Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 0 reacties
Bron: Sharky Extreme

Sharky Extreme heeft een artikel gepost waarin ze dieper ingaan op de features van de Matrox G400. Hier een stukje over mip-banding op de G400, TNT2 en Savage4:

G400 employs 'per pixel mip-mapping' which gives rise to horizontal 'mip-banding' as shown below. 'Mip-banding' is a set of artifacts that occur when there is an abrupt transition from one mip-map level to another. Trilinear filtering is a technique to remove 'mip-banding' artifacts introduced by mip-mapping. With trilinear filter switched on, 'mip-banding' is effectively removed.

TNT2 uses 'trilinear dithering' which actually introduces dithering artifacts. In addition, the 'mip-band' is sloped, resembling 'per triangle mip-mapping'. Compared to 'per pixel mip-mapping', 'per triangle mip-mapping' requires less computation and is therefore easier to implement. However, the results are not quite as visually appealing as 'per-pixel mip-mapping'.

Savage4 produces a horizontal 'mip-band' that is characteristic of 'per pixel mip-mapping'. Of the three, Savage4's mip-map implementation has the least 'blurring'. Notice the clearly defined tiles at the far end of the narrow path.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True