Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 0 reacties
Bron: 4Gamers

4Gamers heeft een preview gewijd aan deze al zo lang uitgestelde 3D accelerator.

The thing that really sets the Series 2 architecture apart from everyone else's is that it doesn't rely on high fill rate numbers to deliver high performance. Unlike 3dfx's, nVidias and just about everyone else's architectures Series 2 renders using something-called tile based rendering. I'm not going to get real technical here but I'll outline the very basics.

First of you should know that a "normal" 3D card renders a scene triangle by triangle and simply stacks them on each other until there's a finished scene in front of you, the PowerVR architecture doesn't do that. Instead it divides the scene into different "tiles" and then it renders each tile one pixel at a time applying all effects needed for that particular pixel at once, hence there is no overdraw (when the accelerators render a pixel more than ones it's called overdraw).

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True