Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PUBG

Battlegrounds schijnt populair te zijn. Speel jij het?

Ken dat hele spel niet
50,4%
Nee, maar wie weet komt dat nog
20,6%
NEE, stomme hype
16,0%
Ja regelmatig, is leuk hoor
9,1%
Soms
3,9%

Aantal stemmen: 17.371. Deelname gesloten op 22-08-2017 15:51. Stemmen is niet meer mogelijk.


Reacties (84)

Wijzig sortering
Aantal uur gespeeld: 29

Erg goede game. Draait wel soepel als je een beetje speelt met de settings, los van wat grafische glitches. De game is niet mooi, en daar moet je 'm ook niet voor spelen. Deze game heeft een uitstekend balans tussen risico's, skill & random, en dit maakt de game zeer spannend en intensief om te spelen, voor zowel pros als casuals.

Je wordt met 100 man op een eiland gedropt zonder wapen. Je kan wapens op random spawn locaties vinden op de map en de laatst die leeft wint.

"De cirkel" speelt een hier grote rol. In het begint omringt "de cirkel" zich om de gehele map, maar deze zal om de X minuten steeds kleiner worden om alle spelers naar een steeds kleiner deel van de map te drukken. Iedere interval verplaatst de cirkel zich naar een random locatie binnen de huidige cirkel, dus je kan niet voorspellen waar de cirkel zal eindigen, waardoor je continue in beweging moet blijven.

De game bestaat ruwweg uit 3 fases: Looting, Pushing & End Game.

Looting

Je wordt vanuit een vliegtuig gedropt op een eiland met tot 99 andere spelers. Je kan dus zelf kiezen waar je landt. Je begint zonder wapen, dus je moet meteen een wapen gaan zoeken. Sommige plekken, zoals diverse dorpjes, de gunrange, military base en power plant, hebben aanzienlijk meer wapens en attachments. Het is echter een significant risico, want anderen weten dat ook en op die locaties zal je dan ook de nodige confrontanties aan gaan.

Verder zijn er vrijstaande woningen, boerderijen en andere losstaande gebouwen te vinden. Hier is het meestal wat rustiger alleen de kans dat je een goed wapen vind is kleiner. De kans op confrontaties is hier klein.

Na 5 minuten begint de cirkel te krimpen naar een nieuwe locatie. De nieuwe locatie van de cirkel is aangekondigd wanneer iedereen op de grond staat. De 1e cirkel is ongeveer 20% van de gehele oppervlakte van de map, dus er is een significante kans dat je jezelf enkele kilometers moet verplaatsen in enkele minuten: Lopend ga je dit vaak niet redden. Afhankelijk van hoe ver je moet reizen zal je dus een auto moeten vinden. Wanneer de cirkel kleiner begint te worden, begint de 2e fase van de game.

Zo'n 40 spelers worden van het leven ontnomen in deze 1e fase. De 2e fase begint met ruwweg 60 spelers, maar dit verschilt per game.

Pushing

Met steeds kleinere intervallen wordt de cirkel steeds een flink stuk kleiner. De 1e keer heb je 5 minuten de tijd, de keren daarna steeds korter. De afstand die je theoretisch maximaal moet afleggen wordt ook steeds kleiner, dus de auto heb je niet meer per se nodig.

Doordat vele spelers continue in beweging zijn, vinden er veel confrontaties plaats. Je zal in deze fase spontaan gekillt worden met een sniper rifle, of overreden worden, of wanneer je toch nog wanhopig een wapen probeert te vinden omdat je rondloopt met een gietijzeren pan, word je geconfronteerd door een camper in het huis.

Sommige spelers hoeven weinig afstand af te leggen, en die hebben tijd om te looten of te campen om andere spelers om te leggen die zich wanhopig verplaatsen om binnen de cirkel te blijven. Andere spelers moeten rennen of rijden met de risicos die daarbij horen.

Na zo'n 10-15 minuten rennen, rijden en sniperkogels ontwijken eindigt deze fase. Opnieuw zal zo'n 40 spelers worden ontnomen van hun digitale leven. De resterende spelers zijn over het algemeen uitgerust met uitstekende wapens, op een paar uitzonderingen na die toevallig hebben overleefd omdat ze geen confrontaties zijn aangegaan en nooit een goed wapen hebben kunnen vinden.

Aan het einde van deze fase zijn er ruwweg 20 spelers over.

End Game

Er is minder dan een vierkante kilometer land over binnen de cirkel. Meestal eindigt de game op een open veld met hier en daar een klein beetje cover van een steen of een boom, en misschien een enkel gebouw.

Spelers liggen op zicht-afstand van elkaar in het gras of verstopt achter bomen of stenen. Er wordt regelmatig geschoten en de spanning is hoog. Een idioot in een auto rijdt vol last-minute de cirkel binnen en velen delen hun voorstopplek door de auto chauffeur neer te schieten. De auto bestuurder is dood, en de schutters gaan de confrontatie met elkaar aan. Minder dan 10 mensen over.

De cirkel wordt nog steeds kleiner met een interval van niet meer dan een minuut. Kruipend de cirkel voor blijven om niet gezien te worden, of vanuit cover de kruipende mensen waarbij er net een wapen of voet buiten cover zichtbaar is en daar granaten heen gooien.

Maak je geluid of maak je jezelf zichtbaar, dan ben je vrijwel direct dood. Ga je een confrontatie aan, dan ben jij de volgende die dood gaat tenzij je beschikt over een silencer of flash hider.

Het aantal mensen in leven neemt snel af en de cirkel is op zijn kleinst. Er zijn nu minder dan 5 mensen over en het is akelig stil. Diegene die de 1e zet doet is meestal het eerste dood. Toch probeert iemand het, en hij gaat de confrontatie aan met die persoon die in een boom kroop nog geen 20 meter naast je.

De persoon naast je is dood, en de schutter staat gehurkt in het veld. Je hebt open zicht op de schutter... en je gaat de confrontatie aan. De laatste 2 spelers: Jij, en de schutter. Je raakt de schutter vol, maar hij is nog niet dood. Hij schiet terug met een sniper, schiet een headshot en je bent dood. Je bent 2e geworden... Helaas!

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 3 augustus 2017 10:31]

Elke keer als ik een filmpje zie dan begint het te kriebelen. Helaas voor mij is mijn PC te oud en ga ik niet upgraden. Maar heb wel een PS4, dus ik hoop dat het een keer voor de PS4 uit gaat komen.
Hoe lang duurt een gemiddeld potje?
Ze hebben nog niks bekend gemaakt over een evt. Release op de ps4.

Een potje kan binnen 3 minuten afgelopen zijn als je verkeerd dropt.
Maar tot de top 5 duurt ongeveer 30 min.
Ik weet het helaas... maar ik hoop het wel, lijkt me erg leuk om te spelen! In en grijs verleden DayZ gespeeld, maar het was altijd erg frustrerend om direct mensen tegen te komen die al dagen aan het spelen waren en onwijs sterk waren.
Ik heb het gevoel dat hier meer balans in is. En daarbij komt kijken als een potje maximaal 30 minuten duurt het ook prima is om tussendoor eventjes te spelen.
Ja dat vind ik ook een groot voordeel: Er is geen kunstmatig onbalans tussen nieuwe spelers en ervaren spelers. En een game duurt 30 minuten, maximaal. Je hoeft niet uren tijd te besteden om nuttig te zijn.
Jawel, de XBox One krijgt een exclusive, dus geen PS4 release.
Volgens mij hebben ze wel gezegd dat ie ooit naar de ps4 zou komen, maar nu tijdelijk pc exclusive en dalijk pc en xbox exclusive zal zijn
Je bedoelt dus "Microsoft exclusive", of draait het ook op Linux & BSD?
Ik had precies hetzelfde. Elke keer als ik een filmpje zag van het spel wilde ik het gewoon hebben! Inmiddels heb ik er 57 uur op zitten en het blijft gewoon leuk. Elk potje is weer anders.

Ik had net een potje met alleen een handgun waar ik ongeveer 30e werd. Op dat moment was mijn auto mijn wapen waarmee ik enkele mensen heb omver gereden. Je ontdekt elke keer weer andere speelstijlen.
Ik heb ergens gelezen dat het wel op xbox one komt wie weet ook op ps4
De "nee" antwoorden zijn helaas twee extremen: "nee, rot op" of "nee, maar ik ben nog over te halen". Een simpele "nee, niet mijn ding" is natuurlijk ook een optie. Ik zou zelf niet van een stomme hype spreken, maar het is niet zozeer mijn ding dus ik hoef het verder ook niet te spelen.
Ik heb altijd issues met polls, zelden dat er een simpele optie bij staat als ja of nee. Vaak is het gekoppeld aan een mening of uitdrukking waar ik me niet in kan vinden.

De meeste polls zijn mijns inziens dan ook niet representatief voor de werkelijkheid.
Heel goed punt van je, het is meer een beperkt iets waarbij al snel oogkleppen op worden gezet door pollmakers want "dit zijn de antwoorden die wij kunnen verzinnen".
Precies dit, ik zat al te zoeken naar een "Nee, Niks voor mij". Dus dan maar een poll antwoord beginnen onder deze comment.
Dat heb ik ook. En er zijn zoveel games die een hype zijn als ze (bijna) uitkomen, en daarna stilletjes weg vallen.
Lekker Belangrijk.

Het is ook niet mijn soort spel, maar soms wel leuk om via een Twitch streamer te zien.
Voor mij zou een optie zijn: "Nee, maar ik kijk graag naar een Youtuber die het speelt"
Northernlion met zijn groepje is altijd wel komisch, al gaat het mij meer daar om de interactie tussen de personen dan het spel zelf.
Precies, maar dat heeft dan niet zozeer met het spel te maken. Ik bedoel ze hebben ook gewoon podcasts met die groep waarbij niet zozeer spellen worden gespeeld maar waarbij wel hetzelfde publiek dat volgt. Wat mij betreft maakt het dan weinig uit of ze PUBG spelen of een foto van een lama tonen.
Klopt, bij de juiste youtuber kan het altijd leuk en/of interessant zijn
Inderdaad, zo kan ik al eens genieten van StoneMountain64 zijn streams en voor het ander uiterste Dr. Disrespect in Battlegrounds.

[Reactie gewijzigd door Dirkxke op 11 augustus 2017 22:41]

"nee, niet mijn ding"
Dit. De nee-opties zijn behoorlijk tendentieus.

Het is gewoon niet het type game dat ik graag speel, dus ik heb totaal geen interesse om het te spelen.

Genoeg mensen die het wel graag spelen dus een "stomme hype" is het zeker niet. Het genre waarin PUBG zich bevindt is (specifiek: Battle Royale) is al jaren populair, en er zijn genoeg mensen die wel weer eens iets anders willen dan DAYZ, ARMA, etc. Er zijn veel games binnen dat genre die de aandacht van gamers willen trekken, maar er zijn er maar weinig succesvol. PUBG is wl succesvol dus dan zal het zeker een aantal dingen goed doen.

Daarnaast koop ik geen early acces games.

[Reactie gewijzigd door houseparty op 4 augustus 2017 10:00]

Heb de game een paar weken terug gekocht, toen een week full-time gespeeld (als ik niet aan het werk was ;) ). Na die week was ik wel weer helemaal klaar met achter een bureau kruipen als ik er net vandaan kom dus zodra hij gereleased wordt voor Xbox koop ik hem direct en ga ik weer rustig verder!

Mochten mensen de gameplay met de cirkel niet tof vinden dan is Escape from Tarkov wellicht een goed alternatief :)
Kun je over die laatste wat meer vertellen?! En wellicht ons ook enthousiasmeren?! :)
Poeh dat is lastig uit te leggen, ik denk dat je er veel meer aan hebt als je er zelf wat naar Googled en wat filmpjes op Youtube kijkt.

Wat ik persoonlijk echt heel tof vind t.o.v. Battlegrounds is realisme qua bewegingen en wapens. Maargoed, Battlegrounds komt wl naar consoles dus voor mij is het heel simpel :+
Sluit je PC aan op de TV, dan hoef je het spel niet nog een keer te kopen ;)
En dan elke keer ge-ass-whooped worden omdat ik met controller speel zeker? ;) Denk dat ik veel beter af ben met mijn good 'ol Xbox haha
Steam Link! tobo en muis erop aansluiten :)
Never heard of... snel wat erover gelezen op Wikipedia, en het is mijn ding niet, ik houd niet van multiplayer games. :)
Dat dus.... Nooit van gehoord en nu ik er wel van gehoord heb vergeet ik het weer. Niet mijn ding.
PlayerUnknown's Battlegrounds

https://en.wikipedia.org/...erUnknown's_Battlegrounds

[Reactie gewijzigd door Deurges op 2 augustus 2017 10:36]

Dus Command& Conquer valt daar ook onder?

Dat heb ik grijs gespeeld

Edit: Stomme auto-correct

[Reactie gewijzigd door Technomania op 6 augustus 2017 14:47]

Nee, dat is een heel ander spel. In de top post van dit item kan je een redelijke beschrijving vinden van een potje PUBG.
Nee, stomme hype.

Ik erger me mateloos aan de hype rond het spel, ik zie nu al aankomen dat de developers binnenkort 'klaar!' roepen en iedereen lekker met de buggy zooi laten zitten, zoals bij het overgrote deel van de gehypte early access titels gebeurd. Dat zie je bijvoorbeeld aan hoe er met veel bombarie de meest doorsnee features worden toegevoegd, joepie de poepie je kan nu over lage muurtjes heen, HYPEEEE!

En wat mij betreft is battle royal niets bijzonders en daarom jaren geleden in de vergetelheid geraakt, de enigste reden dat het nu opeens hip en tof is is omdat er 80 duizend youtubers mee bezig zijn, en dat betekend voor de nieuwe generaties gamers blijkbaar dat het dan een geweldige game is.

Steam Early Access heeft tot nu toe wat mij betreft ook bar weinig opgebracht, 80% is sowieso zooi (asset flippers, mensen die geld ruiken door de zoveelste kloon game, etc) 15% is zwaar overgehypte zooi (denk aan titels als dayz, rust, deze, etc) en 5% zijn echt goeie games maar die krijgen dan geen aandacht omdat ze -of- niet leuk te streamen zijn -of- daadwerkelijk een uitdaging of nieuw perspectief bieden.

Gaming is hoe dan ook hard aan kwaliteit aan het inleveren, eerst werden triple a publishers nog aangekeken op slechte kwaliteit, tegenwoordig lijkt dat door de overkill van zowel buggy tripple a als buggy indie games gewoon 'normaal', ik stoor me er in ieder geval steeds meer aan.
De reden dat de game zo gehyped is is juist omdat de dev nu al 10x meer heeft gedaan dan de andere early access devs. Al wordt de game vandaag uitgebracht in zijn huidige staat is de game nog steeds stabieler dan menig triple A titel.
Is toch niet erger dan de hype rond andere games? DOTA, CS:GO, Overwatch etc.

Als je het niet leuk vind, speel het dan ook niet. Kijk geen Youtube videos erover, geen probleem toch?

Ik heb al 89 uur in het spel zitten, speel het met enkele vrienden in Squad, en het is gewoon erg leuk. Het spel is in Early Access, maar het is nu al veel stabieler en leuker dan menig Early Access game ooit geweest is (Kuch... Day Z .. Hoest).
> de enigste reden dat het nu opeens hip en tof is

enige

O-)
Gekocht toen hij net beschikbaar was op steam, en na een paar uur weer ingeruild. De game liep zo vreselijk brak op mijn PC, die overigens GTA5 en BF1 prima draait. Ik wacht de optimalisaties nog wel even af en koop te zijner tijd de release versie op de PC of PS4 wel. Concept beviel me prima maar het liep gewoon te brak.
Haal meestal 60fps op een gtx 1070 alles op High en render distance op Ultra, heb een 1440p scherm, enkel heel soms een lag spike, b.v. als ik net uit het vliegtuig spring :)
Nee, ik koop geen early acces games

Die optie mis ik....
Af en toe een potje. Laatste keer derde geworden, maar na zo'n lange match ben ik er ook wel even klaar mee.
Ja het spel is inderdaad super stresserend. Na enkele matchen moet ik gewoon even stoppen, om mijn hartslag terug te laten dalen.

Sinds ik een keertje een Chicken Dinner gewonnen heb, heb ik wel veel minder stress. Missie geslaagd zeg maar. Hoe meer je speelt, hoe meer je rustig blijft wanneer er andere spelers in de buurt zijn.
Ik hoor mijn collega er veel over en lees hier ook lovende reacties. Maar zolang het spel niet uit is voor Playstation, kan ik er niets mee...

Vooral het idee dat er op een rustiger tempo wordt gespeeld dan bij een CoD spreekt me erg aan.
He imagine als je van 48 player WaW komt en dan ineens dit gaat spelen 8)7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*