Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Teufel Real Blue NC (Rood, Zwart). Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
pclinde 12 december 2017
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.pclinde schreef afgelopen jaar 39 reviews, waarvan 84% gesponsord.

Teufel Real Blue NC (Rood, Zwart)

De Teufel Real Blue NC is de opvolger van de eerdere Mute BT. Met een verbeterde ANC-chip is de kwaliteit van ANC (ruisonderdrukking) duidelijk beter. De batterijduur krijgt een kleine upgrade, tevens is de headset mij een stuk comfortabeler.

Pluspunten

• Waardige opvolger als het om ANC gaat van de Mute BT (betere ANC beleving).
  • Geluidkwaliteit net als de Mute BT erg gebalanceerd, lekker neutraal.
  • Betere batterijduur (30 uur met ANC en Bluetooth tot wel 60 uur met ANC uitgeschakeld).
  • Volledig opgeladen binnen 2 tot 3 uur.
  • Voor mij persoonlijk zit deze comfortabeler dan de Mute BT, vooral bovenop mijn hoofd.
  • Meegeleverde reishoes met accessoires (3.5 mm Jack kabel, Micro USB kabel en een vliegtuigadapter).
  • Touch toetsen zijn een leuke poging als extra toevoeging.
  • Prijstechnisch net wat minder interessant dan de Mute BT, maar wel beter!

Minpunten

• De touch toetsen op het rechteroor voor het beheren van muziek voegen vrij weinig toe.
  • Geen verwisselbare batterij (wel gunstig voor het design/formaat).

Foritain 1 oktober 2018

Teufel Real Blue NC (Rood, Zwart)

Met de Real Blue NC zet Teufel wederom een leuke middenklasse ANC headset neer voor als 350+ te veel is voor je. Mooi compleet pakketje, een goede pasvorm voor de meesten, nette ANC en een aangenaam geluid. Touch controls boven ouderwetse fysieke knoppen vind ik echter geen verbetering.

Pluspunten

• Goede pasvorm en drukverdeling voor S t/m XXL hoofden, muv eigenaren van giga oren
  • Nette ANC voor de middenklasse.
  • Aangenaam geluid
  • Accuduur uitstekend.
  • Nette scope of delivery met o.a. hardcase en vliegtuig adapter.
  • Meerdere apparaten gelijktijdig gekoppeld
  • 8 weken zichttermijn bij Teufel, tijd genoeg om zeker te zijn van je aanschaf

Minpunten

• Touch controls kan ik zelf maar lastig aan wennen, niks mis met fysieke knoppen met heldere feedback toch?
  • Accu niet langer vervangbaar zoals in Mute BT.
  • Gezien de prijs vast logisch, maar: geen QC35 concurrent

didiensarah 4 januari 2019 Product gekocht

Teufel Real Blue NC (Rood, Zwart)

Audio geluid is prima, draagcomfort is prima. Bluetooth connectie opzetten met Android en Windows PC ook probleemloos. Groot minpunt is de Noice Cancelling; duidelijke achtergrondruis en andere bijgeluiden (afhankelijk van de "te cancellen" achtergrond?), beide zijn storend aanwezig bij lage geluidsterkte van de muziek. Email/telefonische support (hierover) is slecht.

Pluspunten

• Audio geluid
  • Draagcomfort
  • Accuduur

Minpunten

• Noice Cancelling
  • Inklappen kan efficienter
  • Support (via telefoon/email) slecht

Ramzzz 27 november 2018 Product gekocht

Teufel Real Blue NC (Rood, Zwart)

De geluidskwaliteit van de Real Blue NC is uitstekend, neutraal. En aangezien ik muziek graag 'ongebiast' wil horen, ik gebruik vrijwel nooit EQ-instellingen, behalve bij 'dopjes' - is dat voor mij een pré. Een absolute aanrader, zeker wanneer de aanbieding weer terug is. ;)

Pluspunten

• Stevige, comfortabele behuizing
  • Uitstekende geluidskwaliteit
  • Lange accuduur
  • 'Touch'-bediening is wel geinig, m.i. niet noodzakelijk
  • Meegeleverde accessoires

Minpunten

• Accu niet (meer) vervangbaar
  • Prijs, ik kocht hem voordelig, maar alleen dankzij de zeer gunstige aanbieding

Jimmy J. 30 maart 2018 Product gekocht

Teufel Real Blue NC (Rood, Zwart)

Erg fijne headset voor een eerlijke prijs. Geluid is erg gebalanceerd (geen overkill aan bass, maar mooie diepe tonen met een helder hoog) en de Noise Cancelling werkt erg goed.

Pluspunten

• Gebalanceerd geluid
  • Draagcomfort
  • Meegeleverde accessoires
  • Batterijduur
  • Bouwkwaliteit
  • Touch bediening

Minpunten

• Opberghoes had kleiner gekund

Kolkar 22 november 2018 Product gekocht

Teufel Real Blue NC (Rood, Zwart)

Nadat ik vol goede verwachting deze headset binnen gekregen heb van Teufel. Ben ik hem gelijk gaan proberen. En hij stelt me qua geluid zeker niet teleur.

Pluspunten

• Design
  • Pasvorm
  • Geluid

Minpunten

• Bluetooth conectie

sierraechoxray 14 september 2021 Product gekregen

Teufel Real Blue NC (Rood, Zwart)

Ik heb niet veel referentiekader m.b.t. de geluidskwaliteit maar ervaarde deze als OK. Hij droeg redelijk comfortabel. De bouwkaliteit is echter enorm slecht. Binnen vier maanden zijn de oorstukken aan beide zijden afgebroken van de hoofdbeugel, waarbij er gewoon voorzichtig mee is omgegaan.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit leek Oke
  • Redelijk comfortabel

Minpunten

• Belachelijke bouwkaliteit; goedkoop plastic wat afbreekt af bij minste of geringste kracht.

jasperopperman 29 augustus 2019 Product gekocht

Teufel Real Blue NC (Rood, Zwart)

Toen mijn MUTE BT na korte tijd stuk is gegaan heeft Teufel mij een gratis upgrade naar de Real Blue NC gegeven. Zeer gelukkig met deze koptelefoon. Super comfortabel ook na een aantal uur, prima ANC (maar niks vergeleken bij Sony) en een stijlvol/stevig ontwerp.

Pluspunten

• Prachtig geluid, zowel bekabeld als via Bluetooth
  • Netjes verpakt inclusief handige, stevige opberg case.
  • Super comfortabel ook na meerdere uren
  • Binnen een minuut ander apparaat verbonden
  • Handige on/off switch voor ANC
  • ANC in bijvoorbeeld de trein werkt perfect
  • In de case zit een klein tasje met de USB kabel, AUX kabel een een vliegtuig splitter
  • De manier hoe de touch functies in de koptelefoon zijn verwerkt vind ik erg mooi

Minpunten

• Touch controls werken niet altijd even goed
  • ANC versterkt soms wind geluiden bijvoorbeeld op de fiets
  • USB en AUX zit onder een klepje

Dza 23 augustus 2019 Product gekocht

Teufel Real Blue NC (Rood, Zwart)

Ik heb de Real Blue NC nu een half jaar en om eerlijk te zijn heb ik spijt van de aankoop. Goedkoop is echt duurkoop in dit geval. Grootste pijnpunt voor mij is geen auto-off. Als je net zo lui als mij bent moet je deze dus echt niet kopen.

Pluspunten

• Geluid is prima
  • Goede pasvorm
  • Lekker compact

Minpunten

• ANC komt geeneens in de buurt van topmodellen
  • Er zit geen auto-off op. (Je moet 'm dus echt uitzetten als je stopt met gebruiken)
  • Touchknoppen werken (voor mij) niet intuïtief
  • 3.5mm kabel heeft het na een paar maanden al begeven
  • Soms poppend geluid aan één kant (bij ANC aan)
  • Speakers gevoelig voor storing

noda32 17 december 2018 Product gekocht

Teufel Real Blue NC (Rood, Zwart)

Mijn eerste ervaring met Active Noise Cancelling (ANC). Gebruik: Lwaaiig kantoor en trein. Vooral met muziekje en ANC ingeschakeld kan ik mij rustig concentreren ook als er mensen twee meter naast mij staan te overleggen. Met ANC aan, voel je een soort druk op je oren, maar dat went snel.

Pluspunten

• Active Noise Cancelling werkt goed
  • Draagcomfort
  • Batterijduur
  • Opberghoes is van prima kwaliteit

Minpunten

• Hele zachte ruis als je geen muziek aan hebt

wtdeuce 4 oktober 2018 Product gekocht

Teufel Real Blue NC (Rood, Zwart)

Geluidskwaliteit is boven verwachting. NC-functionaliteit werkt prima, batterijduur is perfect, ook voor lange vluchten en overstappen. Draagcomfort is ook prima. Het plastic voel je wel duidelijk, maar er iets niets van te horen als je hem op hebt. Hopelijk is hij stevig genoeg voor een paar jaar...

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Noise-cancelling
  • Batterijduur

Minpunten

• Plastic

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Teufel Real Blue NC (Rood, Zwart)?