Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 5 reacties
Bron: Dan's Data

Osiris bezorgde ons een link naar Dan's Data waar nog een review te vinden is van de bekende Aureal SQ2500 Vortex II based geluidskaart. Hieronder wat meer info over zijn performance:

A Vortex 2 is a Vortex 2, as far as sound quality and 3D performance go. The Revision B chip is a tad faster, but sounds no better. Not that it needs to sound much better - A3D 2.0 is superb in most of the many games that support it. Sounds really do seem to come from distinct, 3-D locations, especially when you're using headphones.

All of the non-3D sound capabilities of the SQ2500 are well up to scratch, too; its inputs and outputs are very low noise, its recording quality is superb, and of course its digital S/PDIF output, being digital, is noise-free.

The very low noise design makes the SQ2500 perfectly suitable for studio work, provided of course that you can make do with just one external input jack. Make up cables for the internal CD and AUX IN jacks as well, though, and you could use a standard Vortex 2 card as a three channel stereo mixer without much trouble.

The SQ2500's MIDI output has an outrageous number of possible simultaneous voices (64 hardware, up to 512 more with software mixing), but the standard 4Mb instrument set is merely OK. It sounds acceptable, especially with the two simultaneous configurable effects you can layer on top of the music. But if you want something better, a whole different instrument set is only a download away - compatible DLS 1.0 sample sets can be had from various sites, like this one.

Aureal SQ2500 Vortex II

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (5)

NOu toch denk ik dat de Soundblaster Live 1024 een beter kaartje is.. :)
En waarom denk je dat?

Ik heb beiden (gehad), een SBLive! Player en momenteel een XLerate Pro. Ik zou niet meer terug willen naar de Live!; A3D 2.0 (interactieve positionele audio, wavetracing) is gewoon superieur aan EAX (environment presets).
ok, de EAX ffx zijn wel cool, maar niet echt realistisch, maar A3D werkt af en toe ook in je nadeel (loop je door een kamer en achter de muur zit nog een kamer, met EAX hoor je hem wel, maar met echo ofzo en met A3D2.0>wavetracing niet of HEEL dof) en ik heb ook een Live! omdat de kwaliteit en signaal/ruis verhouding gewoon het best zijn op het moment. en de (optische) digitale ins en outs (voor MiNiDisc) mis ik ook.
Met A3D hoor je die andere kamer zeker. En dat dat geluid enigszins dof klinkt is ook logisch: dat is in de "echte" wereld ook zo. Geluid wat van de kamer naast je komt klinkt altijd dof, wegens het doodsimpele feit dat met name hoge tonen richtingsgevoelig zijn. Die vallen dus voor een gedeelte weg. Resultaat: dof.

Het ligt ook voor een groot gedeelte aan de manier van implementatie van A3D en wavetracing binnen het spel. Bij Half-life hoor je het prima. En de wave-tracing demo's van Aureal laten dat ook perfect horen.

BDW, volgens mij zijn er onderhand al 'tig reviews geweest van de SQ2500...
De doos ziet er leuk uit ... }>

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True