Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 0 reacties
Bron: Hardware One

Alweer een review van de Monstersound MX300. Hier een stuk:

he second way in which 3D sound cards can affect gameplay and realism is through the use of reverberation to model a sound environment. The reason that reverberation is important in determining a sound environment is because acoustics can vary greatly depending on the environment (or room) size and the surface textures (smooth versus flat, etc.). A simple example of the environmental effects of reverberation is found in a cave, where a large amount of echo is often heard (defining the environment) due to the high reflectivity of the cave walls and due to the fact that the sound is traveling in a confined space. When implemented correctly, the Monster Sound MX300ís reverberation engine does an excellent job of creating a great sound environment. An excellent implementation of this is found in Half-Life, where the changes between the tight hallways and open, echoing silos can be easily noticed. Furthermore, the transition between sound environments is very smooth, keeping the overall realism high.

Zie Extreme Hardware voor de review.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True