Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

3dfx FXT1 Compression artikel

Door , 0 reacties, bron: Voodoo Extreme

Over bij Voodoo Extreme staat een vrij techie artikel over de FXT1 Compression techniek van 3dfx. Hieronder heb je vast een klein gedeelte, lees de rest hier.

Texture compression is the process of removing redundant image information from the texture data. There are lossless texture compression algorithms, which when uncompressed yield the original compressed image (such as .GIF, .PCX, and .PNG) and lossy compression techniques, such as .JPG, which employ techniques which greatly compress images (textures) at the cost of image fidelity. The texture compression employed in FXT uses a lossy compression algorithm which generates textures with the same compression ratio every time. This is extremely efficient for bandwidth and storage concerns, because a constant compression ratio helps eliminate "hick ups" (temporary bandwidth bottlenecking, for example) which can occur if a certain image is not readily compressed, or not compressed as well as the others. (As is the case with GIF, PNG, and JPG)

Door Tweakers.net Nieuwsposter

09-10-1999 • 16:11

0 Linkedin Google+

Bron: Voodoo Extreme

Lees meer

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*