Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 4 reacties
Bron: Fastgraphics

Eric van Fastgraphics heeft een preview van de G400 op z'n site geparkeerd. Hij heeft erg goede info over Enviroment Mapped Bump Mapping

Environment Mapped Bump Mapping is a DirectX 6 quality feature which will be used to substantially increase the visual realism of 3D scenes. In fact, 3D graphics hardware that supports this feature will be able to render 3D scenes with more realism than was ever before possible on the PC. Environment Mapped Bump Mapping is essentially a technique that allows a much higher level of detail to be added to a 3D world than could be possible with texture- mapped polygons alone. Fine details such as the pockmarked surface of bricks in a dungeon and scratches on robots and tanks can be added with ease. Special effects such as realistic water surfaces, heat shimmering off hot asphalt on a summer day and air turbulence in flight simulators can also be uniquely accomplished by using Environment Mapped Bump Mapping. This new feature will prove to be as revolutionary as alpha blending in terms of the creative effects that game developers will accomplish when given free rein. With the advent of the Matrox G400 as the first chip to support Environment Mapped Bump Mapping in hardware, game developers are quickly pledging to add support for this feature into cutting-edge games that will ship in 1999 (see below). Environment Mapped Bump Mapping can be used in various ways to add compelling effects to a 3D scene.

Ik zou absoluut even gaan kijken naar de screenshots en info in het artikel van Eric.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (4)

Jezus wat vet!!! Kan een TNT2
die bumpmapping softwarematig een beetje snel?
Voor de snelheid maakt het niet zoveel uit. Het feit dat de G400 bump-mapping hardwarematig doet betekent wel dat de CPU enigszins ontlast wordt.
Het gaat vooral om de beeldkwaliteit, lijkt me... Bumpmapping is op de G400 gewoon veel vetter!
Inderdaad uit verhaaltje bleek dat kwaliteit software bump maping veel minder is dan the real thing, het zal ook wel veel sneller gaan. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat nu na al dat gezeik tussen TNT2 en V3 de G400 bijna net zo goed presteerd en nog weer eens vet veel betere plaatjes produceerd we een prachtig praktijkvoorbeeld kunnen krijgen van het aloude hollandse spreekwoord: waar 2 honden vechten om een been gaat de derde ermee heen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True