Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 0 reacties
Bron: AGN3D

Sharky Extreme heeft een preview gepost van de langverwachte Permedia 3 videochip van 3DLabs. Hamvraag is of de Permedia 3, met z'n 250Mtex/s fillrate, bij z'n release kan concurreren met de TNT2 en Voodoo3. Afgezien van dat heeft-ie wel een paar leuke features, waaronder "Virtual Textures":

Things get even more interesting with the Virtual Textures feature of the hardware, which enables high-quality high-resolution textures and manages them in a very efficient way. It allows for more textures per scene and smoother rendering by allocating up to 256MB of virtual texture. In a nutshell, textures are snipped up into small bits and demand-page loaded with logical-physical address mapping. So if you only need to render the sleeve of Our Hero's shirt for a particular frame, you don't have to load up his whole skin map. This feature enhances bandwidth of the AGP bus and optimizes on-board memory utilization. Best of all, it is automatic and therefore completely transparent to developers under DirectX or OpenGL.

Zie Joan's review @ SE voor meer info.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True