Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 5 reacties
Bron: Planet Daikatana

Planet Daikatana heeft een interview gehad met Noel "Shadow" Stephens, A.I. junkie voor Daikatana. Daikatana is dat spel dat over 10 jaar uitkomt, (als we geluk hebben)

What are some of the major changes that have occurred in Daikatana since you have been gone?

Wow, that is kind of a difficult question to answer because there has been SO much change and most all of it is VERY COOL. I guess for starters the weapons are looking way cooler and have come a very long way. Along these same lines, there are all sorts of level enhancements/changes that are making the game really stand out. In terms of the monsters, In Soo has done a fine job at creating a very simple Goal/task oriented system which is going to make my job much easier. Also some of the sub-plots that John has put into the game are just freakin' cool. Now that I am working on the game and have seen all the kewlness that it emits, I have become very excited for the people who are going to get a chance to play it with "little" or "no" knowledge of what they have in store for them. Kind of makes me wish I could brainwash myself just so I could see the final product with "virgin" eyes.

What monsters will you be working on first?

Currently I am working on the Doombat. The Doombat is really a good monster to start with. Not because it is simple, but because it is a little more complex due to the fact that it is flying all the time. This is giving me a real good feel for the whole A.I. system. I am adding smoothed corner turning with yaw/pitch/roll changes which will really give the Doombat a good "flying" feel to it. The Doombat also changes its fighting style based on how much damage you have done to it, a little dash of random numbers, and then also what you, the player, are doing. I won't give away the 'surprise' attack that I added to the Doombat, but let's just say that if you freak the Doombat out too much he might just do something that will leave the player in a 'gib' shower.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (5)

Daikatana komt uit en veegt de concurrentie niet weg! Nee, want het biedt gewoon te weinig!
Ach het is weer meer van hetzelfde. Ook met dit spel moet je weer jaren wachten voor dat het uitkomt...
Daikatana = Same 'Ol Shit
Wordt het zelfde als unreal, verkoopt wel maar zal niet een game als quake 3 verslaan...
Is een rage dat alles wrdt uitgesteld... swat2 werd maar uitgestelt..... c&c2....Daikatana... wie's next?
ze moeten weer iets nieuws bedenken... halflife was aardig vernieuwend en dat is wel een hele goeie.
iets meer dan alleen "beuk ze omver, met andere wapens dan in de vorige versie...." (halflife was ook een jaar uitgesteld) ik denk dat daikatana te vroeg in de publiciteit kwam zodat nu iedereen baalt dat 'ie er nog niet is..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True