Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Tim Sweeney over DirectX7 Transforms & Lighting

Ik kwam bij Voodoo Extreme (die het weer van Planet Unreal heeft) een posting tegen van Tim Sweeney (Epic programmer) over T&L support in DX7:

Q: By simply porting the D3D code from DX6 to DX7, will UT have already implemented support for hardware T&L, or are we looking at results more like the TNT2 chipset?

A: We don't use any hardware T&L. On the GeForce, the main thing we gain is improved fill rate.

Erm.. okay, so then DX7 does not, in fact, do hardware T&L transparently to the developer--you have to explicitly handle it yourself. D3D does hardware T&L automatically, unless you tell it, "hey my vertices are already transformed and lit, so don't mess with them" which Unreal does.

Door Femme Taken

Architect

22-09-1999 • 03:23

3 Linkedin Google+

Bron: Voodoo Extreme

Lees meer

Reacties (3)

Wijzig sortering
Blijkt hier nou uit dat je niet echt veel aan die GeForce hebt, bij UT tenminste? Want fillrate ontbreekt daar een beetje.
Voor de komende generatie games kun je beter een goede videokaart met hoge fillrate (voodoo4?) kopen dan met andere gein.... T&L boeit niet dus...
Ik wacht nog wel een paar generaties, ik wil picture-perfect 3d!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True