Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 0 reacties
Bron: Sharky Extreme

Alex en zijn vriendje Jon van Sharky Extreme hebben een artikel gepost waarin ze een kudde game developers naar hun mening over next generation 3D technologiŽn vroegen. De eerste ondervraagden zijn Markus Stein en Petri Jarvilehto van Remedy Entertainment, waar men op dit moment het veelbelovende Max Payne in ontwikkeling heeft:

1. Will your upcoming games support hardware transformation and lighting in D3D or other non-OpenGL API's?

MAX-FX, the game engine Max Payne is build upon, will be able to take full advantage of D3D HW T&L. That way we can be sure to perform well on future generations of hardware accelerators.

2. What advantages, disadvantages and issues are there for you as a game developer in doing so?

Most geometry and materials should work very well when rendered with HW T&L. Developers will probably end up with a fallback software pipeline in case they want to use features not supported by HW T&L, or not generally supported by all HW T&L capable hardware. But in the end, letting HW T&L handle all the geometry that it can handle is going to increase overall rendering performance.

3. Will your upcoming games support texture compression, environment bump mapping, T-Buffer, or any other current or upcoming hardware technology that is not widely developed for yet?

We will have support for texture compression. It makes game environments a lot more believable if texture resolutions are higher. And that without the need for additional memory.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True