26 april is Alien Day. En dat valt niet voor niets op deze datum. De maan Acheron uit de film Alien heette namelijk in eerste instantie LV-426. Geloof jij in intelligent buitenaards leven?
Aantal stemmen: 11.651. Deelname gesloten op 17-05-2017 15:00. Stemmen is niet meer mogelijk.
Die 100 miljard kunnen er zomaar 10x zoveel zijn. En bovendien gaat het in beide gevallen alleen om het waarneembare heelal. Daarbuiten bevindt zich (waarschijnlijk) nog een gedeelte dat we in de praktijk nooit zullen zien.Ja, in de 100 miljard sterrenstelsels moeten wel ergens intelligente maan- en/of aardmannetjes rondlopen
[Reactie gewijzigd door Randfiguur op 24 juli 2024 04:05]
Dit zegt dus iets over de verdeling van de beschikbare massa en energie, want die blijft onveranderd. Zou er voorheen gedacht zijn dat er 200 miljard sterrenstelsels met elk gemiddeld 200 miljard sterren bestaan, dan was dat in het vroege heelal 2 biljoen sterrenstelsels met elk gemiddeld 20 miljard sterren.In analyzing the data, a team led by Christopher Conselice of the University of Nottingham, U.K., found that 10 times as many galaxies were packed into a given volume of space in the early universe than found today
[Reactie gewijzigd door LA-384 op 24 juli 2024 04:05]
Daardoor is de kans dat wij ooit in contact komen met buitenaards intelligent leven zo klein dat het hetzelfde is als dat er geen buitenaards intelligent leven is. Dus ook al vind ik het super interessant, ik denk dat de moeite die we er voor doen niet zo veel nut heeft. Koloniseren van Mars lijkt mij veel realistischer, ook al is dat ook letterlijk en figuurlijk ver weg.Nog een toevoeging, kan het niet laten: Het is verleidelijk om in termen van het hier & nu te denken, maar als je 'kosmisch' denkt, kan er in de miljarden jaren voor en na ons intelligent leven zijn geweest of nog ontstaan. Dan lopen we kennismaking of detectie waarschijnlijk mis, door de grote afstand in ruimte én tijd. Deprimerend!
Lekker argument; als ik het niet zie is het er niet.Daardoor is de kans dat wij ooit in contact komen met buitenaards intelligent leven zo klein dat het hetzelfde is als dat er geen buitenaards intelligent leven is.
Het heeft voor mij vooral het gevoel, dat iedere gelegenheid wordt aangegrepen voor het doen van een poll want dat is zo leuk.Leuke poll!
Zelf heb ik Nee, wij zijn uniek in het heelal aangeklikt, omdat mijn antwoord er weer eens niet bij stond.Voor mensen die iets meer willen weten over de hierboven reeds genoemde Fermi Paradox:
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 24 juli 2024 04:05]
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 24 juli 2024 04:05]
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 24 juli 2024 04:05]
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 24 juli 2024 04:05]
De Bijbel bestudeer ik wel degelijk. Dat is trouwens iets waar je nooit mee klaar bent omdat je steeds weer tot betere inzichten komt.Als je de bijbel zou bestuderen dan weet je hoe het bedoeld wordt.
Klopt, zijn we het daar in ieder geval over eens. Overigens wijkt mijn visie en die van het kerkgenootschap waar ik bij aangesloten ben behoorlijk af van de visie van de meeste kerkgenootschappen, zeker van diegenen die hun eredienst houden op de eerste dag van de week en daarbij nog denken dat dit op Bijbelse gronden is. Ik kan het slechts samenvatten met 4 woorden. 'What would Yashua do', iets dat veel andere stromingen ook roepen maar niet volgen.Er is in de bijbel überhaupt geen sprake van een "hel" zoals die door "de" christelijke kerk word afgeschilderd.
Dat wilde ik even aangeven en hetzelfde geld met het bergrip 'Hemel' zoals dat meestal in onze westerse 'christelijke' samenleving geïnterpreteerd wordt.Het klopt dat de oorsprong daarvan bij Noorse interpretaties ligt.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens, alhoewel de Hemel dit aspect wel bij zich draagt.Het woord 'hemel' word in veel algemenere zin gebruikt om hoogte/oorsprong/afzondering aan te duiden.
Niet in de zin van het fysieke, nee.Geen letterlijke aanwijsbare plaats op zich.
Dat is een beetje kort door de bocht. Het is veel minder abstract. Het is/was ook een fysieke plaats en de kenmerken daarvan zijn ook van toepassing op de veroordeelden. Gewoon vernietiging. Er is geen eeuwige pijniging, zoals velen geloven, maar wel een eeuwig vuur.Gehenna duid er op dat je de veroordeling op je hals hebt gehaald, dat je in die staat van zijn terecht bent gekomen.
Dat is sjeol, de plaats van de slapende die zich van niets bewust zijn.de relatieve kalmte van de dood is.
Judas Iskariot heeft de rol die hij moest vervullen vervuld. In hoeverre hij gestraft zal worden is niet aan mensen om te oordelen. Dat zijn daad opgetekend is, is waar. Dat die met afschuw bekeken wordt ook, maar het is wel iets dat moest gebeuren/gedaan.Maar de eeuwige openbare schuld die Judas Iskariot over zich heen heeft gehaald, door zich daadwerkelijk tegen belangrijke rol van Jesus te keren, die blijft openbaar en publiekelijk bekend, en in poëtische zin 'tot na de dood achtervolgen'.
En zie zijn karakter is nog steeds wereldwijd opgetekend en veroordeeld terwijl hij zelf toch dood en van niets bewust is aangezien hij zelf niet meer is.
Als ik jou was zou ik nog eens goed studeren. Wat je nu beweert klinkt nogal gnostische.Maar de les van de bijbel is absoluut niet dat je als mens in de hemel of hel terecht komt.
Wat ik wilde aangegeven is dat veel religieuze concepten waar wij mee vertrouwd zijn, totaal niet stroken met de Bijbel maar door het pausdom en de kerk uit de platonische filosofie gehaald zijn om ons te misleiden en aan hen te binden.Bovendien kun je lang en breed praten over vormen die mensen bedenken om te communiceren.
Bij ons wordt er vrijelijk gediscussieerd en alles gestaafd met de Bijbel.Er wordt juist aangeraden om
Met eigen illustraties moeten we juist heel voorzichtig zijn omdat het Hemelse ons bevattingsvermogen te boven gaat.dmv. toepasselijke illustraties te praten
Denkrichtingen kunnen in de goede richting of in de verkeerde richting zijn, te verifiëren aan de hand van de Bijbel.omdat het veelal niet over letterlijke plaatsen gaat maar denkrichtingen, relaties, vormen, intellectuele verstandelijke/geestelijke zaken,
geïnspireerd door openbaringen van de Geest, Ruach haKodesh.geïnspireerd door openbaringen van de stoffelijke werkelijkheid.
Dat is precies wat ik uit jouw woorden concludeerde.Met alle respect maar...
Mijn verhaal mist geen samenhang. Je probeert een boek (boeken) aan te halen en er over te discussiëren die je klaarblijkelijk nooit daadwerkelijk bestudeerd hebt
Ik weet niet met wie jij de Bijbel bestudeerd, maar ik weet wel dat er enkele kerkgenootschappen zijn, waaronder enkele fundamentalistische en extreme, die er op sommige onderdelen een visie op na houden die volledig in tegenspraak is met de Bijbel. Sommige daarvan hebben zelf hun eigen vertaling. Desondanks is er ook op de gevestigde vertalingen flink wat aan te merken, maar dat is een heel andere discussie.en er vervolgens selectief controversiële misvattingen of stukken uit plukt om je eigen visie te onderbouwen.
Dat idee kreeg ik bij jouw woorden al houd ik het er voorlopig maar op dat ook jij misleid bent.Effectief gebruik je het woord van een ander op je eigen manier om je zelf te bewijzen in plaats van de bijbel eer aan te doen.
Ik raad je aan de Bijbel nog eens goed te bestuderen, vooral waar de misleiding vandaan komt en hoe die lijkt op de waarheid.En dat is precies de reden dat ik hier over begin omdat het gewoon onterend is voor zowel jezelf als de gedoodverfde bijbel.
Tja dan kom je vanzelf bij de vraag wat een alien is. Dat is nogal een ruim begrip. Volgens mij kan dat ook slaan op de geestelijke wezens van de tegenstander. Daar zit echter ook de misleiding, NL om ons te doen geloven dat dit stoffelijke wezens zijn van elders.Als je niet verder wilt spitten om het oorspronkelijke begrip te vinden en voor het gemak één of andere moderne interpretatie pakt dan geef je er eigenlijk blijk van dat je jezelf meer gelooft dan de oorspronkelijke bronnen.
En of dat nou de 'vroege' kunstige roomse versie is of de moslim uitwaai naar hun eigen sterrenkundige/wiskunde invloed, andere oosterse afgeleiden of modernere interpretaties met aliëns of drugsgebruik, ze slaan allemaal de plank mis en dat zie je aan de dronken/gek makende vruchten die zij voortbrengen.
Wat er duidelijk staat is duidelijk, er is echter ook veel waarover niet wordt uitgeweid. Daar iets aan toevoegen is inderdaad verderfelijk.Wat er wél staat is heel erg duidelijk, scherp, en wat er aan toegevoegd word is bewezen bederfelijk.
Mediteren? Ik zou zeggen, vraag de Geest om antwoord en om duidelijkheid.Als ik zeg mediteer er eens goed over dan heb ik het over diep nadenken.
Vele andere mensen hebben daar een heel ander idee bij.
Klopt volkomen.Exact het zelfde is hier ook het probleem.
Als er staat, Uw troon is hoog in alle rechtvaardigheid, dan zegt dat niet dat die fysiek in de lucht zweeft
Tja, er zijn ook mensen met bijna-door-ervaringen. Alles wat zij beschrijven komt echter niet overeen met hetgeen de Bijbel zegt, dus kan het maar van één kant komen.of dat je out of body experiences moet hebben om daar te bezoeken en er aliens op je wachten.
Dat zijn mensen die hun eigen trips mooi weten te brengen of zelfs in hun bezopen stomheid denken dat ze daadwerkelijk op andere plaatsen geweest zijn omdat ze het vuurwerk in hun hoofd proberen logisch te beredeneren, daarbij ieder klein helder puntje als de grootste vaste constante aangrijpend.
[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 24 juli 2024 04:05]
Ik vraag me of of dat echt zo nwaarschijnlijk is. Leven (dus niet eens intelligent level) ontstaat niet zomaar. Eigenlijk is dat op deze paneet maar eenmaal ontstaan en heeft het zoch daarna voortgepant en geevolueerd. Als je het aantal planeten in het universum in de habitabele zone vermenigvuldigt met de zeldzame kans dat leven ontstaat kan daar zomaar 0,7 uitkomen.zeer onwaarschijnlijk lijkt dat de aarde de enige plaats is waar intelligent leven ontstaan is
Die habitabale zone is gebaseerd op onze eigen zeer beperkte kennis met betrekking tot het ontstaan van leven en de evolutie van leven. Het gaat iirc uit van de aanwezigheid van vloeibaar water en andere elementen zoals zuurstof. We weten dat het theoretisch mogelijk kan zijn dat leven ontstaat en evolueert zonder dat die elementen aanwezig zijn. Maar we hebben vooralsnog niet de kennis noch de kunde om zo'n theorie werkelijk aan te tonen of te ontkrachten. Simpel gesteld: we hebben geen exact idee van wat "habitabel" is.de habitabele zone
De statistische kans dat leven ontstaat, en de kans dat dat leven zich vervolgens evolueert tot intelligentie, is voor ons als mensheid niet vast te stellen zonder dat we ons baseren op heel veel aannames.de zeldzame kans dat leven ontstaat
[Reactie gewijzigd door houseparty op 24 juli 2024 04:05]
Integendeel. Er van uit gaan dat de mens de enige is, dat de aarde de enige is, gaat er van uit dat de mens en de aarde wel héél erg speciaal moeten zijn als de mens de enige intelligente levensvorm zou zijn in het hele heelal.Het lijkt me dat het doen van de "aannemen dat we de enige zijn lijkt mij grootheidswaanzin." op basis van zoveel onbekenden, variabelen en aannames zelf een beetje grootheidswaanzin is.
[Reactie gewijzigd door houseparty op 24 juli 2024 04:05]
Ik ben het daar niet mee eens. De opmerking dat iets zo'n kleine kans heeft dat het praktisch uitgesloten is, kun je alleen doen als je een idee hebt wat een kleine kans inhoudt.Zelfs met de zeer beperkte kennis die we als mens hebben kunnen we statistisch vaststellen dat het niet uit te sluiten is dat er elders intelligent leven is, en dat het zelfs hoogst onwaarschijnlijk is dat dit niet zo is.
We denken wel een aantal dingen te weten, theoretisch gezien dan althans. We zijn inderdaad verre van in staat om dat empirisch aan te tonen.Het punt is dat het aantal planeten/sterren weinig zegt zonder een idee te hebben van de kans op leven, iets waar we objectief gezien weinig over weten en kunnen zeggen.
[Reactie gewijzigd door LA-384 op 24 juli 2024 04:05]
[Reactie gewijzigd door HallonRubus op 24 juli 2024 04:05]
[Reactie gewijzigd door Micio Nero op 24 juli 2024 04:05]
Daar hoef je niet intelligent voor te zijn. Plankton kan de kleur van een oceaan doen veranderen (en het zuurstofgehalte van de atmosfeer), en bladverliezende vegetatie is ook zichtbaar vanuit de ruimte.niet intelligent genoeg om vanuit een andere planeet zichtbaar te zijn
Precies dat. Gezien de enorme afstanden kan volgens mij maar 1 van beide waar zijn:...het moet ook op het juiste moment bestaan...
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 24 juli 2024 04:05]
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 24 juli 2024 04:05]
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 24 juli 2024 04:05]
Op dit item kan niet meer gereageerd worden.