunten

• Volts zijn in de bios niet instelbaar
  • Het led-logo wordt al bedekt door middelgrote videokaarten
  • Geen fan van de software

The_ShobelManNewbie 3 februari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Ik kocht dit moederbord omdat ik een redelijk geprijst moederbord nodig had om mijn Ryzen processor te kunnen overclocken. Dit moederbord is goed in het overclocken van RAM maar de offset voor de voltages van de processor is niet optimaal, ik gebruik hier dan ook de software Ryzen master voor.

Pluspunten

• Stevige PCIE slots
  • RGB

Minpunten

• OC met offset

TomvdMeerNewbie 1 februari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Ik heb dit moederbord bij mijn nieuwe build aangeschaft. Hij beschikt over een x470 chipset wat fijn was in verband met mijn AMD Ryzen 7 2700x. De rgb verlichting die erop zit is makkelijk in te stellen met RGB fusion. Alles voor een goede prijs, gehaald bij Azerty voor 133euro.

Pluspunten

• design
  • kwaliteit
  • rgb

Minpunten

• nog geen gevonden

Remolosonic553Newbie 31 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

het is een erg goed moederboord en werkt goed makkelijk te instaleren en werkt gelijk zonder enkele problemen ik zal hem echt aanraden omdat hij goed werkt en relatief goedkoop is maar ook makkelijk te instaleren en mooie rgb zeker aan te raden!

Pluspunten

• mooie rgb
  • goedkope prijs

Minpunten

• niks

JealerJapeNewbie 30 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Compleet, goed verzorgde inhoud met SATA kabels en temperatuurkabeltje, keurige flinke M2 heatsink. Duidelijke handleiding, Ryzen 7, G.Skill 3200 EVO 970 worden probleemloos herkend. De RGB ondersteuning door het moederboard stuurt alle RGB’s van CPU, geheugen en moederboard onhankelijk. Zeer tevreden met de prestaties en geluid, een dikke aanrader dus.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Uitstekend verzorgde inhoud
  • Aansluitingen voor casefans
  • Uitgebreide RGB mogelijkheden
  • Compabilteit met andere componenten

Minpunten

• LED stekker CPU zit niet stevig

SkaenNewbie 30 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Ik kocht dit product aan op 29/01/'19 en ben nu al zeer tevreden over de qualiteit van het moederbord. Het product beschikt ook over 2 M.2 aansluiting voor snelle M.2 opslag. Ook de 2 16x PCI Lanes zijn een mooie toevoeging, een echte aanrader!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • RGB
  • 2x versterkte 16x pci-x lanes
  • 2x m.2 aansluitingen

Minpunten

• Bios iets of wat veroudert maar makkelijk te updaten

xXSaphiraXxNewbie 30 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Hele dag besteed aan een computer bij elkaar zoeken, en dit moederbord is daar een onderdeel van geweest. Gigabyte onderdelen zijn super qua specificaties maar niet al te duur. Zitten lekker veel, en goede aansluitingen bij. Jammer dat de wifi-optie nog 60 euro extra kost.

Pluspunten

• Prijs / kwaliteit
  • Ziet er vet uit
  • Lichtjes voor mijn open kast !

Minpunten

• Zonder WIFI

julmenNewbie 30 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Voor het eerst zelf een computer samengesteld. Bewust gekozen voor een wat duurder moederbord en op basis van de reviews gekozen voor dit moederbord. En ik kan zeggen dat het me niet heeft teleurgesteld. Met name het betere audio on board heeft me overtuigd. Mijn kinderen gamen zonder te klagen.

Pluspunten

• Audio
  • Stil
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• geen

OffereinNewbie 30 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

De Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming is in mijn beperkte ervaring een prima moederbordje qua hardware. Alles wat ik nodig zou kunnen hebben (en meer) zit erop. De software is prima, maar de BIOS is niet heel duidelijk, noch uitgebreid. Tevens helpt het instructieboekje niet heel veel, wat jammer is.

Pluspunten

• Beschikbare aansluitingen
  • Robuust
  • Erg goede prijs-kwaliteit

Minpunten

• BIOS kan beter
  • Deel LEDs moeilijk te zien door videokaart

melih7Newbie 30 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

ik vind dit product top! vooral de kwaliteit die je krijgt voor de prijs is zeer mooi. je krijgt voor een prijs van slechts 130 euro een product van top kwaliteit. het bord heeft ook een mooie rgb logo. al met al een goed product voor een hele goede prijs.

Pluspunten

• Met een M.2 schijf zet je gegevens tot 1,5x sneller over dan een SATA SSD schijf.
  • Plaats 2 identieke AMD videokaarten in CrossFire modus, voor betere grafische prestaties.
  • Met de instelbare led-verlichting laat je het moederbord in zelfgekozen kleuren oplichten.

Minpunten

• Dit moederbord beschikt niet over wifi en bluetooth.

MaroXL 30 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Het moederbord werkt perfect en heeft een hele erge goede prijskwaliteit verhouding. Helemaal voor de X470. Er zijn veel aansluitingen die je niet perse nodig hebt maar toch fijn zijn om te hebben. Het enige min punt is de appcentre maar daar heb je tijdens het gamen geen last van.

Pluspunten

• M.2
  • goede afwerking
  • RGB poort

Minpunten

• app centre

DanieleTodaro96Newbie 29 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Na veel geanalyseerd en afgewogen te hebben qua opties en types, uiteindelijk voor de Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming gegaan. Ik heb er absoluut geen spijt van. Voor de prijs is dit een van de beste moederborden in het segment. Tevreden. Ik gebruik 'm in combinatie met mijn Ryzen 2600x.

Pluspunten

• Robuust gebouwd
  • Prijs/kwaliteit
  • Perfect in combinatie met Ryzen 2000 series

Minpunten

• Kijk goed naar optimale RAM-geheugen

Andy06 29 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Ik vind het best wel een goed moederboord. best wel veel features voor de prijs. makkelijk te instaleren, I/O shield staat niet eve recht met I/O maar dat kan ook door mijn kast komen (define R6). Ik had ook verwacht dat de RGB feller had branden.

Pluspunten

• goede kwaliteit voor de prijs
  • veel features

Minpunten

• RGB
  • moet bios updaten voor cpu 2e gen

Thom Duran 27 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Eerste keer dat ik een Gigabyte moederbord gekocht heb en het is een mooi, stevig gebouws bord. Heb dit moederbord gebruikt in combinatie met een AMD Ryzen 5 2600 en G.Skill Ripjaws V F4-3600C19D-16GVRB. Alles werkt vlekkeloos alleen het werkgeheugen wilt niet graag op 3600Mhz draaien, dan maar op 3400Mhz.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • 2x versterkte PCIe x16 sloten
  • RGB optie
  • M.slot met heatsink
  • Goed stevig gebouwd
  • Optionele handige software beschikbaar via App Center
  • Cover over de aansluitingen van het moederbord

Minpunten

• XMP profielen niet de beste
  • Instelling BIOS verwarrende (met name voor de gedeeltes met votages als je gaat overclocken)
  • App Center

Tychob 27 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

het product ziet er mooi en strak uit. software is makkelijk te downloaden en te gebruiken, RGB werkt goed. in mijn case ziet het er erg mooi uit. Er is makkelijk me te werken. Dus uiteindelijk met de prijs en de kwaliteit is het zeker een aanrader om te kopen.

Pluspunten

• ziet er strak uit
  • RGB werkt goed
  • software is makkelijk te downloaden en te gebruikem

Minpunten

• is niet de beste maar is zeker een goede

JaNapoleonNewbie 27 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Het is een geweldig product met wat RGB. Goede kwaliteit en stevig gebouwd. Fijn dat de bios al up-to-date is voor de RyZen 2000 series. Het geluid is geweldig, en heb er tot nu toe geen problemen mee gehad. Helaas zit er geen wifi op, maar dat is niet erg.

Pluspunten

• RGB voor de liefhebber
  • Goede kwaliteit/prijs verhouding
  • Heatsink voor M.2 NVME ssd

Minpunten

• Geen Wifi helaas

ThomblerNewbie 26 januari 2019 Product gekocht

Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming

Dit product is erg goed voor de prijs, ik ben zeer tevreden met de aankoop. Het moederbord past ook erg goed bij een build met RGB fans, het Aorus logo is zelf ook RGB. Het moederbord ziet er strak uit! De Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming is zeker een aanrader!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Goed voor de prijs

Minpunten

• /

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming?

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5