Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 1 reactie
Bron: The Adrenaline Vault

AVault heeft een aantal Soldier of Fortune screenshots gepost die de mogelijkheden van S3 Texture Compression demonstreren. Deze twee screenshots maken het verschil in detail duidelijk bij het gebruik van grote textures (rechts is dus mét S3TC):

En de bijbehorende info:

The difference is noticable here. Using S3TC, scenes can have higher resolution textures with little performance hit. Alternatively, a 16Meg card with S3TC would give similar performance to a 32Meg card without S3TC. However, the texture-uploading bottleneck, which S3TC alleviates, is becoming a less critical obstruction to performance as the memory supplied on cards increases. Processing of geometry, triangle setup on the card and fill rate are the other major bottlenecks in the rendering pipeline. Scott says fill rate is reaching a point where it is no longer an issue.

Klik richting AVault voor het complete verhaal...

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (1)

Ik hoop niet voor S3 dat Raven software reclame voor S3TC gaat maken want ik ken wel betere voorbeelden van S3TC!
Niet de graphics van het spel slecht zijn hor, maar één shot zou zo in het spelletje raad de tien verschillen passen.(bmp,s ect. zeker verkleind. stom nou zie je nog bijna het verschil niet..)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True