Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 12 reacties

Van de rpg Two Worlds verschijnt in het najaar een vervolg onder de titel 'The Temptation', waarvoor de makers een nieuwe grafische engine ontwikkelen. Het verhaal sluit aan op het eerste deel.

Logo Two Worlds: The TemptationDe Poolse ontwikkelaar Reality Pump werkt aan Two Worlds: The Temptation, dat in de herfst van 2008 voor pc en Xbox 360 zou moeten verschijnen. Het nieuwe deel speelt zich kort na de gebeurtenissen uit het origineel af. Reality Pump belooft vooral grafische verbeteringen. De ontwikkelaar zal een geheel nieuwe en zelfgeschreven grafische engine in het nieuwe spel stoppen.

Verder zal vooral het vechten verbeterd worden, waarbij het bijvoorbeeld mogelijk wordt om aanvallen te blokkeren. De speler zal in het nieuwe deel meer bewegingsvrijheid hebben: zo kan de speler voortaan ook de hoogte in, wat het mogelijk maakt ladders en lianen in het spel te stoppen. Ook het paardrijden zal makkelijker worden. Het spel wordt uitgegeven door het Duitse Zuxxez Entertainment.

Two Worlds: The Temptation Two Worlds: The Temptation Two Worlds: The Temptation Two Worlds: The Temptation
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (12)

Ik heb hem gespeeld op de PC en met de laatste patches is ie vrij relaxed te spelen (weinig echte bugs meer). :)

(Het heeft natuurlijk voordelen op de PC, om met de consolecommando's evt. vastgelopen quests, enz. te kunnen fixen). Maar daar heb ik weinig last van gehad moet ik zeggen.

Het spel is enigzins te vergelijken met Oblivion en The Witcher (free-roaming, 3-rd person view, combat/spellcasten), alhoewel het zich er niet helemaal mee kan meten.
Maar het spel moet je aanspreken, zoals eigenlijk met veel van dit soort dingen.

Ik ben eigenlijk best wel benieuwd naar die uitbreiding. :+

[Reactie gewijzigd door Kosh66 op 21 maart 2008 14:19]

Ik ook, laatste patch, nooit miserie gehad. Ik vond het trouwens een van de sterkste grafische spelen van de laatste tijd. (bvb hoe gedetailleerd de zadeltassen zijn)
Ze proberen ook hier en daar wat nieuws wat ook moet aangemoedigd wordn. Als ik hoor dat ze dan nog hun grootste pijnpunten aanpakken...
Two Worlds vond ik op papier een prachtspel, maar helaas was die gameplay niet altijd even geweldig (het equipment systeem waarin je wapens kunt compineren vond ik een beetje rommelig) en sommige bugs waren te knullig voor woorden. Ik ben echter al voor de grote patch afgehaakt dus misschien dat er een hoop verbeterd is.

Voorbeeld: Bij de ingang van een geheim fort vol rebellen werd mij door een bewaker verteld dat ze mij nog niet genoeg vertrouwden om mij binnen te laten en dat ik eerst wat quests voor ze moest doen. Echter, als ik deze bewaker voorbijliep en zelf de poort opendeed kon ik gewoon naar binnen. Wanneer ik het fort weer uitliep en nog even een gesprekje wou aanknopen met die bewaker, begon hij weer het verhaaltje te herhalen over dat ik nog niet naar binnen mocht. 8)7 Dit kwam op meerdere 'gesloten' locaties voor.

Ook de quests waren niet altijd lekker uitwerkt. Voorbeeld: Tijdens een van de quests wordt een dorp aangevallen door allerlei monsters uit de zee. Eerste opdracht betrof het uitroeien van al die beesten in het gebied. Nadat ik twee uur lang vreemde zee monsters in mootjes had gehakt, kwam ik er eindelijk achter dat het de bedoeling was dat ik op een bepaald punt ging staan waarna aan aanval van die dingen getriggerd werd die ik dus moest verslaan... Lekker handig dus om dat er vooral niet bij te zeggen. |:(

Daarnaast is het script van de sidequests soms verschrikkelijk onlogisch: Voor een sidequest moet je met twee mensen praten die 10 meter van elkaar afstaan. Je spreekt met de een, loopt naar de ander toe die spontaan begint te huilen en verteld dat de ander in de tussentijd (die 5 seconden die jij er over gedaan hebt om je 10 meter te verplaatsen) zelfmoord heeft gepleegd. (Uiteraard zonder dat je het gemerkt hebt.) Komt daarbij dat de voiceacting rampzalig is, wat het geheel niet realistischer maakt.


Two Worlds 2 heeft naar mijn mening dus een hoop goed te maken.
de screens zijn van de nieuwe game neem ik aan?

edit laat maar staat als naam van de screens..

maar ziet er op zich wel goed maar een beejte plastic uit.
ook het design van de enemies mag wel wat beter.
maar we zie wel..

[Reactie gewijzigd door freaq op 21 maart 2008 15:12]

Ik vind het er anders wel behoorlijk gedetailleerd uitzien voor een free roaming RPG met grote spelwereld. Two Worlds heb ik erg veel plezier aan gehad, de patches waren goed uitgewerkt en er werd goed geluisterd naar de community. In het begin was het wat rampzalig allemaal, maar zelfs toen vond ik het nog leuk om te spelen. Wel wat zwaar hier en daar, engine was niet echt fantastisch maar de sfeer en de omgevingen waren wel zeer geslaagd. De verschijdenheid aan wapens en armor die me deed denken aan Diablo bevielen me ook zeer goed. En als je dan alle armor had van hetzelfde type kreeg je daar bonus voor. Het upgraden door gelijke items te mergen vond ik ook geweldig. Zo bleef je zoeken naar bepaalde items bij merchants en maakte dat het looten ook leuk en verslavend.

Afgezien van wat irritante bugs en quests die ik niet meer kon afronden wel veel plezier aan beleeft. Heb het spel echter nooit uitgespeeld maar wel drie keer overnieuw gespeeld (ivm patches). Tot ergens helemaal in de Hell bij van die Firedragons geweest, maar nooit echt verder dan dat gekomen, toen had ik het wel gezien. Wacht met smart op het volgende deel, dat wordt weer dagen doorgamen.
Er zaten in Two Worlds best wat stomme en vervelende bugs. Vreemde muziekkeuze's op de raarste momenten, grafisch was die na de patches best okay. En toch boeide het spel me meer dan Oblivion en Gothic 3. Het hele sfeertje in de game was goed en de verscheidenheid in steden en mapdelen ook. Uitwerking daarvan was zeer gedetailleerd in tegenstelling met Oblvion bijvoorbeeld. De A.I. in de game was soms ook echt lame maar het systeem om je wapens te upgraden was wel cool en verslavend om te blijven looten. Ik ben echt zeer benieuwd in deze nieuwe versie omdat ik denk dat de makers meer fantasie hebben en gedrevener zijn wat betreft gameplay dan andere ontwikkelaars. Als de grafische engine dan nog eens okay is.... Ben benieuwd!!!
Het eerste deel kwam niet zo goed uit de testen werk zelf in een winkel en wij hebben er zelfs een retouropdracht voor gehad kwam niet eens in de aanbiedingsbak.
Het spel draaide totaal niet op de 360 je kon via tweaks het beeld aanpassen maar kom op je koopt geen 360 spel om daarna handmatig config.ini files aan te passen op je HDD om het spel lekker draaiend te krijgen

Hopen dat ze het hier beter doen mijn mening alleen wel is had een andere naam gekozen Two Worlds heeft al een slechte naam in de gamingmarkt moelijk om die weer goed te maken
Inderdaad, op mijn systeem waar ik redelijk prima Oblivion op draai had dit spel issues. Het startte niet eens op voordat ze de eerste bugfix uitbrachten. Blijkbaar heeft het het toch goed genoeg gedaan in de ogen van de uitgever om een tweede kans aan de studio te geven.

Off topic: interpunctie maakt zinnen makkelijker leesbaar ;)
ziet er wel goed uit, hoop dat deze wat beter word als de vorige, daar ben ik snel mee gestopt
Ik vond het een fijne game, met een mooie spelwereld. Wel werd het snel erg makkelijk en hakte je in no-time alles en iedereen in twee.
Ik hoop dat ze de bugs deze keer wel op tijd uit het spel halen en het iets beter verzorgen, dan zie ik graag uit naar deze titel.
Ik heb het gevoel dat een hoop mensen die er negatief op reageren te snel deze game naast zich neer hebben gelegd (waarschijnlijk niet origineel gekocht dan). Het spel heeft een redelijke diepgang en ik vond het nog best verslavend. Zonder de laatste patch is het spel te makkelijk, daar kon je ieder monster met een fire field spell ombrengen en zo het hele spel doorlopen. Met de laatste patch is er hoop verbeterd zodat het wat minder makkelijk werd en realistischer. Ik heb het met veel plezier gespeeld.
Als je het over bugs hebt moet ik gelijk aan gothic 3 denken, met Two Worlds had ik na de laatste patch geen problemen. Wel te makkelijk na verloop van tijd, als je flink had geloot en je vanaf het begin dezelfde wapens en armor hield en deze bleef versterken.

Ik hoop voor deze editie vooral op een iets hogere moeilijkheidsgraad!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True