Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 0 reacties
Bron: Investor Insight

Investor Insight, een wekelijkse column van GA-Source, heeft een artikeltje geschreven over next generation 3D kaarten, met daarin o.a. info over het gebruik van 'Dynamic Level of Detail' (LLOD). Deze techniek moet het mogelijk maken om enerzijds games speelbaar te houden op fossiele PC's en anderzijds de beste beeldkwaliteit te bereiken op snelle bakken met een moderne videokaart:

I agree DLOD is a great technique. But if we consider the actual building of the interior and the in-door world of a game, you will have a very hard time to achieve the effects possible with massive polycounts done "right". With "right" I mean that the artists build the interior as optimized and good-looking as possible with ALL polygons available. This is not the same thing as just making objects rounder or smoother as in Quake3 Arena. The DLOD will have severe problems with such things as reducing the number of visible objects (i.e. enemies) and still keeping the playability and quality of the game intact. It might be possible but for the larger part of the game industry it will be too complex and the artists will be to restrained to be able to create competitive results.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True