ASRock Z370 Extreme4 - Reviews

Specificaties Socket 1151 • ATX • Intel Z370 chipset - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de ASRock Z370 Extreme4. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware.Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Foritain 10 oktober 2017
De reviewer ontving een beloning voor het schrijven van de review, bijvoorbeeld korting op de aanschaf.

ASRock Z370 Extreme4

Betaalbaar, maar vooral een 'praktisch compleet' bord waarbij je vooral features inlevert die niet voor de massa interessant zijn. Dat maakt het juist een interessant bord -voor- de massa, met prima kwaliteit, featureset, goed geluid en verre van budget-looks.

Pluspunten

• Prestaties, zoals te verwachten, gewoon netjes zoals het hoort.
  • 2x M.2 met NVMe support, plus 8 SATA poorten (meeste concurrenten hebben er 6)
  • Goede bouwkwaliteit / VRM opbouw, gangbare OC geen probleem.
  • Goede audio codec / hardware, plus als één van de weinigen DTS Connect.
  • Neutrale, breed inzetbare kleurstelling met de nodige 'dikke' elementen.
  • Ruim voorzien van interne USB opties, 3x 2.0, 2x 3.0 en type-c intern.
  • WLAN chip en antennes kunnen later worden toegevoegd.
  • Scherpe prijsstelling voor het gebodene.

Minpunten

• RGB software van ASRock loopt nog wat achter wat functionaliteit betreft.
  • Wel USB 3.1 met Type-C, maar een totaal van 6 USB poorten achterop is niet heel ruim
  • Interne USB 3.1 connector voor Type-C frontpanel is gen1 = USB 3.0 = 5 Gbps
  • 5 fan headers veelal voldoende, maar één minder dan de directe concurrentie.

NielsG 15 augustus 2018 Product geleend

ASRock Z370 Extreme4

Fantastisch bord qua prijs / prestatie. Het bord heeft alles wat je nodig hebt voor een enorm lage prijs. Met staal versterkte PCI sloten zijn sterk, 8 SATA poorten :), 2x M.2, enorm veel USB opties en ook nog eens grappige led lichtjes. Goed bord voor goede prijs!

Pluspunten

• Goede prestaties voor lage prijs
  • Stabiel bord door goede stroomvoorziening waardoor overclocken goed kan
  • RGB, al is het beperkt
  • 8 SATA poorten en 2x M.2, waardoor het zeer uitbreidbaar is
  • Ziet er in het echt mooier uit dan op de plaatjes
  • Goede geluidskwaliteit

Minpunten

• RGB is redelijk beperkt
  • Design kan nog wat mooier
  • Fan headers, al zou ik toch gaan voor een NZXT GRID
  • Permanente rode led die niet uitgaat ook al kies je dat in de BIOS!

Justinapeldoorn 19 maart 2018 Product gekocht

ASRock Z370 Extreme4

Top moederbord voor de prijs, 1 klein nadeel, dit moederbord heeft 2 verschillende biosen en geeft d.m.v. een led aan welke van de twee actief is. De led is fel rood en blijft branden. Gezien ik niks roods in mijn pc wil, heb ik hem dus moeten afplakken met tape...

Pluspunten

• 8 sata poorten
  • sli en crossfire
  • RGB functionaliteit
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• rode ledje die niet uit kan

mtjoeng 23 januari 2018 Product gekocht

ASRock Z370 Extreme4

Zocht een upgrade voor mijn flightsim PC. Prima reviews, goede prijs, BIOS instellingen beetje wennen (Boot Manager staat default aan, why?), Met 8600K (Z370 moederbord verplicht) optie 'geoptimaliseerde overclocks' , click '4.5 GHZ' en klaar. Windows default audio drivers geven achtergrond gekraak, installeer bijgeleverde Realtek drivers wat dat oplost.

Pluspunten

• Snel
  • Redelijk goede BIOS
  • Corsair Vengeance LPX 3200 geen enkel probleem

Minpunten

• geen (het ideale moederbord moet nog uitgevonden worden)

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een ASRock Z370 Extreme4?